اجرای آوای حرا در شیراز

در دومین روز از برگزاری نخستین دوره کنگره جهانی «محمد (ص)، پیامبر رحمت در آیینه ادب و هنر» جشنواره سرود آوای حرا در تالار آزادی پارک آزادی شیراز برگزار شد.

به گزارش راستین آنلاین در دومین روز از برگزاری نخستین دوره کنگره جهانی «محمد (ص)، پیامبر رحمت در آیینه ادب و هنر» جشنواره سرود آوای حرا امروز، ۸ اسفندماه در تالار آزادی پارک آزادی شیراز برگزار شد. در این جشنواره ۱۵ از شهرستان‌های استان فارس و برخی استان‌های دیگر کشور با هم به رقابت پرداختند.

 
حامد تقوایی، دبیرکل کنگره جهانی «محمد (ص)، پیامبر رحمت در آیینه ادب و هنر» در این جشنواره گفت: دشمنان اسلام در تلاشند تا با راه‌اندازی جریان‌های اسلام‌هراسی و توهین به پیامبر اسلام، از گسترش اسلام و محبوبیت چهره تابناک حضرت محمد مصطفی (ص)، پیامبر گرامی اسلامی جلوگیری کنند.
 
وی بیان کرد: در راستای مبارزه فرهنگی و هنری با دشمنان اسلام، از سال گذشته این کنگره را آغاز کردیم که در ۲۵ رشته ادبی و هنری، هنرمندان و ادبیان جهان اسلام، چهره پیامبر اسلام را به جهانیان بشناسانند.
 
تقوایی این کنگره را مردمی دانست که هر کس مهری از پیامبر (ص) و اسلام را در دل دارد به میدان آمد؛ هرچند برخی از دستگاه‌ها نیز به پشتیبانی آن پرداختند.
 
مجید میکائیلی، رئیس سازمان بسیج هنرمندان فارس نیز در این رویداد گفت: استان فارس به ویژه در زمینه شعر و هنر استعدادهای ویژه‌ای دارند که می‌توان با پرورش آن‌ها، گروه‌های سرود و موسیقی توانمندی را که توان ساخت و تولید جهانی داشته باشند، به ایران و جهان شناساند.
 
وی افزود: باید به دنبال آن باشیم که در زمینه کارهای هنری همچون سرود، همه زیرساخت‌های آن از خودمان باشد چرا که زیرساخت یک اثر هنری، از جنس هنر است و در هر رشته هنری که بنگریم، هنرمندان بسیار بزرگی را می‌یابیم؛ به ویژه در زمینه ادبیات و موسیقی که چهره‌های برجسته کشوری و جهانی داریم.
 
بنا بر این گزارش، این گروه‌های سرود، در پسین‌گاه امروز نیز در جای جای شیراز، به اجرای سرود خواهند پرداخت. همچنین نمایشگاه هنرهای تجسمی نگاره‌های وحی نیز که از ۷ اسفند ماه جاری در سازمان اسناد و کتابخانه ملی شیراز برپا شده است تا ۱۲ اسفندماه، پذیرای هنردوستان خواهد بود.
 
پخش فیلم‌های کوتاه راه‌یافته نیز که از ۷ اسفند ماه در سینما فرهنگ سازمان اسناد و کتابخانه ملی شیراز آغاز شده است، امروز نیز ادامه خواهد یافت.
 
از دیگر رویدادهای نخستین دوره کنگره جهانی محمد (ص)، پیامبر رحمت در آیینه ادب و هنر، شب شعر شعرای عربی و انگلیسی بود که شامگاه ۷ اسفندماه بر بستر مجازی برگزار شد و آستان شاهچراغ نیز پذیرای شب شعر هور حرا، ویژه شاعران پارسی‌گو نیز در شامگاه ۸ اسفند ماه، ساعت ۱۹ خواهد بود.
 
محفل انس با قرآن نیز از دیگر رویدادهای این کنگره است که پس از نماز مغرب و عشاء روز ۸ اسفند ماه، در آستان شاهچراغ (ع) با تلاوت استاد حامد شاکری‌نژاد انجام خواهد شد.
 
آیین پایانی این کنگره نیز روز ۹ اسفند ماه جاری، از ساعت ۸:۴۵ در تالار حافظ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس برگزاری می‌شود
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
358 کلیک ها  یکشنبه, 08 اسفند 1400 20:05
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا