کنگره جهانی محمد(ص) وابستگی به هیچ دستگاه خاصی ندارد

کنگره جهانی محمد(ص) وابستگی به هیچ دستگاه خاصی ندارد
   
کنگره جهانی محمد(ص) وابستگی به هیچ دستگاه خاصی ندارد |||| ||||

دبیرکل کنگره بین‌المللی محمد(ص) با بیان اینکه این رویداد بین‌المللی، حرکتی خودجوش و مردمی بود و وابستگی به دستگاه خاصی ندارد، گفت: هرچند در این راه از حمایت دستگاه‌های مختلف برخوردار بوده است اما اگر حمایت‌ها بیشتر بود از این جایگاه بسیار بالاتر بودیم.

 
به گزارش راستین آنلاین حامد تقوایی دوشنبه ۹ اسفند در اختتامیه کنگره بین‌المللی محمد(ص) پیامبر رحمت در آیینه ادب و هنر، بیان کرد: امروز اختتامیه فراخوان است چون حرکت کنگره متوقف نشده و هر دو سال یکبار برگزار می‌شود. 
 
او ادامه داد: کنگره جهانی پیامبر رحمت از ۲۱ اسفند سال گذشته در ۷ زبان و ۲۵ رشته ادبی و هنری رونمایی شد و ۷ ماه هنرمندان مهلت داشتند که آثار خود را تهیه و ارسال کنند.
 
دبیر کل کنگره بین‌المللی محمد پیامبر رحمتبا بیان اینکه ۵۷۰۰ اثر از ۴۰ کشور دریافت شد، گفت: تمام استان‌های کشور در این رویداد شرکت کردند و در مرحله داوری آثار ۶۰ نفر از سرشناسان ایران در رشته‌های ادبی و هنری آثار را داوری کردند که ۴۳۰ اثر برگزیده و جهت چاپ در کتاب کنگره انتخاب و ۵۰ اثر برگزیده و ۷۰ اثر شایسته تقدیر شناخته شدند.
 
او با بیان اینکه این ‌کنگره از چند جنبه منحصر به فرد است، افزود: نخستین جنبه این است که شروع حرکت از نقطه صفر بود و این حجم کار برای کنگره‌ای که همه آموزش از صفر شروع شده جای تقدیر دارد، دومین ویژگی گستردگی زبان‌ها و تعدد رشته‌ها بود که از این جهت نیز منحصر به فرد است.
 
تولید محتوای ممتد در یک سال گذشته از دیگر ویژگی‌های کنگره بود که تقوایی به آن اشاره و بیان کرد: چندین برنامه و پیش کنگره و ۵ ورکشاپ اجرای زنده تولید آثار هنری در طول یک سال برگزار شد همچنین ۱۰۰ شاعر ملی و بین‌المللی در ۷ پیش کنگره شعرخوانی کردند.
 
دبیرکل کنگره بین‌المللی محمد پیامبر رحمت افزود: حجم تولید محتوا در موضوعات کنگره نیز از ویژگی‌های این کنگره بود و امروز اختتامیه فراخوان است چون حرکت کنگره متوقف نمی‌شود. 
 
او با بیان اینکه در یک سال گذشته قطعاتی از یک پازل را کنار هم چیدیم و هر دو سال یک بار فراخوان اعلام می‌شود، تصریح کرد: از دیگر قطعات این پازل می‌توان به برگزاری هر ساله شب شعر هور حرا همزمان با بعثت اشاره کرد.
 
تقوایی با اشاره به اینکه موکب هنر نبوی در ایام هفته وحدت برگزار شد و وجه مردمی کنگره را بزرگ کرد، گفت: این کار فاخر و گسترده نیز هر ساله در ایام هفته وحدت برگزار می‌شود.
 
دبیر کل کنگره بین‌المللی محمد پیامبر رحمت با بیان اینکه جشنواره آوای حرا یکی دیگر از قطعات پازل این ‌کنگره است، گفت: در این جشنواره گروه‌های سرود فراخوان شدند و ۱۸ گروه سرود از سراسر استان در ۱۸ نقطه از شهر شیراز به صورت همزمان و زنده اجرا کردند که این حرکت نیز هر سال برگزار می‌شود.
 
تقوایی گفت: نذر نگارین که نمایش و فروش آثار هنری برای اهداف خیرخواهانه به نام پیامبر مهربانی است، پازل دیگر این کنگره است که در این راستا از همه هنرمندان دعوت می‌کنیم تا بتوانیم بخشی از مشکلات هنرمندان را نیز در این زمینه حل کنیم.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
327 کلیک ها  دوشنبه, 09 اسفند 1400 13:44
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا