اقامتگاه بومگردی عشایری مشک و ملار افتتاح شد/سپیدان قطب گردشگری استان فارس

اقامتگاه بومگردی عشایری مشک و ملار افتتاح شد/سپیدان قطب گردشگری استان فارس
   
اقامتگاه بومگردی عشایری مشک و ملار افتتاح شد/سپیدان قطب گردشگری استان فارس |||| ||||

به مناسبت دهه پرفروغ فجر و یوم الله ۲۲ بهمن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، اقامتگاه بومگردی عشایری مشک و ملار با حضور مدیر کل فرهنگی معاونت گردشگری و امور زیارتی استانداری فارس، فرماندار شهرستان سپیدان، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و جمعی از مقامات مسئول و فعالان گردشگری این شهرستان در روستای سنگر افتتاح و به مرحله بهره برداری رسید.

 
‌به گزارش راستین آنلاین روستای سنگر از توابع بخش همایجان در شهرستان سپیدان واقع شده است که با دارا بودن بیش از ۵۰۰ نفر جمعیت در مسیر و محور گردشگری شیراز سپیدان واقع شده است، و با دارا بودن بستر و مناظر چشم نواز زیبا و طبیعی نظیر جنگل،باغهای انگور، امامزاده، چشمه سنگر و ویژگی های منحصر به فرد محیطی، این روستا را به یکی از مناطق مستعد جذب سرمایه و رونق گردشگری تبدیل کرده است.
 
سید مجتبی علوی، مدیرکل فرهنگی معاونت گردشگری و امورزائرین استانداری فارس در این مراسم ضمن تبریک و گرامیداشت دهه فجر و فرا رسیدن یوم الله ۲۲ بهمن چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، در رابطه با اهمیت صنعت گردشگری در این استان پهناور با توجه به ویژگی های منحصر به فرد،زیارتی، طبیعی و تاریخی و فرهنگی این استان که میتواند رونق اقتصادی بسیار زیادی ایجاد کند ، بیان داشت : شهرستان سپیدان قطب گردشگی ایران اسلامی ، مخصوصا در منطقه جنوب کشور و استان فارس می باشد که ویژگی های طبیعی و آب و هوایی ، این شهرستان را به یک شهرستان گردشگری چهار فصل تبدیل کرده است ، و باید به گونه ای صنعت گردشگری در این شهرستان برنامه ریزی و اجرا گردد که بیشترین منفعت را برای اهالی این شهرستان داشته باشد.

علوی افزود: زمانی صنعت گردشگری میتواند در منطقه ای رونق ایجاد کند که این صنعت بر پایه علمی بنا شده باشد و با حفاظت از منابع طبیعی و ارزش های زیست محیطی و فرهنگی آن منطقه ، باعث افزایش اشتغال برای مردم و رونق اقتصادی و کسب و‌کار اهالی محل گردد.بنابراین باید مجموعه فرمانداری و مدیران شهرستان به گونه ای برای صنعت گردشگری شهرستان سپیدان برنامه ریزی و اولویت بندی نمایند که مردم و اهالی این شهرستان از این ظرفیت بالقوه بیشترین بهره را ببرند. وی گفت،محور شیراز به سپیدان به عنوان محور گردشگری تعریف شده است و بنابراین کلیه فعالیت های اقتصادی در این محور بایستی در این راستا باشد و به گونه ای عمل شود که این فعالیت ها در تقابل با صنعت گردشگری نباشد.

این مقام مسئول افزود: مجموعه استانداری فارس و معاونت گردشگری و امور زائرین استانداری، از هر گونه سرمایه گذاری در صنعت گردشگری که باعث اشتغال و رونق اقتصادی گردد، مخصوصا در روستاها استقبال می کند و حمایت های قانونی لازم را به عمل خواهد آورد ، که نمونه های آن افتتاح مراکز بومگردی و گردشگری روستایی و عشایری می باشد.

 

وی گفت: فعلا و در شرایط کرونا مهمترین اصل رعایت پروتکل ها و دستورالعمل های بهداشتی جهت حفظ سلامتی مردم می باشد، و اگر مجموعه های اقامتی و گردشگری بخواهند فعالیت نمایند، بایستی هم خود مجموعه و هم میهمانان و مسافران این مجموعه ها ضمن رعایت کلیه موارد و پروتکل های بهداشتی به دستورالعمل های صادره از سوی ستاد کرونا عمل نموده تا بتوانند در کمال صحت و سلامتی به مردم و مسافرین خدمات دهی نمایند

  

 حسن همتی، سرپرست فرمانداری شهرستان سپیدان نیز درادامه با اشاره به ظرفیت ایجاد شده در این راستا افزود بیش از ۳۵۰ مجموعه گردشگری در این شهرستان وجود دارد و امیدواریم صنعت گردشگری در این شهرستان ،که قطب گردشگری کشور است ،بیش از پیش توسعه کمی و کیفی یابد .وی در این باره مطرح کرد: با توجه به اینکه شهرستان سپیدان را به عنوان قطب گردشگری استان فارس می شناسند و این امکان وجود دارد تا به عنوان قطب گردشگری جنوب ایران هم به جامعه گردشگران معرفی شود، برنامه ریزی های مختلفی از جمله توریسم درمانی، گردشگری عشایری و بوم گردی، گردشگری طبیعی و انواع دیگر گردشگری نیز پیش‌بینی شده است که ظرفیت خوبی هم برای گردشگری داخلی و هم برای گردشگران خارجی به خصوص برای کشورهای حوزه خلیج فارس، خواهد بود.

 

کریم ناصری برشنه، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان سپیدان در بخش دیگری از این مراسم افتتاحیه، نسبت به ویژگی های این اقامتگاه بوم گردی، تشریح کرد: اقامتگاه بومگردی عشایری مشک و ملار به مساحت بیش از پنج هزار متر مربع که حدود ۳ هزار و ۶۰۰ متر از آن به فضاهای رفاهی اقامتی و مساحتی بالغ بر ۱۶۰۰ متر مربع به فضای پارکینگ اختصاص پیدا کرده است.

 

وی در ادامه گفت: این اقامت یا با حجم سرمایه گذاری بیش از ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال با ظرفیت ۷۰ نفر اقامت و اشتغال زایی ۸ نفر با مدیریت محمود رفیعی به مرحله بهره‌برداری رسیده است.

 

این مقام مسئول تصریح کرد: مجموعه اقامتی مشک و ملار به منظور جذب گردشگر عشایری در روستای سنگر واقع شده که دارای شرایط خاص طبیعی، تجربه ای از زندگی یکجانشینی عشایری را به گردشگران معرفی و عرضه میدارد.

 

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان سپیدان در پایان خاطرنشان کرد: در فرآیند ترسیم شده بهره‌برداری‌ از این اقامتگاه، بستری فراهم گردیده که محصولات صنایع دستی و هنرهای سنتی عشایر منطقه نظیر گلیم بافی، جاجیم، قالی، کیف های دستی و موارد متعدد دیگر به گردشگران و مخاطبان، عرضه و ارائه شود.

 

 

 

 
 
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
2863 کلیک ها  چهارشنبه, 22 بهمن 1399 11:43
این مورد را ارزیابی کنید
(2 رای‌ها)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا