بازدید ۱۰ هزار گردشگر خارجی از آثار تاریخی فارس

  مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی فارس اعلام کرد که طی یک‌ماه اخیر، بیش از ۱۰ هزار گردشگر خارجی از آثار و بناهای تاریخی فرهنگی این استان بازدید کرده‌اند.

منصوره خسروبیگ راستین آنلاین :سید مؤید محسن نژاد سه‌شنبه ۲۰ تیرماه به خبرنگاران گفت: در بازه زمانی ۲۰ خرداد تا ۱۶ تیر ۱۴۰۲ تعداد ۱۰ هزار و ۴۷۲ گردشگر خارجی از اماکن تاریخی، فرهنگی و موزه‌های استان فارس بازدید کرده‌اند.

او افزود: مجموعه جهانی تخت جمشید با بیش از ۳ هزار بازدیدکننده در صدر مقاصد بازدید شده توسط گردشگران خارجی است.

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی فارس ادامه داد: آرامگاه حافظ با ۲۲۹۵ بازدیدکننده دومین مقصد بازدید گردشگران خارجی بوده و پس‌ از آن مجموعه جهانی پاسارگاد ۲۱۲۱ نفر میزبان بیشترین تعداد گردشگران خارجی بوده‌اند.

محسن‌نژاد گفت: نقش رستم، ارگ کریم‌خان زند و آرامگاه سعدی نیز از دیگر اماکن تاریخی فرهنگی استان هستند که به ترتیب بیشترین بازدیدکننده خارجی را به خود اختصاص داده‌اند.

او در ادامه جمع بازدیدکنندگان داخلی از موزه‌ها و اماکن تاریخی فرهنگی فارس در بازه زمانی ۲۰ خرداد تا ۱۶ تیرماه ۱۴۰۲ نیز اشاره کرد و گفت: در این مدت‌زمان تعداد ۲۳۹ هزار و ۲۵۷ نفر بازدید کننده داخلی از موزه‌ها و بناها تاریخی، فرهنگی استان بازدید کردند.

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع ‌دستی فارس، مجموعه تاریخی فرهنگی آرامگاه حافظ را پرمخاطب‌ترین مکان تاریخی برای بازدیدکنندگان داخلی نام برد و گفت: ۸۹ هزار و ۶۸۵ نفر در مدت ذکرشده از این مجموعه بازدید کردند.

محسن نژاد همچنین پرمخاطب‌ترین مکان‌های تاریخی، فرهنگی استان را برای بازدیدکنندگان داخلی به ترتیب آرامگاه سعدی با ۴۸ هزار و ۵۱۵ نفر، ارگ کریم‌خان زند با ۳۰ هزار و ۱۵۸ نفر، مجموعه جهانی تخت جمشید با ۲۷ هزار ۸۰۵ نفر و پس‌ازآن پاسارگاد، حمام وکیل، موزه تخت جمشید، نقش رستم، موزه پارس، آتشکده فیروزآباد، مجموعه جهانی بیشاپور، تنگ چوگان کازرون و موزه بیشاپور و موزه سنگ‌های تاریخی هفت‌تنان نام برد.

انتهای پیام /  108
303 کلیک ها  سه شنبه, 20 تیر 1402 13:57
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا