اولین دوره مسابقات مجازی کاراته سبک شیتوریو ایران برگزار شد

راستین آنلاین :اولین دوره مسابقات مجازی کاراته سبک شیتوریو ایران با شرکت بیش از 100 هنرجو در استان فارس برگزار شد.

 
 مسئول اجرایی این مسابقات با اعلام این خبر گفت:این دوره از رقابت ها با طراحی خاص انجام گرفت و شرکت کنندگان دررده های مختلف سنی و کمربندی در دوبخش آقایان و بانوان با اجرای پرش کاتای چاتان یارا کوشانکو سبک شیتوریو به رقابت پرداختند.
 
طاهره اوجی با بیان اینکه کاتای چاتان یارا یکی از سری کاتاهای بومی ‏اُکیناوا است که توسط استاد چاتان از اهالی روستای یارا که بعدها به عنوان استاد چاتان یارا شناخته شده ،بداع شده است افزود:این کاتا یکی از زیباترین کاتای های کاراته محسوب می شود که در بخشی ازآن کاراته کا اقدام به پرشی زیبا می کند.
 
او با اشاره به شیوع بیماری کرونا و لزوم تغییر شیوه آموزش ،تمرین و مسابقه در ورزش هایی نظیر کاراته گفت:با برنامه ریزی انجام گرفته ابتداشیوه صحیح اجرای این پرش به صورت فیلم آموزشی تهیه و بین علاقمندان منتشر شد و سپس فیلم اجراهای هنرجویان داوطلب به شرکت در مسابقه توسط داوران سبک به قضاوت گذاشته شد.
 
نماینده سبک شیتوریو ایران شهرستان شیراز افزود:با بیان اینکه قضاوت های این دوره از مسابقات حدود 10 ساعت به طول انجامید افزود:در پایان این رقابت هاو در بخش بانوان در رده کمربندی زرد ، گروه سنی زیر 10سال آوا یعقوبی ،ستایش محمدزاده به عنوان نفرات اول و دوم معرفی شدند و ، ساینا دشتی و نرجس دلاوری مشترکا سوم شدند.
 
در رده کمربندی زرد ،رده سنی زیر 13سال نیز آتنا اجرایی به مقام نخست دست یافت ، زاهرا محمدزاده و ستایش شیرافکن و ندا رنجبرمشترکا سوم شدند.
 
اوجی ادامه داد:در رده کمربندی زرد گروه سنی بالای 13سال زهرا صالحی و آیناز بابااحمدی به ترتیب اول و دوم شدند و محبوبه حیدری و پریا مسعودی مشترکا سوم شدند.
 
وی افزود: در رده کمربندی نارنجی ، رده سنی بالای 13سال ملیکا شیروانی اول شد، ملیکا داریوشی به مقام دوم دست یافت و حدیث خسروی و زهرا رفیعی در این بخش مشترکا سوم شدند.
 
او افزود:در رده کمربندی آبی ، رده سنی زیر 11سال بهار فتوح نژاد،فرناز حیدرپور و یکتا فرهادی به ترتیب اول تا سوم شدندو در رده کمربندی آبی ، رده سنی زیر 13سال نیز رها دهقانی ودنیا شکاری به عنوان نفرات اول و دوم معرفی شدند.
 
اوجی ادامه داد: در رده کمربندی آبی ، گروه سنی بالای 13سال نیز محدثه ابطحی،فاطمه خردمند و فاطمه بذرافکن به ترتیب اول تا سوم شدند.
 
وی گفت: در رده کمربندی بنفش ،رده سنی زیر 13سال سارا رضایی و زهرا خواجه زاده به ترتیب اول و دوم شدند و پردیس حاجتی و ملینا یوسفی مشترکا روی سکوی سوم ایستادند.
 
به گفته اوجی در رده کمربندی بنفش ، رده سنی بالای 13سال نیز فاطمه باصری و فائزه غریب زاده اول و دوم شدند.
 
مسئول اجرایی این مسابقات افزود: رده کمربندی قهوه ای گروه سنی زیر 13سال نیلوفر فریدونی اول شد، ملینا محمدی پورنائب قهرمان شد و نرجس نیک بخت وآیلین جعفری مشترکا سوم شدند.
 
در رده کمربندی قهوه ای، گروه سنی بالای 13سال نیز نسترن مرتب،زهرا نیک بخت و عسل حسین آبادی به ترتیب رتبه اول و تا سوم به دست آوردند.
 
نماینده سبک شیتوریو ایران در شهرستان شیراز گفت: در رده کمربندی مشکی گروه سنی زیر 14سال نیز بهار اسفندیاری،محدثه بوستانی و مانیا قاسمی نیک به ترتیب مقام های اول تا سوم را به دست آوردند و در جدول کمربندی مشکی های بالای 14سال فاطمه عمادی و سارا رستم پور اول و دوم شدند و فاطمه علی حسینی و دیانا صالحی مشترکا سوم شدند.
 
همچنین اوجی ادامه داد:در بخش پسران و درگروه سنی زیر 13 سال رده کمربندی مشکی ابولفضل صادقی سرشت اول شد و امیرخدایاری و ومحمدجهانبخش به ترتیب مقام های دوم و سوم را به دست آوردند.
 
وی ادامه داد:درگروه سنی بالای 13 سال آقایان و در رده کمربندمشکی نیزرسول همایون اول شد،حامد قاسمی روی سکوی دوم ایستاد و محمد استخر محمد علی برزگر مشترکا سوم شدند.
 
نماینده سبک شیتوریو ایران شهرستان شیرازبا بابیان اینکه سر داوری این مسابقات بر عهده محمد حسن زاده داور آسیایی سبک شیتورویو ایران بود و محمدجوادزنهاری،محمدجوادکشاورز،محمودروستا،فرشته فرشیددوست و طاهره اوجی وی را در امر قضاوت یاری دادند افزود:محمد جواد شلتو ک کار و فاطمه دسترنج رئیس و نائب رئیس سبک شیتوریو ایران استان فارس نیز از ابتدای بازبینی فیلم های ارسالی هنرجویان بر روند قضاوت این رقابت ها به صورت مجازی نظارت داشتند .
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
2074 کلیک ها  دوشنبه, 10 شهریور 1399 09:47
این مورد را ارزیابی کنید
(7 رای‌ها)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا