وظیفه ما تامین سلامت مردم از طریق همگانی کردن ورزش است

 راستین آنلاین :مدیرکل ورزش و جوانان فارس گفت:وظیفه ما تامین سلامت مردم از طریق همگانی کردن ورزش است.

حیدرعلی کامیاب که صبح امروز سه شنبه ۱۶ مرداد در مجمع انتخاباتی هیئت ورزشهای همگانی سخن می گفت، از لزوم حضور ورزش در سبد خانواده های شهری و روستایی سخن گفت و افزود: پیچیدگی روابط انسانها در جامعه امروز نیاز به ورزش را ضروری تر از گذشته کرده است. 
وی توسعه را یکی از امور ضروری و اجتناب ناپذیر دانست، ولی در عین حال گفت: توسعه علم،ماشینی کردن زندگی ها،فاصله گرفتن انسان ها از یکدیگر و پیچیده شدن روابط آنها را به دنبال داشته است. 
دبیر شورای عالی ورزش استان، توسعه علم و دانش را چاقوی دو لبه ای دانست که اگر در کنار آن نیازهای انسانی جوامع در نظر گرفته نشود نتیجه ای جز خمودگی و افسردگی عناصر اصلی جوامع رادر پی نخواهد داشت. 
کامیاب  حاصل توجه نکردن به نیازهای انسانی در جوامع در حال توسعه وجود انسانهایی به ظاهر سالم از نظر جسمی اما بیمار ونیازمند از نظر روحی دانست و گفت: ایجاد شادی و نشاط می بایست در دستور کار هیئت های ورزشی استان خصوصا هیئت ورزشهای همگانی قرار گیرد. 
مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس افزود: البته این توقع بی جایی است که ما از مردم انتظار ورزش کردن داشته باشیم اما زیرساخت‌های آن را در استان فراهم نکنیم. 
وی با بیان اینکه برای ورزش همگانی خط قرمزی از نظر سن و سال وجود ندارد گفت:براین اساس اداره کل ورزش و جوانان استان با اعتقاد بر لزوم افزایش زیرساخت‌های ورزشی خصوصا در حوزه همگانی از سال ۹۴ تاکنون در یک پروسه جهادی بیش از یک و نیم میلیون متر مربع بر سرانه ورزشی استان افزوده است. 
کامیاب ادامه داد: ساخت ۲۷۳ زمین چمن مصنوعی در شهرستان‌ها و روستاهای استان احداث و بهره‌برداری رساندن چندین خوابگاه ورزشی و ده ها سالن ورزشی چند منظوره نیز در راستای همین سیاست در استان انجام گرفته است. 
وی نقش شهرداری های سراسر استان را در توسعه ورزش همگانی نقشی مهم و تاثیرگذار دانست و گفت: نه تنها شهرداری ها بلکه تمام نهادها و دستگاه‌های دیگر استان نیز باید برای افزایش سطح سلامت شهروندان تلاش کنند. 
گفتنی است در مجمع انتخاباتی هیات ورزش همگانی و پس از انصراف علی شاهسون از کاندیداتوری، سیروس پاک فطرت با کسب ۱۹ رای از مجموع ۱۹ رای ممکن برای چهار سال دیگر به عنوان رئیس این هیئت انتخاب شد.
انتهای پیام /  101
884 کلیک ها  سه شنبه, 16 مرداد 1397 21:30
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا