مديركل ورزش و جوانان استان فارس:

سیاست دولت درحوزه جوانان افزایش مشارکت اجتماعی است

حیدر علی کامیاب که عصر امروزشنبه 22 مرداد دریک نشست خبری سخن می گفت،افزود: مشاركت  آگاهانه در حوزه های مختلف اجتماع حق مردم است .

وی  با بیان اینکه وقتی جوانان ما احساس کنند دراداره جامعه  سهیم هستند اعتمادی صدچندان به نظام و دولت پیدا می کنند افزود:مشارکت اجتماعی باعث  افزایش انگیزه جهت ایفای نقش در جامعه،حس تعلق خاطر بیشتر،پذیرش مسئولیت و ... می شود.

کامیاب در ادامه به نقش سازمان های مردم نهاد در زمینه سازی جهت افزایش مشارکت اجتماعی اشاره کرد و گفت:در ابتدای شروع بکار دولت نهم 300 سازمان مردم نهاد دراداره ورزش و جوانان استان مشغول فعالیت بودنداما دولت دهم از این تعداد تنها 8 سازمان را برای دولت یازدهم به میراث گذاشت.

مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس با بیان اینکه با توجه به سیاست های دولت یازدهم مبنی بر افزایش سطح مشارکت اجتماعی خصوصا در حوزه جوانان ،تعداد سازمان های مردم نهاد مرتبط با این اداره کل طی سه سال گذشته به حدود 100 سازمان رسیده است افزود: عمده ترين عامل تأمين مشاركت، آگاهي و علاقه مردم و حاكميت فرهنگ تعليم و همياري در جامعه است .

کامیاب ایجاد وفاق و اتحاد را ثمره اعتماد به مردم دانست و افزود: تا زماني كه نتوان مردم را به اين باور و يقين رساند كه با مشاركت، تعاون و همياري،مي توان به جامعه اي مرفه تر و سعادتمندتر دست يافت و تا زماني كه نتوان فرهنگ خود محوري و خودپسندي را در جامعه از ميان برداشت، تأمين مشاركت مردم امكان پذير نخواهد بود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس فعال شدن سازمان های مردم نهاد در محله سنگ سیاه را با هدف کاهش آثار ناهنجاری های فرهنگی و اجتماعی موجود در این محله یکی از نتایج توجه و ایجاد انگیزه برای جوانان دانست و افزود: تجربه نشان داده است كه در هر كجا مردم به عرصه ورود كردند، موفق بوده‌ايم.

وی در بخش دیگری از صحبت هایش تزریق امید به جامعه را وظیفه مدیران و افراد تاثیرگذار درجامعه دانست و با انتقاد از تخریب هایی که به اسم نقد دامان دولت را می گیرد گفت:برخی چارچوب نقد را چنان باز و بی درو پیکر می کنند که نشانه ای از دلسوزی برای بهبود شرایط جامعه در گفتار و اعمالشان دیده نمی شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس اصحاب رسانه را چشم و گوش بینا و شنوای جامعه در انعکاس نقاط قوت و ضعف دولت به دولتمردان دانست و افزود:زمانیکه در حرفه مقدس خبرنگاری و روزنامه نگاری  تعهد با تخصص  همراه می شود،یک عضو از جامعه رسانه ای می تواند حقایق را آن طور که هست برای اقشار مختلف جامعه انعکاس دهد.

کامیاب دربخش دیگری از صحبت هایش به فعالیت های ورزشی حوزه تحت مدیرتش اشاره کردوگفت: مهرماه آتی اولين دوره از رقابت‌هاي جهاني اسكواش در شيراز برگزار خواهد شد.

وی با يادآوري اينكه تاكنون 15 كشور براي حضور دراين رقابت‌ ثبت‌نام كرده‌اند، گفت: اين رقابت‌ها به نام شيراز در تقويم  فدراسیون جهانی ثبت شده است و هرسال برگزار خواهد شد.

دبیر شورای عالی ورزش استان با  ابراز اميدواري نسبت به اینکه استان فارس  در نيمه دوم امسال شاهد ميزباني رقابت‌هاي دارت جهاني و سه‌گانه آسيايي باشد، گفت: ما براي بازي‌هاي آسيايي 2018 برنامه داريم و اميدوار هستيم در اين دوره از رقابت‌ها شاهد حضور تعداد بيشتري ورزشكار از فارس و كسب مدال‌هاي متعدد توسط اين ورزشكاران باشيم.

كامياب در ادامه به فعالیت های انجام گرفته در حوزه عمراني اداره کل ورزش و جوانان استان اشاره کرد و افزود:دراین حوزه اقدامات شاخصي در فارس انجام شده است.

وی با ابراز امیدواری نسبت به بهره برداری از  ورزشگاه ميانرود درپایان سال جاری گفت:با حمايت استاندار فارس تامين 30 ميليارد تومان اعتبار براي تكميل این پروژه ورزشي تحقق پیداکرده است.

کامیاب با بیان اینکه  ورزشگاه 6 هزار نفری  شيراز نيز تاكنون 40 درصد پيشرفت فيزيكي داشته است افزود:از هفته دولت سال گذشته تاكنون 100 پروژه ورزشي از 300 پروژه نيمه‌تمام استان فارس تكميل و 50 پروژه هم با استفاده از ظرفيت قانوني ماده 27 به بخش خصوصي واگذار شده است که  اميدواريم مابقي اين پروژه‌ها تا پايان سال 96 تكميل شود.  

انتهای پیام /  101
1337 کلیک ها  شنبه, 23 مرداد 1395 21:45
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا