«قاچ قائی» دادن سوری قشقایی/آیا «بوهون» تیم ایل جایی دیگر عَلَم می شود؟

«قاچ قائی» دادن سوری قشقایی/آیا «بوهون» تیم ایل جایی دیگر عَلَم می شود؟
   
«قاچ قائی» دادن سوری قشقایی/آیا «بوهون» تیم ایل جایی دیگر عَلَم می شود؟ |||| ||||

چند سالی است که رفتن یا ماندن تیم قشقایی شیراز از فارس به سوژه ای داغ و البته تکراری در فوتبال این استان تبدیل شده است.

به گزارش راستین آنلاین،شاید زمانی که تیم فوتبالی با نامی برگرفته از ایل قشقایی در لیگ شیراز شروع به فعالیت کرد،کسی باورش نمی شد که این تیم روزی در سال ۹۵ و در جام حذفی یقه تیم قدرتمند پرسپولیس تهران رابگیرد و موجب حذف این تیم شود.

همین موضوع باعث شدانگیزه برای حضور  تا تیم قشقایی در سطح اول فوتبال کشور تقویت شود و این تیم در اردیبهشت ۱۳۹۷ امتیاز باشگاه فوتبال برق جدید فارس را خریداری کرده و جایگزین آن در لیگ دسته اول (لیگ آزادگان) شود.

گرچه ورود این تیم به این سطح از فوتبال کشور با استقبال علاقمندان به فوتبال ،خصوصا قشقایی های ساکن زاگرس همراه شد،اما این تاریخ،به سرآغاز اختلاف بین برخی بزرگان و پیشکسوتان فوتبال قشقایی با مالک و مدیرعامل این تیم فوتبال نیز تبدیل شد.

ناز و کرشمه ی مالک

روح الله نجف پور که پس شکست دادن تیم پرسپولیس حالا خود را در سطح قهرمانان استان می دید،پس از مدتی کوتاه ساز رفتن از فارس را کوک کرد تا برخی کوک کردن این ساز را به حساب طاقچه بالا گذاشتن او برای مدیران استانی تعبیر کنند.

اما به نظر می رسید این ناز و تنعم آقای مالک به مذاق برخی بزرگان قشقایی خوش نمی آید.آنچه این حساسیت را بیش از پیش شدت می بخشید وجود نام قشقایی برتارک این تیم فوتبال بود.

نامی که حالا نجف پور آن را برندی می دانست که ارتباطی هم با نام ایل نداشت. او که معتقد بود ارزش برند قشقایی حاصل سالها تلاش و هزینه کرد شخصی اش است ،در چندین جلسه مشترک که با هدف بررسی راهکارهای کمک به این تیم فوتبال و ایجاد درآمدی پایدار برای آن برگزار شد،با اصرار بر مواضع گذشته اش مبنی بر واگذار نکردن امتیاز و... این تیم به مجموعه ای از امدیران قشقایی تبار نشان داد که مرغش یک پا دارد.

البته استدلال نجف پور این بود که تیم فوتبال قشقایی به شخص او تعلق دارد.ادعایی که منتقدان او به آن اعتقادی نداشتند و می گفتند اگر تا کنون از سوی قشقایی تباران به این تیم کمکی می شده است فقط به خاطر نام قشقایی بوده است نه شخص نجف پور!

در این میان با پایان هر فصل ،ساز کوچ قشقایی دوباره توسط نجف پور کوک می شد و نگرانی علاقمندان به این تیم مجددا تشدید!

نامه نگاری و بازی با احساسات

اما حالا پس ازیکی دو فصل که حرف و حدیث های این چنینی پیرامون قشقایی شکل گرفته بود،انتشار یک نامه از سوی مدیر عامل باشگاه قشقایی خطاب به رئیس هیات فوتبال فارس ،تنور حدث و گمان های گذشته و جدید در خصوص این باشگاه را دوباره گرم کرده است.

نجف پور در این نامه از هنرپیشه خواسته است تا پیرو آنچه او توافق برای خروج تیم فوتبال شهدای قشقایی اعلام کرده شرایط خروج و تغییر و انتقال مالکیت و... این تیم فوتبال را اعلام کند.

انتشار این نامه در فضای مجازی کافی بود تا واکنش های منتقدان نجف پور که مدتی بود ساکن شده بود مجدداقلیان کند.

افشین حاتمی که کی از منتقدین جدی نجف پوراست  از جمله کسانی بود که نسبت به انتشار این نامه از خود واکنش نشان داد.

حاتمی نامه اخیر نجف پور را حاوی نکات ظریفی دانست و با اشاره به صحبت های گذشته نجف پور مبنی بر خدمت به ایل ونام قشقایی ،توافق برای انتقال این تیم فوتبال به خارج از استان را مغایر با آن ادعاها دانست.

سرپرست اسبق تیم فوتبال قشقایی با طرح این سئوال که اگر نجف پور قصد واگذاری این  تیم را دارد چرا اولویتش در واگذاری، علاقمندان به این تیم و قشقایی تباران نیست ؟افزود: «آقای نجف پور با این نامه بیش از پیش ماهیت خود را آشکار و مبنا را بر جریحه دار کردن عموم قشقایی های اصیل گذاشته که یا من با کمک و پول های قشقایی ها و ارگان ها مالک تیم بمانم و یا هیچکس و تیم به خارج از استان واگذار شود...»

حاتمی که در عین حال نجف پور را فرد باهوشی می داند افزود: «امسال هم بازی با خبر انحلال و خروج تیم از استان، استارت خورده و این بار هم هدف،احساسات پاک قشقایی های اصیل با پیج های سازمان یافته مختلف که بعضا در اختیار خود ایشان می باشد اینگونه شروع شده که قرار هست تیم به خارج استان فروخته و یا منحل شود و در دقیقه نود دوباره منتی سر قشقایی ها گذاشته شود که بخاطر احساسات قشقایی ها از فروش منصرف و این بار عده ای هدفمند دست به کار شوند که بله، جناب نجف پور به عشق شما از انحلال و واگذاری تیم منصرف شده اند و  در جواب این بزرگواری ایشان، برای قدردانی، پول هایتان  به این شماره کارتهای اعلامی برای کمک به تیم بریزید؟!»

وی این سناریو را بازی با احساسات قشقایی ها وهواداران این تیم می داند.

unnamed

لطفا قشقایی ها را اذیت نکنید

حاتمی در ادامه باانتشار یک نامه سرگشاده در فضای مجازی با عنوان «لطفا قشقایی ها را اذیت نکنید» قشقایی را نامی مقدس برای اهالی ایلش دانسته و خطاب به نجف پور گفته است « هم ایلی های اصیل و شریف، بازیچه ی امیال دنیوی و منافع شخصی شما نیستند... اینها هواداران عاشق نام قشقایی هستند و لطفا حرمت دل و احساس آنها را نگهدارید.»

وی البته به این موضوع هم اشاره کرده که به عنوان خریدار امتیاز تیم فوتبال قشقایی به هیئت فوتبال فارس مراجعه کرده اما متوجه شده  هیچ درخواستی جهت فروش این تیم به هیئت فوتبال تحویل داده نشده است!

حاتمی با اشاره به چنین کشفی خواستارشفاف گویی مدیرعامل باشگاه قشقایی در خصوص انتشار این نامه شده است.

در هرحال گرچه برای افرادی که اخبار فوتبال فارس را دنبال می کنند بحث ماندن یا رفتن تیم فوتبال قشقایی از این استان یک بحث تکراری است ،اما آینده ای نه چندان مشخص خواهد کرد،فردی که روزی اورا »بهمن بیگی» فوتبال قشقایی می نامیدند ،با بی توجهی به احساسات »ایل» ،بوهون قشقایی را جای دیگری عَلَم خواهد کرد یا خیر!یا نامه اخیر هم به تعبیر افرادی همچون افشین حاتمی یک بازارگرمی تکراری است!

انتهای پیام /  101
825 کلیک ها  چهارشنبه, 20 مرداد 1400 15:08
این مورد را ارزیابی کنید
(2 رای‌ها)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا