غربالگری سلامت بیش از ۲ میلیون نفر در فارس

  رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به اجرای پویش ملی سلامت در فارس، گفت: از ابتدای پویش ملی سلامت تا کنون، دو میلیون و ۱۰۰ هزار و ۳۶۹ نفر از مردم فارس در مجموعه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شیراز غربالگری شده‌اند.

منصوره خسروبیگ راستین آنلاین : سیدوحید حسینی امروز (دوشنبه، ۱۸ دی‌ ماه) با بیان اینکه پویش ملی سلامت تا ۳۰ دی ماه در سراسر کشور ادامه دارد، از استقبال مردم فارس و تلاش مجموعه سلامت استان برای تحقق اهداف مهم این پویش ملی در شناسایی به‌موقع مبتلایان به فشار خون بالا و دیابت تقدیر کرد و گفت: تاکنون سه شهرستان سپیدان، فیروزآباد و زرقان توانسته‌اند به پوشش ۱۰۰ درصدی غربالگری جمعیت هدف خود در این پویش ملی دست یابند. پوشش غربالگری در ۲۰ شهرستان زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز بیش از ۷۰ درصد است.

او با اشاره به محوریت شناسایی مبتلایان به دو بیماری فشار خون بالا و دیابت در پویش ملی سلامت، بخش مهمی از رویکرد این پویش سلامت‌محور را آگاه‌سازی جامعه نسبت به اهمیت توجه به سلامت خود، به‌ویژه در برابر بیماری‌های غیرواگیر به‌عنوان مهم‌ترین علت مرگ و میر مردم در دنیا ارزیابی کرد.

وی ادامه داد: از مجموع بیش از دو میلیون نفر جمعیت غربالگری‌شده در دانشگاه علوم پزشکی شیراز، ۴۶ هزار و ۱۷۷ نفر از ابتلای خود به بیماری فشار خون بالا و ۱۵هزار و ۹۰۴ نفر نیز از ابتلا به بیماری دیابت آگاهی یافته‌اند. این مهم‌ترین هدف این پویش برای پیشگیری از پیامدهای بعدی این دو بیماری در مبتلایان است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز افزود: این پویش ملی به همت گروه‌های ثابت و سیار در مراکز خدمات جامع سلامت، پایگاه‌های پزشک خانواده، بیمارستان‌ها، مراکز درمانی و خانه‌های بهداشت در حال اجراست. از مردم این استان که هنوز به این پویش ملی نپیوسته‌اند، دعوت می‌شود تا ۳۰ دی ماه به مراکز یادشده مراجعه کنند و از سلامت خود آگاهی یابند.

انتهای پیام /  108
77 کلیک ها  سه شنبه, 19 دی 1402 08:05
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا