عملیات اجرایی ۵۵ هزار واحد نهضت ملی مسکن در فارس آغاز می‌شود

عملیات اجرایی ۵۵ هزار واحد نهضت ملی مسکن در فارس آغاز می‌شود
   
عملیات اجرایی ۵۵ هزار واحد نهضت ملی مسکن در فارس آغاز می‌شود |||| ||||

 مدیرکل راه و شهرسازی فارس از آغاز علمیات اجرایی ۵۵ هزار واحد نهضت ملی مسکن در شهرهای مختلف این استان همزمان با سفر ریاست جمهوری خبر داد.


منصوره خسروبیگ راستین آنلاین، محمودرضا طالبان امروز، ۱۲ مهرماه در جمع خبرنگاران از آغاز علمیات اجرایی ۵۵ هزار واحد نهضت ملی مسکن در شهرهای مختلف این استان همزمان با سفر ریاست جمهوری خبر داد و گفت: این برنامه در پایان هفته آتی انجام خواهد شد.


وی افزود: هم چنین عملیات آماده‌سازی یک هزار و ۲۷۸ هکتار از زمین‌های طرح نهضت ملی مسکن در قالب ۲۸ سایت در این سفر هیئت دولت به استان فارس آغاز خواهد شد.


مدیرکل راه و شهرسازی فارس با یادآوری اینکه در سال گذشته عملیات اجرایی ۴۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در استان آغاز شد، میزان پیشرفت این علمیات را ۱۰ تا ۴۵ درصد اعلام کرد.


طالبان با بیان اینکه در استان فارس ۱۵۴ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن بودند که از این تعداد ۱۵۰ هزار نفر به تأیید نهایی رسیدند، افزود: برای ۹۲ هزار نفر نیز زمین تأمین شده است.


وی، صدور ۵۲ هزار پروانه ساخت مسکن ملی و آغاز ساخت ۴۵ هزار واحد را از دیگر فعالیت‌های این سازمان عنوان کرد و افزود: ۷۲ هزار نفر از متقاضیان مسکن ملی مبلغ ۴۰۰ میلیون ریال اولیه را پرداخت کرده‌اند.


مدیرکل راه و شهرسازی فارس همچنین از تأمین ۴ هزار و ۲۰۰ هکتار زمین برای اجرای طرح مذکور در استان خبر داد و افزود:‌ در دولت گذشته ۴۹۵ هکتار زمین برای اجرای طرح ملی مسکن اختصاص یافته بود اما در دولت سیزدهم از ابتدای آغاز طرح تاکنون ۴ هزار و ۲۰۰ هکتار زمین تأمین شده است.


وی با بیان اینکه در زمینه اجرای این طرح یکسری کمبودهایی وجود دارد، گفت: بیشترین کمبود زمین در طرح نهضت ملی مسکن استان مربوط به شیراز و برای ۵۰ هزار نفر است و در شهرهای استهبان و زرقان نیز یک هزار نفر متقاضی وجود دارد.
طالبان اظهار کرد: در کلان‌شهرها عمده این طرح به شهرهای جدید اختصاص داده شده است که شیراز تنها یک شهر جدید، به نام صدرا دارد، در حالی که در برخی دیگر کلان‌شهرها این تعداد به ۲ یا ۳ شهر جدید می‌رسد.
مدیرکل راه و شهرسازی فارس ادامه داد: در شیراز علاوه بر صدرا سایت‌های کمیل‌آباد برای حدود ۵ هزار نفر، اکبرآباد ۴ هزار نفر و در سلطان‌آباد برای یک هزار نفر زمین تأمین شده است.
وی اظهار کرد: به دلیل کمبود زمین در برخی از شهرها نظیر شیراز جهرم، استهبان، مرودشت، فسا و کازرون، واحدهای مسکونی در چهار طبقه احداث می‌شود و در سایر شهرها هم این واحدها به شکل یک طبقه و ۲ طبقه اجرا می‌شوند.
طالبان به دیگر برنامه‌های راه و شهرسازی در سفر قریب‌الوقوع ریاست جمهوری به استان فارس اشاره کرد و افزود: در این سفر در حوزه راه و شهرسازی ۱۱۹ کیلومتر به بهره‌برداری می‌رسد.

انتهای پیام /  108
75 کلیک ها  پنج شنبه, 13 مهر 1402 09:11
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا