تاکید استاندار بر لزوم رونق نهضت توسعه کتابخانه‌های فارس

 استاندار فارس بر لزوم رونق نهضت توسعه و راه‌اندازی و فعال سازی کتابخانه‌های مدارس، مساجد و اداره‌های استان تاکید کرد.


محمدهادی ایمانیه در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان فارس بیان کرد: باید در حوزه توسعه کتابخانه‌ها حرکت جدی در استان شکل گیرد و فارس در این زمینه الگوی کشور شود.
به نقل از استانداری فارس، او ادامه داد: کتابخانه‌های بسیاری در مدارس، دانشگاه‌ها، ادارات، مساجد و فرهنگسراهای استان وجود دارد که لازم است این مراکز را با روش‌ها و مکانیزم‌های جدید فعال کنیم تا به مردم خدمات ارائه کنند.
ایمانیه اظهار کرد: با اجرای طرح‌های هدفمند می‌توانیم عموم مردم را به مشارکت در توسعه کتابخانه‌ها دعوت کنیم.
استاندار فارس افزود: در اکثر خانه‌ها کتاب‌هایی است که خوانده نمی‌شود و مردم می‌توانند با اهدای آنها در رونق و توسعه کتابخانه‌ها مشارکت کنند.
ایمانیه همچنین با اشاره به نقش توسعه کتابخانه‌ها در کاهش آسیب‌های اجتماعی گفت: دفتر امور اجتماعی استانداری فارس و کتابخانه‌های عمومی و شهرداری‌های استان باید از طریق کتاب و کتابخوانی در کنترل آسیب‌های اجتماعی همکاری و ارتباط بیشتری داشته باشند.
او ادامه داد: با هزینه‌های اندک می‌توان طرح‌های تحول آفرین در حوزه فرهنگ ایجاد کرد، باید بررسی کنیم که هم اینک ارتباط نسل جوان با کتابخوانی چگونه است و کتاب و کتابخانه برای آنها چگونه تعریف شده است.
استاندار فارس عنوان کرد: با توجه به اینکه مکان احداث کتابخانه مرکزی شیراز در یکی از بوستان‌های مرکز این شهر تعیین شده، شورا و شهرداری روند تحویل این زمین را سرعت بخشند تا مطالعات اولیه این پروژه از سوی مشاور آغاز شود.
ایمانیه گفت: همچنین باید پیگیری کنیم تا فعالیت دارالکتب شهید آیت‌الله مطهری در شیراز به میزان فعالیت سابق و حتی بیشتر از آن بازگردد.
انتهای پیام /  108
230 کلیک ها  دوشنبه, 10 بهمن 1401 10:02
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا