حمایت از قشر آسیب‌پذیر ویژگی عادلانه‌سازی یارانه‌ها است

 معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس اعلام کرد که مهمترین ویژگی طرح عادلانه‌سازی یارانه‌ها، حمایت از قشر آسیب‌پذیر در جامعه است.


به گزارش راستین آنلاین محسن ربانی‌زاده دوشنبه ۲۵ مهر به خبرنگاران گفت: توزیع عادلانه یارانه‌ها گامی مهم در راستای بهبود وضعیت معیشت اقشار کم‌ درآمد و جلوگیری از افزایش شکاف درآمدی خانواده‌ها است.
او گفت: دانشگاه علوم پزشکی و سازمان تامین اجتماعی موظفند، اطلاعات بیماران خاص و صعب العلاج را در اختیار اداره کار قرار دهند تا خانوارهای دارای حداقل یک عضو بیمار خاص و صعب العلاج را بدون در نظر گرفتن دهک بندی و فرآیند بررسی استطاعت مالی برای برقراری یارانه به سازمان هدفمندی یارانه‌ها معرفی کند.
معاون استانداری فارس اضافه کرد: به وزارت تعاون، رفاه و کار اجتماعی مجوز لازم در خصوص برقراری یارانه برای آن دسته از خانوارهایی که پیش تر یارانه دریافت می‌کردند اما در بازبینی جزو دهک دهم دیده شده و یارانه آنها قطع شده است، اقدام لازم را انجام دهد.
وی در ادامه گفت: اداره کار موظف است خانواده‌هایی که حداقل یک عضو معلول مورد تایید بهزیستی دارند را بدون در نظر گرفتن دهک بندی و فرآیند بررسی استطاعت مالی برای برقراری یارانه به سازمان هدفمندی یارانه‌ها معرفی کند.
ربانی‌زاده بهترین اقدام در راستای عدالت اجتماعی را تلاش برای توانمند سازی خانوارهای طبقه پایین جامعه دانست و یارانه ها را صرفاً مناسب برای دوره گذر در مقطع اصلاحات اقتصادی ارزیابی کرد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس گفت: برای تسریع در برخورداری جامعه هدف از یارانه های نقدی دولت، با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هماهنگ شده است تا اطلاعات خانوارها را از طریق استانداری‌ها مستقیماً ارسال کند.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
169 کلیک ها  دوشنبه, 25 مهر 1401 18:51
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا