نتیجه تقوا شجاعت و قاطعیت است

نتیجه تقوا شجاعت و قاطعیت است
   
نتیجه تقوا شجاعت و قاطعیت است |||| ||||

 مسئول مدرسه علمیه منصوریه شیراز در مراسم بزرگداشت آیت‌الله ادیب، ضمن اشاره به ویژگی‌های آن عالم ربانی، تاکید کرد که نتیجه تقوا شجاعت و قاطعیت است.


به گزارش راستین آنلاین حجت الاسلام والمسلمین شیخ علیرضا حدائق شامگاه پنج‌شنبه ۲۷ مرداد در مراسم سالگرد ارتحال آیت‌الله ادیب که در حرم مطهر شاهچراغ(ع) برگزار شد، بیان کرد: مرحوم آیت‌الله ادیب انسانی با تقوا و خدا ترس و متواضع بود، از این رو اگر تواضع کردید خداوند شما را بزرگ می‌کند.
به نقل از حوزه علمیه منصوریه، حدائق ادامه داد: انسان در هر عرصه‌ای باشد از جمله بازاری و دکتر باید تبلیغ دین خدا را انجام دهد البته وظیفه روحانیت نیز سنگین‌تر است، برخی نان می‌خوردند، نمکدان می‌شکنند.
او اضافه کرد: از مدیرکل یک انتظار و از آبدارچی نیز یک انتظار وجود دارد، دفاع از ارزش‌های الهی رسالت همه است.
مسئول مدرسه علمیه منصوریه شیراز با اشاره به آیه‌ای از سوره احزاب عنوان کرد: کسانی که رسالت الهی منتشرو مردم را با رسالت خداوند آشنا می‌کنند، دارای ویژگی‌هایی هستند که از خداوند می‌ترسند. 
حدائق خدا ترسی را یکی از ویژگی‌های آیت‌الله ادیب برشمرد و خاطرنشان کرد: اگر از خداوند نترسیدیم از سایه خود خواهیم ترسید، خداترسی انسان را بزرگ کرده و فراموشی خدا انسان را خورد و کوچک می کند، نباید جز خداوند از کسی ترسی داشته باشیم.
عضو جامعه روحانیت شیراز در ادامه سخنان خود با تاکید بر اینکه مسلمانان باید پیامبر(ص) را الگوی خود قرار دهند، بیان کرد: باید از پیامبر گرامی اسلام(ص) درس گرفت، خداوند برای کسانی که برای او کار می کنند کافی است.
او به شرایط تبلیغ اشاره و بیان کرد: یکی از شرایط موفقیت در تبلیغ استمرار آن است، امام صادق(ع) فرمود آفرین به پدری که هر روز از نماز و حجاب سخن می گوید، تذکر برای سلامتی روح باید متداوم باشد.
استاد سطح عالی حوزه علمیه فارس تقوا را از دیگر شرایط تبلیغ برشمرد و گفت: تاثیر سخن انسان‌های با تقوا بر نفوس مردم بیشتر از کسی است که تقوا ندارد، در دولت آقای احمدی نژاد که استاندار آقای رضا زاده بود به استاندار گفتم طبق قرآن موفق ترین و نا موفق ترین مدیر را معرفی می‌کنم، تعدادی از طلاب جوان را ۱۶ سال قبل در ادارات شیراز بسیج کردیم تا وضعیت نماز خانه‌های ادارات و حضور پرسنل و مدیر را رصد کردند گزارش میدانی را جمع آوری کردیم و خروجی آن را نزد استاندار بردیم موفق و ناموفق ترین مدیر را معرفی کردیم، ملاک مدیر موفق را قرآن در آیه ۴۱ سوره حج نام می برد، معیار اول موفقیت از نگاه قرآن بر کسانی که قدرت در دست آنان است نماز است.
او افزود: ثروتمندی که خداوند در حاشیه قرار دارد برای مردم کار نمی کند، اگر از خدا ترسیدم موفقیت شامل حال ما خواهد شد، نماز اول وقت یکی از درس‌های مهم عاشورا است.
حدائق بیان کرد: نتیجه تقوا قاطعیت و شجاعت است، همچنین مبلغین دین باید به خداوند توکل کنند.
او همچنین ویژگی‌های مرحوم آیت الله ادیب را مورد توجه قرار داد و عنوان کرد: اینکه مردم با بزرگان آشنا نباشند یک ضعف است، ایشان انس عجیبی به قرآن کریم و ادعیه داشتند، پاسی از شب را با خداوند خلوت می‌کردند.
مسئول مدرسه علمیه منصوریه گفت: مرحوم آیت‌الله ادیب از بد تولد از نعمت پدر مرحوم بودند، امام راحل زمانی که متولد شدند خوانین خمین پدر ایشان را به قتل رساندند امام بنیان گذار انقلاب می‌شوند. 
او ادامه داد: مرحوم آیت‌الله ادیب از شاگردان آیت‌الله بروجردی، گلپایگانی بودند، انسانی با تقوا و خدا ترس بود، بارها مشاهده کردهم که ایشان دست یک انسان را می‌بوسید، اگر تواضع کردید خداوند شما را بزرگ می‌کند.
این استاد سطح عالی حوزه علمیه فارس گفت: آیت‌الله ادیب از روحانیون برجسته در مبارزات علیه رژیم شاهنشاهی بودند. ایشان مدت‌ها در جبهه با رزمنده‌ها بود.ساماندهی عموم آسیب دیدگان جنگ نیز یکی از فعالیت‌های ایشان بود.
حدائق خاطرنشان کرد: مرحوم آیت‌الله ادیب از دوران جوانی دین مبین اسلام را تبلیغ می‌کردند، ایشان در روستاهای محروم استان به تبلیغ می‌رفتند.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
320 کلیک ها  جمعه, 28 مرداد 1401 17:08
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا