برگزیدگان همایش “حوزه انقلابی، حوزه منتظر” معرفی شدند

برگزیدگان همایش “حوزه انقلابی، حوزه منتظر” معرفی شدند
   
برگزیدگان همایش “حوزه انقلابی، حوزه منتظر” معرفی شدند |||| ||||

 دبیر همایش حوزه انقلابی ،حوزه منتظر  ظهر امروز در نشست رسانه ای با خبرنگاران که در حوزه علمیه منصوریه برگزار شد، از برگزاری همایش «حوزه انقلابی، حوزه منتظر» یاد و اظهار کرد: این همایش مفتخر است به عنوان حرکتی نوین که دربردارنده توأمان تولید علم و تبیین وظایف انقلابی و مهدوی طلاب و حوزه‌های علمیه است به ایستگاه سوم خود برسد و در سومین دور برگزاری شاهد حضور علما، روحانیون و طلاب علوم دینی از سراسر کشور باشد.

 

منصوره خسروبیگ راستین آنلاین حجت الاسلام حمید رضا حدایق ادامه داد: طی برگزاری سومین دور همایش «حوزه انقلابی، حوزه منتظر» بیش از ۳۰۰ مقاله و اثر علمی و هنری از ۱۲ استان کشور به دبیرخانه همایش واصل گردید که در قیاس با دور اول و دوم همایش از رشد مطلوب کمی و کیفی حکایت دارد.

 

دبیر همایش «حوزه انقلابی، حوزه منتظر» اظهار کرد: هیئت داوران انتظار دارد در ادوار آتی، خلاقیت، نوآوری، توجه ویژه به روش‌های نوین تحقیق و فهم دقیق آثار علما و فضلای متقدم و متاخر در خلق آثار جدید بیشتر مورد توجه طلاب و روحانیون عزیز قرار گیرد

حجت الاسلام حدائق خاطرنشان کرد: هیئت داوران نوید می‌دهد آثار علمی فاخر تولید شده در سه دور برگزاری همایش، طی فرایندی میان‌مدت در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام ISC نمایه سازی خواهد شد تا همگان از برکات اندیشه و قلم علما، طلاب و روحانیون بهره‌مند گردند.


وی اعلام کرد: در سومین دور همایش «حوزه انقلابی، حوزه منتظر»، ۴۶ اثر در بخش هنری جهت داوری و ارزیابی به دبیرخانه ارسال شد که هیئت داوران بر اساس ملاک‌های معتبر و ارزشیابی دقیق، در بخش‌های فیلم، اینفوگرافی، شعر، فیلمنامه، داستان و عکس، عناوین اول تا سوم را معرفی کردند.
وی به برگزیدگان اشاره و خاطرنشان کرد: در بخش علمی اساتید رتبه دوم محمد مهدی پورعلی فرد، رتبه سوم مجتبی خوشرنگ، شایسته تقدیر عبدالحمید عارفیان و محسن گرفر همچنین سطح یک و دو رتبه دوم مهران وکیلی رتبه سوم زهرا کشتکاران، رتبه سوم دو فاطمه بهرامی پور و شایسته تقدیر سلیم مختار زده بوده آمد.حجت الاسلام والمسلمین حدائق برگزیدگان سطح سه و چهار را مورد توجه قرار داد و افزود: رتبه اول، محمد مهدی شاهمرادی، رتبه دوم محمدرضا صفائی، رتبه سوم محمد نبی بهمنی، شایسته تقدیر زینب دهقانی، عادل هاشمی و نجمه رضوی، راضیه سادات شکوفه چین، در بخش کتاب، شایسته تقدیر مهدی رضایی عنوان برتر عبدالغفور صالحی، در بخش عکس رتبه اول مهدی ابتهاج، دوم فاطمه آزادی، سوم سیدعلی رضا موسوی و شایسته تقدیر صمد علمی، همچنین در بخش فیلمنامه رتبه سوم محمد رضا جمالی و شایسته تقدیر اردوان عبدپور هستند.
وی گفت: در بخش داستان همایش حوزه انقلابی حوزه منتظر شایسته تقدیر مهدی ابتهاج، در بخش شعر رتبه سوم حسین خواجویی و شایسته تقدیر سید محمد هاشمی، در بخش ویژه شایسته تقدیر مریم دل افکار، کارگر فرد، اسماعیل نو پیشه و سمیه صالحی، در بخش فیلم رتبه سوم حیدر گزمه، شایسته تقدیر مهدی ابتهاج و مریم سیادت پور و در بخش اینفو گرافی رتبه سوم محمد حسین دانشوند و شایسته تقدیر نجمه رضوی است.

وی با اشاره به اینکه دبستان مهدوی راه اندازی شده است که دانش آموزان را با رویکرد مهدوی و قرآنی تربیت می کند، افزود: در حوزه علمیه منصوریه سه دوره مهدویت برگزار شد و 110 مربی در آن شرکت کردند و این مربیان در دبستان به فعالیت و آموزش می پردازند.

 

مدیر حوزه علمیه منصوریه شیراز با اشاره به اینکه اطلاع رسانی پذیرش حوزه های علمیه از اسفند ماه انجام شده است، یادآور شد: تا سال تحصیلی جاری حوزه علمیه منصوریه تنها طلاب در سطح 2 و سه را می پذیرفت که از سال تحصیلی جدید طلاب در سطح یک تا 6 طلبه پذیرش می کنیم.

 

وی با اشاره به اینکه طلاب این حوزه از سال 93 تا امروز فعالیت های تبلیغی را داشته اند، افزود: فعالیت های جهادی شکل گرفته است، 300 مبلغ برادر در قرارگاه تبلیغی و 150 نفر مبلغ خواهر حضور دارند.

 

حجت الاسلام حدائق گفت: در حال حاضر 300 طلبه داریم که 88 نفر آن خوابگاهی هستند و در حوزه بسر می برند و برای سال جدید تحصلیی ظرفیت پذیرش 80 نفر را داریم.

 

خاطر نشان می شود، علاقمندان جهت اطلاع بیشتر در مورد این حوزه علمیه می توانند به سایت حوزه به آدرس https://mansurieh.com مراجعه کنند.

 

 

انتهای پیام /  108
304 کلیک ها  سه شنبه, 26 ارديبهشت 1402 15:55
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا