برای تکمیل پروژه‌های استان به‌دنبال راه میانبر باشید

 استاندار فارس از مسئولان خواست تا به بودجه‌های دولتی اکتفا نکنند و برای اتمام پروژه‌ها به‌دنبال راه‌های میانبر باشند.

دکتر محمدهادی ایمانیه استاندار فارس در جلسه بررسی پروژه‌های کلان حوزه عمرانی استان، بر استفاده از راه‌های میانبر تاکید کرد و گفت: برای رفع مشکلات و اتمام پروژه‌ها به‌ویژه در حوزه آب‌رسانی باید راه‌های جدید را کشف کرده و صرفا به امید بودجه‌های دولتی کار را متوقف نکنیم.
او، با کسب اطلاع از وضعیت سد‌ها و شبکه‌های آب استان شامل سد کوار، سد تنگاب، سد درودزن، سد قیر، سد رودبال، سد چشمه‌عاشق، سد نرگسی و سد هایقر گفت: بودجه دولتی برای تکمیل این سد‌ها راه نخست است، ولی باید از راه‌های دیگری نیز بهره برد.
مقام عالی دولت در فارس، استفاده حداکثری از ظرفیت ماده ۵۶ با همکاری نمایندگان که اخیرا ۴تا ۵ مورد جدید به آن اضافه شده است را به‌عنوان راه دوم معرفی کرد و راه سوم را استفاده از مسئولیت اجتماعی صنایع و معادن دانست.
دکتر ایمانیه همچنین اعلام فراخون جذب سرمایه گذار را نیز در این راه موثر دانست و گفت: سازمان آب منطقه‌ای باید با اعلام فراخوان نسبت به جذب سرمایه‌گذار با مضمون آبیاری زمین‌های کشاورزی برای اتمام پروژه‌های موجود اقدام کند.
او با تاکید بر اینکه می‌توان از ظرفیت صنایع نیز بهره برد گفت: بر اساس قانون، صنایع معدنی و معادن باید سالانه یک درصد از فروش خود را به مسائل زیست‌محیطی تخصیص دهند، موضوعی که در این راستا نیز می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد.
بر اساس ارائه گزارش نماینده آب منطقه‌ای استان، سد کوار به طول ۱۲۵ کیلومتر نیازمند ۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار است و در حال حاضر ۵۰ کیلومتر ان در حال اجراست و تا پایان سال تمام می‌شود.
سد تنگاب نیز به طول ۲۷ کیلومتر با ۹۲ درصد پیشرفت فیزیکی رو به اتمام است.
شبکه‌های آبرسانی پایین دست سد درودزن ۷۹ درصد پیشرفت دارد، اما برای تکمیل نیاز به ۱۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار دارد.
شبکه سد سلمان در شهرستان قیر نیز به ۳۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.
سد رودبال نیز ۱۹ کیلومتر لوله‌گذاری دارد که نیازمند ۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار است و تنها پنج کیلومتر کار انجام شده است.
استاندار فارس مجددا تاکید کرد که تامین اعتباراتی با حجم وسیع و متنوع فوق، نیازمند استفاده از راه‌های دیگری به جز بودجه‌های معمول سالیانه است که خوشبختانه در چندماه گذشته با جدیت راه‌های دیگری مورد توجه قرارگرفته و بعضا به نتایج ارزشمندی نیز منجر شده است.
دکتر ایمانیه گفت: بحث آموزش سازمان‌ها از سوی سازمان برنامه و بودجه جهت تشریح بند‌های مختلف بودجه و آگاهی‌بخشی ضرورت دارد.
او گفت: روند پیشرفت ۴۰ پروژه کلان استان انشاءالله تا آخر مردادماه در جلسات روزانه با حضور مدیران مربوطه برگزار خواهد شد و تصمیمات لازم جهت رفع موانع و تسریع در اتمام پروژه اتخاذ خواهد شد و مردم عزیز نیز در جریان قرار خواهند گرفت.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
211 کلیک ها  چهارشنبه, 12 مرداد 1401 13:52
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا