اتوبوس های نشاط کودک بر پایه مشارکت های مردمی است

اتوبوس های نشاط کودک بر پایه مشارکت های مردمی است
   
اتوبوس های نشاط کودک بر پایه مشارکت های مردمی است |||| ||||

با توجه به فرارسیدن تابستان و آغاز تعطیلات مدارس، پایگاه های سیار خدمات اجتماعی در قالب 6 اتوبوس در مناطق حاشیه نشین و محله های کمتر برخوردار شیراز مستقر شده و در حال خدمات رسانی به شهروندان می باشند.

به گزارش راستین آنلاین  رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز با اعلام این خبر یادآور شد: دو دستگاه از این اتوبوس ها ویژه کودکان و نوجوانان بوده و با عنوان اتوبوس نشاط کودک و اتوبوس کتابخانه در حال فعالیت می باشند.

 مشفقیان با بیان این مطلب که طرح هایی که با مشارکت مردمی همراه شوند مخاطب، دوام و بازدهی بیشتری دارند گفت: ما در طرح ایستگاه‌های سیار با سازمان های ناجا، علوم پزشکی، آموزش و پرورش و.. همکاری نموده و بیشتر مربیانی که در این کلاس ها به امر آموزش مشغول هستند از بین خود مردم ساکن در محلات بوده و به صورت کاملا رایگان دانسته ها و هنر خویش را در قالب کلاس های نقاشی، خوشنویسی، زبان و.. . در اختیار سرمایه های این مرز و بوم قرار می دهند. معاون فرهنگی شهردار یادآور شد: کتابخانه های این اتوبوس ها با بیش از هزار جلد کتاب، فرصت مناسبی برای افزایش آگاهی و پرکردن اوقات فراغت کودکان و نوجوانان فراهم می آورد و به تناسب درخواست و حجم مخاطبان، کتاب های مورد نیاز تهیه و شارژ می شوند.
رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز، استقبال شهروندان از برنامه ها و کلاس های آموزشی موجود در این اتوبوس ها را قابل تأمل دانست و افزود: برنامه هایی که از دل مردم و برای مردم شکل می گیرند جذابیت و موفقیت بیشتری دارند.مهندس مشفقیان خاطرنشان کرد: کلاس های شهروند کوچولو نیز از دیگر خدمات این اتوبوس ها می باشد که آموزش های حوزه شهروندی را در قالب نمایش های عروسکی، قصه خوانی و مسابقه در اختیار کودکان و نوجوانان این محلات قرار می دهد.
وی در پایان سخنانش یادآور شد: کودکان و نوجوانان ساکن در بلوار اتحاد، شهرک قصر قمشه، شهرک سعدی، عادل آباد، بلوار مأذون قشقایی و شهرک بهار، می توانند با مراجعه به این اتوبوس ها و ایستگاه‌های سیار، از کتاب های موجود در این واحدها استفاده نموده یا در کلاس های ویژه اوقات فراغت تابستانی آنها شرکت نموده و از خدمات موجود در این اتوبوس ها بهره‌مند شوند.لازم به ذکر است که در اتوبوس‌های ویژه کودکان و نوجوانان، کلاس‌های آموزش نقاشی، زبان، خوشنویسی، قصه گویی، بازی های فکری و داستان خوانی به صورت رایگان برگزار و در کنار این کلاس ها، مشاوره هایی پیرامون کودک و تربیت فرزند نیز در اختیار والدین قرار می گیرد.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
218 کلیک ها  شنبه, 28 خرداد 1401 13:01
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا