آماده سازی شهر شیراز همزمان با فرا رسیدن ایام محرم

  معاون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز از آماده‌سازی فضای عمومی شهر و سیاهپوش کردن معابر و نصب پرچم‌های عزاداری در سطح شهر ویژه ایام محرم با مشارکت مناطق 11 شهرداری خبر داد.

منصوره خسروبیگ راستین آنلاین :محمدعلی چوبینی ضمن تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ایام سوگواری محرم و شهادت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) بیان کرد: در آستانه فرا رسیدن ایام سوگواری محرم ، شهر شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت(ع) و شهر آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه مشکی‌ پوش حضرت اباعبدالله الحسین (ع) می‌شود.

معاون فرهنگی شهردار شیراز گفت: در این ایام سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز با مشارکت مناطق یازده گانه، در سطح شهر 100 هزار متر ریسه مشکی ، دو هزار عدد پرچم و 300 کتیبه نصب شده است.

وی همچنین از توزیع آب معدنی خبر داد و گفت: همزمان با این ایام 800 هزار عدد آب معدنی در بین هیئات مذهبی سطح شهر ، در مراسم شیرخوارگان و همچنین روز تاسوعا و عاشورا در میان عزادارن توزیع می شود.

رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز، اضافه کرد: نصب دویست تابلو با موضوع محرم، چاپ هفت هزار متر بنر و نصب هفت ابر پرچم در میادین اصلی شهر و 23 موکب عزاداری سرور و سالار شهیدان از دیگر اقدامات اجرایی سازمان در این ایام است.

چوبینی همچنین به اختصاص چهار هزار متر اسپیس، 10 هزار متر مکعب داربست، 300 روز سیستم صوت و کمک به 80 موکب اشاره کرد.

معاون شهردار و رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز یادآور شد: محرم امسال با شعار «امسال در زیر خیمه اش همه یک خانواده ایم» نامگذاری شده است و سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز تلاش دارد با کمک به هیئت های مذهبی فضای مطلوب و مناسبی جهت برگزاری برنامه‌های سوگواری و عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) فراهم کند.

انتهای پیام /  108
108 کلیک ها  شنبه, 31 تیر 1402 09:50
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا