وقوع حادثه در کارخانه کربنات سدیم فیروزآباد/انسداد جاده ترانزیتی جم_فیروزآباد

وقوع حادثه در کارخانه کربنات سدیم فیروزآباد/انسداد جاده ترانزیتی جم_فیروزآباد
   
وقوع حادثه در کارخانه کربنات سدیم فیروزآباد/انسداد جاده ترانزیتی جم_فیروزآباد |||| ||||

 وقوع حادثه در کارخانه کربنات سدیم فیروزآباد، تا کنون مجروحیت ۱۰۱ نفر را در پی داشته است . 


به گزارش راستین آنلاین مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس ضمن تایید این خبر اعلام کرد که علت حادثه وقوع نشتی در یکی از مخازن این واحد تولیدی بوده است.
عبداللهی  تعداد مصدومان را ۱۰۱نفر اعلام  کرد: این افراد به دلیل استنشاق گاز دچار مصدومیت و به بیمارستان منتقل شدند.
عبداللهی با اشاره به اینکه شخصا در محل کارخانه حضور دارد، گفت: این حادثه اکنون مدیریت شده و تحت کنترل است.
به گفته محمد هادی قانع به دنبال وقوع حادثه انفجار و حریق یکی از مخازن آمونیاک در کارخانه کربنات سدیم که در شهرستان فیروزآباد مستقر است و نشتی شدید مخازن آمونیاک کارکنان این کارخانه دچار مسمومیت شده و نیروهای امدادی این محل در حال تلاش برای رفع خطر نشت گاز خطرناک آمونیاک هستند.
قانع که خود به محل حادثه اعزام شده، گفت: با توجه به اعلام نیاز مدیریت بحران استانداری فارس و درخواست از سازمان آتش‌نشانی شیراز تیم های واکنش سریع آتش نشانی شیراز با تجهیزات ویژه به محل حادثه شدند.
این مقام مسئول از مهار شدن آتش سوزی تا لحاظاتی دیگر خبر داد.
مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه گفت: در پی گزارش انفجار در کارخانه کربنات سدیم شهرستان فیروزآباد، بلافاصله تیم واکنش سریع دانشگاه متشکل از دو متخصص طب اورژانس، متخصصان جراحی عمومی و بیهوشی با بالگرد اورژانس شیراز به شهرستان فیروزآباد اعزام شدند.
محمدجواد مرادیان افزود: پس از گزارش حادثه انفجار، ستاد مدیریت عملیات بحران دانشگاه فعال شد و تمامی مراکز درمانی و بیمارستان‌های نمازی، شهید دکتر فقیهی، حضرت علی اصغر (ع)، حضرت امیرالمومنین (ع)، شهید رجایی شیراز، کوار، فیروزآباد، فراشبند، قیروکارزین به صورت آماد باش کامل درآمدند.
او ادامه داد: در همان دقایق نخست وقوع حادثه، ۱۲ دستگاه آمبولانس از شیراز و شهرستان‌های فیروزآباد، قیروکارزین، فراشبندو کوار و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس به محل حادثه اعزام شدند.
مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین از آماده باش شبکه بهداشت و درمان فیروز آباد و تیم‌های بهداشت محیط و حرفه‌ای دانشگاه خبر داد و افزود: برای بررسی ماده فعال حادثه برای پیشگیری و مراقبت‌ها نی اقداماتی صورت گرفت.
دکتر مرادیان اعلام کرد: تاکنون ۷۳ مصدوم از حادثه انفجار کارخانه کربنات سدیم شهرستان فیروزآباد به بیمارستان حضرت قائم (عج) این شهرستان اعزام که 42 نفر بستری شدند و مابقی بصورت سرپایی در حال مداوا هستند هیچ مورد فوتی تاکنون گزارش نشده است.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
285 کلیک ها  دوشنبه, 23 خرداد 1401 21:54
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا