سربلندی آتش نشانان شیرازی در تعطیلات نوروز 1401

رییس سازمان آتش نشانی شیراز خبر از نتیجه بخش بودن فعالیت های نوروزی را داد و گفت : از 28 اسفند ماه 1400 تا 14 فروردین ماه 1401  ، 23هزار و 585 نفر ساعت تلاش شبانه روزی آتش نشانان شیراز؛ نوروزی بدون حادثه با 52 هموطن نجات یافته از حوادث گاز گرفتگی را به دنبال داشت. 

 
به گزارش راستین آنلاین محمد هادی قانع رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز با اشاره به برنامه‌های سازمان آتش نشانی در ایام نوروز، بیان کرد: با فرا رسیدن سال نو و بر اساس برنامه ریزی‌های از پیش تعیین شده یکی از اقدامات سازمان آتش نشانی آموزش و آگاه سازی در خصوص مسائل ایمنی و تلاش به منظور جلوگیری از حوادث احتمالی به شمار می رفت. از این روز این سازمان فعالیت خود را با آموزش مسئولین کمپ ها و محل اسکان مسافرین، نصب بنر های هشدار دهنده در محل اسکان، توزیع مستمر برشور های ایمنی، نصب کپسول های خاموش کننده در نقاط پر خطر آغاز کرد.
 
وی با اشاره به اینکه از 28 اسفند ماه هر شب 300 نیروی آتش نشان و آتش نشانان داوطلب به خدمت رسانی می پرداختند، افزود: با استقرار روزانه ۲۸ خودرو آتش نشانی و تعداد پنج تیم موتور سوار در نقاط پرتردد شهر و اماکن تجمعی تیم های آتش نشان به صورت آماده باش در خدمت شهروندان بوده که هدف از این استقرار‌ها کاهش زمان رسیدن به حادثه با توجه به ترافیک و شلوغی معابر بود.
 
قانع تصریح کرد: با آموزش بیش از ۸۰ نیروی آتش نشان داوطلب که فعالیت آن‌ها در کنار آتش نشانان کادر از ساعت 18 هر شب آغاز می شد، گشت زنی و تامین ایمنی محل اسکان مسافرین در کمپ ها، سالن های ورزشی، پارک ها و بوستان ها، مساجدو ... تا ساعت 8 صبح روز بعد در دستور کار این گروه قرار گرفت و علاوه بر این در نقاط حساس و پر خطر تیم های عملیاتی به صورت 24 ساعته مستقر بودند.
 
این مقام مسئول ادامه داد: به دلیل افزایش دمای هوا، تعدد مسافرین نوروزی و احتمال خطر گازگرفتگی در چادر های مسافرتی، سازمان آتش نشانی شیراز با نگاه ویژه به این موضوع، علاوه بر استقرار گروه های 14 و 24 ساعته در طول شبانه روز، در هر ساعت 66 خودروی عملیاتی با سه نیروی آتش نشان با گشت زنی در محل اسکان مسافرین، بازدید های پیشگیرانه را انجام داده و از بروز هر نوع حوادث جلوگیری به عمل آمد.
 
به گفته محمد هادی قانع مهم ترین عامل در حوادث به ویژه حوادث گاز گرفتگی زمان است، بنابراین سازمان آتش‌نشانی شیراز مجموعه فعالیت های خود را در ایام نوروز با مبنای کاهش زمان رسیدگی به حوادث برنامه‌ریزی کرد و تعطیلات نوروز 1401 بدون هیچ حادثه و فوتی با 187370 بازدید پیشگیرانه، گشت زنی های یک ساعته و مستمر تیم های عملیاتی، استقرار ۲۴ ساعته خودروهای آتش نشانی در محل اسکان مسافرین و نقاط پر تردد شهری میسر شد.
 
 
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
391 کلیک ها  یکشنبه, 14 فروردين 1401 14:16
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا