پویش ملی ایران سر سبز در فارس اجرایی می‌شود

پویش ملی ایران سر سبز در فارس اجرایی می‌شود
   
پویش ملی ایران سر سبز در فارس اجرایی می‌شود |||| ||||

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس گفت: پویش مردمی "ایران سر سبز، هر ایرانی یک درخت" با چشم انداز ایجاد ایرانی سرسبز و ایرانی قوی و آباد با مشارکت همه دستگاه‌های اجرایی قرار است در استان با همراهی دانش آموزان در هفته درختکاری اجرا شود.

به گزارش راستین آنلاین جهانبخش بانشی پنج‌شنبه ۲۸ بهمن در جمع خبرنگاران بیان کرد: حفظ منابع طبیعی به عنوان فرهنگ عمومی رسالت همگانی است و چنین پویش‌هایی نشان از همراهی همه مردم برای حفظ منابع طبیعی دارد. 

او افزود: تببین، آموزش، اجرا و نگهداری زنجیره مهمی در احیای اراضی است که اگر درست اجرا نشود هدف اصلی را دچار چالش می‌کند. 

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس گفت: پویش مردمی ایران سرسبز فرصتی است تا با حضور اقشار مختلف مردم، گروه‌های جهادی وحامیان محیط زیست، پوشش گیاهی در استان احیاء و فرهنگ درختکاری و حفاظت از منابع طبیعی در بین افراد جامعه بویژه نسل آینده نهادینه شود.

بانشی خاطرنشان کرد: نهال‌هایی که در این پویش استفاده می‌شوند از گونه‌های بومی هر منطقه با نیاز آبی کم هستند و در ارتفاعات کاشته می‌شوند. 

او اعلام کرد: ایجاد فرهنگ کاشت نهال و نگهداری از درختان تاثیر بسزایی در زیباسازی شهری و ایجاد فضای سبز و جلوگیری از فرسایش خاک دارد.

بانشی هدف از اجرای این طرح را حفاظت و احیای جنگل‌ها، توسعه جنگل و فضای سبز، کمک به طبیعت گردی و ارتقای نقش مردم و گروه‌های جهادی در توسعه نهال‌کاری و فضای سبز عنوان کرد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس بیابان زدایی و کاهش گرد و غبار را از جمله دیگر هدف‌های پویش ایرانی سرسبز معرفی کرد.

او همچنین خواستار تقسیم کار بین تشکل‌ها ، ارگان‌های مرتبط با موضوع این پویش، شناسایی مکان‌های مناسب برای کاشت نهال، اطلاع رسانی مطلوب این پویش، استفاده از ظرفیت‌های تشکل‌های دانش آموزی و اجرای برنامه درختکاری به شکل ویژه در اردوگاه‌های استان و اختصاص سهمیه ویژه برای اردوگاه‌ها شد.

بانشی بیان کرد: در این پویش دانش آموزان، اولیاء و فرهنگیان می‌توانند آثار خود را تا ۲۰ اسفند ماه به آدرس‌های derakhtkari_n@ در قالب رشته‌های نقاشی، تصویر سازی و اینفوگرافی و derakhtkari_d@ در قالب رشته‌های داستان کوتاه و طرح ابتکاری اجرایی و derakhtkari_f@ در قالب رشته‌های فیلم کوتاه، ویدئو کست و پادکست در شبکه شاد ارسال کنند.

انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
209 کلیک ها  پنج شنبه, 28 بهمن 1400 12:29
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا