پایان دوره آموزشی سوادآموزی کمیساریا در فارس

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش فارس گفت: طرح سوادآموزی کمیساریا با حضور فعال ۶۰ آموزش دهنده و ۶۰۰ سوادآموز افغانستانی در این استان اجرا و کامل شد.

 
به گزارش راستین آنلاین بهزاد نوروزی چگینی گفت: دوره آموزشی طرح کمیساریا بین چهار تا ۶ ماه به طول می انجامد و پس از برگزاری امتحانات پایانی در صورت قبولی سوادآموز مدرک معادل سوم ابتدایی به سوادآموز اعطا می‌شود.
 
وی خاطرنشان کرد: طرح سوادآموزی امسال کمیساریا در نواحی چهارگانه شیراز و شهرستانهای لارستان، ممسنی، مرودشت و منطقه خشت و کمارج به نحو مطلوب اجرا شد.
 
نوروزی چگینی افزود: باحمایت‌های کمیساریای عالی پناهندگان در سال ۲۰۲۱ بسته های حمایتی حاوی اقلام آموزشی(کیف،مداد،دفتر،و...)به سوادآموزان و اموزش دهندگان این طرح اعطا شده است.
 
او گفت: همچنین آموزش دهندگان این طرح به صورت متمرکز در یک دوره آموزشی با حضور مدرسین مجرب شرکت کرده و در خصوص روش های نوین تدریس کتب سوادآموزی و نحوه آموزش بزرگسال و برخی از مهارت های زندگی آموزش دیدند.
 
معاون سوادآموزی آموزش و پرورش فارس خاطر نشان کرد: طرح سوادآموزی کمیساریا در تمامی مراحل یعنی از شناسایی و جذب مخاطبان تا ثبت نام و آموزش و برگزاری امتحانات پایانی با نظارت دفتر محلی کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل در شیراز انجام شده است. 
 
نوروزی چگینی گفت: قبلا نیز خانم ها واندا کاوا گینیدزه مدیر بخش برنامه ریزی دفتر کمیساریای عالی پناهندگان در ایران و جائل شیسانیا مارارو مدیر ارشد منطقه ای امور آموزشی دفتر کمیساریای عالی پناهندگان از روند برگزاری کلاس های سوادآموزی طرح کمیسیاریا فارس بازدید کرده اند و از کیفیت کلاس ها ابراز رضایت کرده بودند.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
285 کلیک ها  سه شنبه, 26 بهمن 1400 13:43
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا