انتظارات مردم باید متناسب با ظرفیت های استان و کشور باشد

انتظارات مردم باید متناسب با ظرفیت های  استان و کشور باشد
   
انتظارات مردم باید متناسب با ظرفیت های  استان و کشور باشد |||| ||||

 وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه انتظارات مردم باید متناسب با ظرفیت‌های منطقه، استان و کشور باشد، از توجه به ظرفیت‌های هر منطقه در ایجاد رشته‌های تحصیلی در مدارس خبر داد.


منصوره خسروبیگ راستین آنلاین:رضا مراد صحرایی امروز، ۲۰ مهرماه در سفر به استان فارس و به نمایندگی از هیئت دولت در مراسم افتتاح چندین پروژه عمرانی و آموزشی شرکت کرد. یکی از این پروژه‌ها افتتاح زمین چمن دبیرستان فرهنگ شهر کره‌ای با مساحت ۸۰۰ متر مربع و با اعتباری به میزان ۷۰۰ میلیون تومان بود.


وزیر آموزش و پرورش در حاشیه این مراسم با بیان اینکه این پروژه در قالب اجرای طرح شهید سلیمانی اجرا شده است، گفت: این هشتادمین مدرسه در استان فارس که صاحب زمین چمن مصنوعی شده است.
وی با بیان اینکه در طرح مذکور بیش از ۲ هزار و ۱۵۰ فضای پرورشی پیش‌بینی شده بود که تاکنون ۲۰۰۰ طرح به بهره‌برداری رسیده است، گفت: به یاری خدا در هفته تربیت بدنی در آینده نزدیک طرح جدید شهید سلیمانی در سال ۱۴۰۲ آغاز خواهد شد.


مراد صحرایی همچنین در جمع نخبگان سرچهان نیز با ذکر این نکته که انتظارات مردم باید متناسب با ظرفیت‌های منطقه، استان و کشور باشد، افزود: با توجه به ظرفیت‌های شهرستان سرچهان، ایجاد رشته‌های کشاورزی و سایر رشته‌های متناسب با صنایع بومی این شهرستان در هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای در دستور کار قرار خواهد گرفت.


وزیر آموزش و پرورش یکی از سیاست‌های دولت سیزدهم را تمرکززدایی عنوان کرد و افزود: مدرسه‌سازی، جاده‌سازی و بهسازی فضاهای آموزشی را در این شهرستان در دستور کار دولت قرار خواهیم داد.


وی همچنین از دو برابر کردن سرانه آموزشی مدارس سرچهان خبر داد و افزود: با توجه به نیاز دانش‌آموزان، مطالعه تأسیس کانون فرهنگی ورزشی در این شهرستان در دستور کار قرار خواهد گرفت.


فرماندار سرچهان نیز در این مراسم برخی از نیازمندی‌های این مناطق را برشمرد که از جمله آن‌ها می‌توان به نبود شبکه‌های آبرسانی در ۱۲ روستا، نبود بیمارستان در شهرستان، نیاز جاده اصلی شهرستان به ترمیم، مشکلات عشایر بومی، ارائه رفاهیات ویژه فرهنگیان اشاره کرد.


 وزیر آموزش و پرورش در سفر رئیس جمهور و هیئت دولت به استان فارس در مراسم افتتاح ۱۰ کیلومتر از جاده قنات ابراهیم به شهر کره ای بااعتباری بالغ بر ۳۵ میلیارد تومان، دیدار با دانش‌آموزان و فرهنگیان این شهرستان، افتتاح طرح بهسازی و تعریض محور قادرآباد - کره‌ای ـ خوانسار در ۲۰۰ کیلومتری شهر شیراز، افتتاح چمن مصنوعی دبیرستان فرهنگ شهر کره‌ای و... در امروز شرکت کرد.

انتهای پیام /  108
64 کلیک ها  پنج شنبه, 20 مهر 1402 15:37
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا