مانور مدیریت بحران به میزبانی فارس برگزار می‌شود

مانور مدیریت بحران به میزبانی فارس برگزار می‌شود
   
مانور مدیریت بحران به میزبانی فارس برگزار می‌شود |||| ||||

رئیس شورای هماهنگی مدیران وزارت نیرو در استان فارس، گفت: شانزدهم آذر مانورتمرینی-آموزشی مدیریت بحران در منطقه مرکز و جنوب کشور به میزبانی استان فارس برگزار می‌شود.

 
به گزارش راستین آنلاین احمدرضا خسروی شنبه ۶ آذر در جمع خبرنگاران گفت: در همه جوامع به دلیل وابستگی همه زیرساخت‌ها به آب و برق، پایداری در تامین این خدمات در بخش‌های مختلف یک اصل حیاتی محسوب می‌شود.
 
خسروی، آسیب پذیری سامانه ها، تأسیسات، فرایندها و زیرساخت های مرتبط با آن ها در شرکت های تابعه وزارت نیرو و نیز پتانسیل بالقوه تهدیدات طبیعی، صنعتی و انسان ساخت را از بزرگ ترین چالش ها و موانع پیشروی فعالیت شرکت های تابعه وزارت نیرو برشمرد.
 
مدیرعامل شرکت توزیع برق فارس گفت: ضرورت پایداری و پایایی آب و برق سبب می شود تا برنامه ریزی پیشگیرانه و تمرین وظایف محوله در شرایط اضطراری از سوی دستگاه های خدمت رسان آب و برق اهمیت دو چندان پیدا کند.
 
خسروی گفت: براساس دستورالعمل ابلاغی وزارت نیرو، به منظور مقابله با تهدیدات متعدد طبیعی و غیر طبیعی و به هنگام سازی ظرفیت های مدیریت بحران و پدافند غیرعامل و همچنین بخاطر زلزله خیز بودن استان فارس، مانور زلزله برای منطقه مرکزی جنوب واستان های همجوار به عنوان استان های یاری رسان تشخیص داده شد.
 
خسروی ادامه داد: برای هماهنگی، انجام وظایف و مسئولیت های محوله طبق شرح اقدامات اجرایی مانور،کمیته های تخصصی شامل برنامه ریزی، عملیات، پشتیبانی، ایمنی (HSE )، امنیت و اطلاع رسانی برای این مانور تشکیل شده است.
 
سخنگوی مانور بحران آب و برق در منطقه مرکز و جنوب کشور گفت: بی تردید برگزاری مانورهای تمرینی آموزشی مدیریت بحران می تواند در ارتقای آمادگی و افزایش تاب‌آوری شرکت های صنعت آب و برق استان فارس در زمان مواجهه با تهدیدات ومخاطرات وسنجش کارآمدی و ارتقای هماهنگی و سطح دانش و مهارت کارکنان نقش به سزایی خواهند داشت.
 
خسروی خاطرنشان کرد: مانور تمرینی-آموزشی مدیریت بحران در منطقه مرکز و جنوب کشور، به میزبانی استان فارس و با رویکرد زلزله فرضی در تاسیسات زیربنایی صنعت آب و برق، با حضور شرکت های یاری رسان شامل اصفهان، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و یزد، روز ۱۶ آذر برگزار خواهد شد.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
572 کلیک ها  شنبه, 06 آذر 1400 14:12
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا