الگوی مصرف برق تغییری نکرده است

الگوی مصرف برق تغییری نکرده است
   
الگوی مصرف برق تغییری نکرده است |||| ||||

مديرعامل شركت مديريت شبكه برق ايران و سخنگوي صنعت برق تاكيد كرد: الگوي مصرف برق تغييري نكرده است و همانند گذشته است.

 
 به گزارش راستین آنلاین، سخنگوي صنعت برق گفت: استاندارد تعيين شده در خصوص ميزان مصرف مربوط به سال هاي گذشته است و الگوها هيچ تغييري نكرده است.
 
 مصطفي رجبي مشهدي سخنگوي صنعت برق با اشاره به نحوه الگو بندي مصرف برق اظهار كرد: الگوي مصرف برق بر اساس اقليم كشور در پنج منطقه جغرافيايي مناطق عادي ، گرمسير يك، گرمسير دو، گرمسير سه، گرمسير چهار دسته بندي شده است و به نوعي نيازمندهايي متعارف مصرف كنندگان برق در اين الگوي لحاظ شده تا ميزان مصرف بخش جميعت عمده هر بخش، زير الگوي تعيين شده باشد.
 
 وي ادامه داد:استاندارد تعيين شده در خصوص ميزان مصرف مربوط به سنوات گذشته است و الگوها هيچ تغييري نكرده تا رفاه مردم تامين شده باشد.
 
 
خاطرنشان مي سازد، مصوبه دولت در خصوص اجراي بند "ي" تبصره 8 قانون بودجه سال 1400 درباره آيين نامه تعرفه برق كه از اول بهمن اجرايي شده است، باعث توزيع عادلانه يارانه انرژي برق خواهد شد .
 
يارانه برق تاكنون بر اساس ميزان مصرف پرداخت مي شد و مشتركاني كه برق بيشتري مصرف مي كردند از يارانه بيشتري برخوردار بودند، اما از اين پس، آن بخش از انرژي برق كه در چارچوب الگو مصرف مي شود يارانه دريافت مي كند و يارانه پرمصرف ها براي آن بخشي كه بيش از الگو مصرف مي كنند به صورت پلكاني كاهش مي يابد.
بر اساس اين آيين نامه كه با هدف ترغيب پرمصرف ها براي مصرف بهينه و در چارچوب الگوي برق اجرا مي شود، تعرفه مشتركاني كه در چارچوب الگوي برق انرژي مصرف مي كنند با يارانه كامل و بدون تغيير محاسبه خواهد شد.
 
گفتني است، در حال حاضر بر اساس آخرين آمار و اطلاعات، بيش از 75 درصد مشتركان اين صنعت تا سقف الگو، برق مصرف كرده و مابقي مصرف كنندگان بالاتر از سقف الگو از اين انرژي مهم استفاده مي كنند، كه تعداد بسيار معدودي از اين مشتركان با بي توجهي به ميزان استفاده خود از انرژي كليدي برق، بيش از2 تا چندين برابر بالاتر از الگوي تعيين شده، برق مصرف مي كنند.
 
 
 
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
297 کلیک ها  یکشنبه, 10 بهمن 1400 10:50
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا