میناکاری در هویت هنری شهر صدرا نهادینه می‌شود

میناکاری در هویت هنری شهر صدرا نهادینه می‌شود
   
میناکاری در هویت هنری شهر صدرا نهادینه می‌شود |||| ||||

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری صدرا اعلام کرد که میناکاری در هویت هنری این شهر جدید نهادینه شده و تا مرحله توسعه اشتغال هنر پایه، بومی خواهد شد.

 
به گزارش راستین آنلاین عباس فرج‌زاده دوشنبه یکم آذر در نشست هم اندیشی فرهنگی و هنری با اشاره به برنامه‌های هنری شهرداری و توجه به هنرهای اصیل ایرانی گفت: در حال حاضر که آثار هویت‌های ملی مورد غفلت واقع شده و ناخواسته در حال تضعیف هستند، حفظ هویت و فراگیری هنرهای اصیل و پرمحتوای بومی بسیار الزامی است.
 
او افزود: از آنجا که مهمترین مؤلفه‌های هویتی ما را وابستگی جغرافیایی، نژادی، قومی، فرهنگی و زبانی و دینی، ادبی و هنری تشکیل می‌دهد، باید هرچه بیشتر در پاسداری از آنها کوشید.
 
رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری صدرا عنوان کرد: هنر پویا و مستمر ایرانی در طول تاریخ در ابعاد و زمینه‌های گوناگون نیز همواره برای ما حیات بخش و غرورآفرین بوده است، بنابراین، ما در غیاب دستگاه‌های فرهنگی-هنری در شهر صدرا، تلاش می‌کنیم از جلوه‌های گوناگون آن به عنوان مؤلفه‌های هویتی پاسداری کنیم و میناکاری را در هویت هنری شهر صدرا نهادینه و تا مرحله توسعه اشتغال هنرپایه بومی کنیم.
 
او از اساتید برجسته هنری و مینا کاری کشور نیز در این جلسه عنوان کرد: جلوه‌های هویت هنری ما به حدی زیاد و گسترده است که اگر امروزه قدری به خود آییم و به ریشه‌های اصیل خود باز گردیم و در جستجوی خویشتن خویش باشیم، مسلماً می‌توانیم در آینده‌ای نه چندان دور، هویت اصیل و بومی خود را غرورآفرینانه در بین نسل جدید بازیابیم و گسترش دهیم.
 
رفعتی در ارتباط با هنر اصیل میناکاری اظهار کرد: میناکاری یا میناسازی هنری است با سابقه‌ای در حدود پنج هزار سال، که زیرمجموعه صنایع دستی جای گرفته است و امروز ظرفیت عظیم آموزش و توسعه این هنر در شهر صدرا در اجرای آموزشهای کوتاه مدت و موثر در کنار دوره‌های مقدماتی و پیشرفته وجود دارد.  
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
767 کلیک ها  دوشنبه, 01 آذر 1400 22:01
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا