انتخابات شورای دانش آموزی تمرین دموکراسی است

انتخابات شورای دانش آموزی تمرین دموکراسی است
   
انتخابات شورای دانش آموزی تمرین دموکراسی است |||| ||||

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: انتخابات شورای دانش آموزی یک نوع تمرین دموکراسی است و از این طریق دانش آموزان مشورت پذیری و سعه صدر را می‌آموزند.

به گزارش راستین آنلاین فرهاد اسماعیلی چهارشنبه ۱۹ آبان در آیین برگزاری بیست و چهارمین دوره انتخابات شوراهای دانش آموزی مدارس فارس که همزمان با سراسر کشور در دبستان پسرانه ناحیه ۲ شیراز برگزار شد، گفت: این انتخابات همزمان در بیش از ۶ هزار ۵۰۰ مدرسه فارس برگزار می‌شود.

او با بیان اینکه تعداد اعضای شورا به تعداد جمعیت دانش آموزی هر مدرسه بستگی دارد، افزود: مدارسی که تا ۲۵۰ نفر جمعیت دانش آموزی دارند می‌توانند ۵ نفر اعضای رسمی شورا را داشته باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس ادامه داد: شورای مدرسه در تصمیم گیری و تصمیم سازی‌های مدارس می‌تواند نقشی جدی و اثر گذار باشد.

اسماعیلی با بیان اینکه بیش از ۷۵ هزار دانش آموز دختر داوطلب برای انتخابات شورا به رقابت خواهند پرداخت، عنوان کرد: این تعداد در دانش آموزان پسر به ۶۹ هزار نفر می‌رسد.

او خاطرنشان کرد: پس از برگزاری انتخابات ۲۲ هزار دانش آموزدختر و ۱۶ هزار دانش آموز پسر به عنوان منتخبان شورا در مدارس فعالیت خواهند کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: پس از برگزاری این انتخابات در هر منطقه و شهرستان ۵۰ دانش آموز پسر و ۵۰ دانش آموز دختر به عنوان نمایندگان شوراهای مناطق به فعالیت خواهند پرداخت و از این بین از هر منطقه نیز یک دختر و یک پسر به عنوان نمایندگان استانی شورا در خدمت دانش آموزان استان خواهند بود.

اسماعیلی با بیان اینکه انتخابات نمایندگان مجلس مناطق و استان‌ها هر ۲ سال یک بار برگزار می‌شود، عنوان کرد: ۴ نفر دانش آموز دختر و ۴ دانش آموز پسر به عنوان نمایندگان فارس در انتخابات مجلس دانش اموزی کشور شرکت خواهند کرد.

انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
818 کلیک ها  چهارشنبه, 19 آبان 1400 13:46
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا