نخستین بارندگی در فارس یک کشته و ۱۶ مجروح بر جای گذاشت

رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی استان فارس گفت: همزمان با اولین بارش پائیزی، متاسفانه ۴ فقره تصادف با یک فوتی و ۱۶ نفر مصدوم رخ داد.

به گزارش راستین آنلاین محمد جواد مرادیان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اولین حادثه در ساعت هفت و ۵۲ دقیقه صبح امروز بر اثر واژگونی پژو ۴۰۵ در محور شیراز – سپیدان، بعد از کدیون نرسیده به قلات اتفاق افتاد که بلافاصله امدادگران با ۳ دستگاه آمبولانس اورژانس به محل حادثه اعزام شدند.
او افزود: متاسفانه در این حادثه یک نفر بر اثر شدت جراحات وارده قبل از رسیدن تیم‌های پزشکی جان باخت و ۴ تن نیز مصدوم و پس از دریافت درمان اولیه پزشکی به بیمارستان شهیدرجایی شیراز انتقال داده شدند.
مرادیان ادامه داد: در حادثه دیگری در ساعت هشت و ۳۴ دقیقه در جاده خان زنیان به سمت شیراز تصادف زنجیره‌ای بین چند سه دستگاه خودروسواری پژو ۲۰۶، پراید و پیکان رخ داد که بدنبال آن ۴ نفر مصدوم شدند که یک زخمی حادثه توسط عوامل اورژانس ۱۱۵ به بیمارستان شهیدرجایی منتقل شد و ۳ مصدوم دیگر درمحل اخذ امضاء کردند.
رئیس اورژانس استان فارس بیان کرد: در سومین حادثه که ساعت ۹ در جاده شیراز - بعد از پلیس راه اصفهان قبل از رکن آباد تصادف زنجیره‌ای بین پژو ۴۰۵، کامیون و تریلی اتفاق افتاد 
 ۵ نفر مجروح شدند.
مرادیان گفت: ۵ نفر زخمی شده در محل حادثه با رضایت و اخذ امضاء مانع از انتقال خود به مراکز درمانی شدند.
او بیان کرد: در آخرین حادثه تصادف زنجیره‌ای بین سه دستگاه خودروی سواری پیکان وانت، پراید و پراید در ساعت هشت و ۵۹ دقیقه در جاده بیضاء به سمت شیراز نرسیده به تنگ خیاره منجر به زخمی شدن سه تن شد که مصدومان به بیمارستان شهید رجایی شیراز اعزام شدند.
رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی استان فارس به شهروندان توصیه کرد در زمان برخورد با سوانح و تصادفات با حفظ خونسردی با اورژانس ۱۱۵ تماس گرفته و آدرس کامل را ارایه و از جابجایی مصدومین خودداری کنند.
مرادیان همچنین با اشاره به آماده‌باش اورژانس ۱۱۵ برای مقابله با هرگونه حادثه ناشی از وقوع بارندگی و جاری شدن سیلاب در استان، گفت: اورژانس ۱۱۵ فارس با ۲۱۰ پایگاه زمینی، ۵ واحد عملیاتی اورژانس هوایی فعال و سه دستگاه اتوبوس آمبولانس در حالت آماده‌باش کامل قرار دارد.
او در پایان به هموطنان توصیه کرد که از اسکان در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها به جد خودداری کنند و مراقب مسمومیت با گاز مونوکسید کربن بر اثر سرما باشند.
مرادیان از شهروندان خواست تا با رعایت مدیریت زمان سفر‌های خود و رعایت سرعت مطمئنه و فاصله طولی با خودرو‌های دیگر از بروز حادثه برای خود و دیگران جلوگیری کنند.
 
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
251 کلیک ها  جمعه, 14 آبان 1400 13:03
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا