صاعقه در ممسنی ۲ نفر را مصدوم و راهی بیمارستان کرد

صاعقه در ممسنی ۲ نفر را مصدوم و راهی بیمارستان کرد
   
صاعقه در ممسنی ۲ نفر را مصدوم و راهی بیمارستان کرد |||| ||||

 رئیس مرکز اورژانس فارس از صاعقه زدگی دو نفر در "خومه زار" از توابع شهرستان ممسنی خبر داد و گفت: بر اثر بارش باران و صاعقه، دو نفر در این منطقه مصدوم و راهی بیمارستان شدند.


به گزارش راستین آنلاین محمدجواد مرادیان شنبه ۲۲ مرداد به خبرنگاران گفت: به دنبال وقوع صاعقه، 2 نفر در منطقه خومه‌زار شهرستان ممسنی دچار سر درد، درد قفسه سینه و کاهش سطح هوشیاری شده و توسط تیم‌های امدادی اورژانس برای ادامه درمان به بیمارستان شهرستان ممسنی منتقل شدند.
او با هشدار به شهروندان و کشاورزان برای رعایت توصیه ‌های ایمنی در مواجهه با صاعقه، بر پرهیز از قرار گرفتن در نزدیک سازه‌های مرتفع و درختان در هنگام وقوع صاعقه، اضافه کرد: اگر گروهی چند نفره هستید، همگی در یک محل تمرکز نکنید، روی پنجه پاهای خود بنشینید، سر را به سمت قفسه سینه و یا فاصله میان زانوها نزدیک کنید و با دستان خود گوش  هایتان را بگیرید، هیچ گاه روی زمین نخوابید، زیرا از این طریق تبدیل به هدفی بزرگ تر برای اصابت صاعقه می شوید.
رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، ایست قلبی و تنفسی، عوارض ناشی از پرت شدگی، آسیب ‌های نورولوژیک، خون ریزی ریه، آسیب به احشای داخل شکم و مثانه و سوختگی را از آسیب  های ناشی از صاعقه زدگی برشمرد و ادامه داد: بیشتر بیمارانی که دچار صاعقه زدگی می شوند، یک دوره چند ساعته از فلج موقت اندام  ها به همراه نداشتن نبض را تجربه می‌کنند.
مرادیان با بیان اینکه بهترین راه برای جلوگیری از آسیب ‌های احتمالی رعد و برق، مواجه نشدن با آن است، گفت: حداقل ۳۰ دقیقه پس از شنیدن آخرین صدای رعد و برق، باید در پناهگاه امن حضور داشته باشیم.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
192 کلیک ها  شنبه, 22 مرداد 1401 16:11
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا