از کشف هزار و ۶۰۰ لیتر سموم دفع آفات نباتی تقلبی در مرودشت تا برداشت یونجه از بیش از هزار و ۲۰۰ هکتار مزارع ارسنجان

از کشف هزار و ۶۰۰ لیتر سموم دفع آفات نباتی تقلبی در مرودشت تا برداشت یونجه از بیش از هزار و ۲۰۰ هکتار مزارع ارسنجان
   
از کشف هزار و ۶۰۰ لیتر سموم دفع آفات نباتی تقلبی در مرودشت تا برداشت یونجه از بیش از هزار و ۲۰۰ هکتار مزارع ارسنجان |||| ||||

مسئول حفظ نباتات مدیریت جهاد کشاورزی مرودشت از کشف و ضبط سموم تقلبی و بی کیفیت از فروشگا‌های عرضه سموم در مرودشت خبر داد.

به گزارش راستین آنلاین طاهره امیری مسئول حفظ نباتات مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت با اشاره به کشف و ضبط سموم تقلبی و بی کیفیت به ارزش بیش از ۳ میلیارد ریال از فروشگا‌های عرضه سموم در مرودشت، اظهار کرد: از جمله سموم کشف شده، بوتاکلر، دیازینون، سایپرمترین، دیمتوات و فسفردوزنگ بود که طی صورتجلسه به انبار حفظ نباتات استان فارس منتقل شد.

او اضافه کرد: این سموم توسط بازدید اکیپ بازرسی و نظارت بر توزیع سموم، شامل نماینده مدیریت حفظ نباتات استان، بازرس اداره تعزیرات حکومتی استان، نماینده اتحادیه صنف فروشندگان سموم استان فارس و مسئول حفظ نباتات مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت کشف شد.

مسئول حفظ نباتات مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت با بیان اینکه پرونده متخلفان به منظور اقدامات قانونی به مراجع ذی صلاح ارجاع شد، تصریح کرد: بازرسی و پایش فروشگاه‌های عرضه سموم در شهرستان ادامه دارد و چنانچه فروشگاهی دستورالعمل و ضوابط را رعایت نکند ضمن صدور اخطار کتبی نسبت به پلمب فروشگاه اقدام خواهد شد.

این کارشناس با تاکید بر اینکه فروشگا‌های سموم باید دارای مجوز فعالیت از سازمان نظام مهندسی و حفظ نباتات استان باشند، تصریح کرد: به منظور دسترسی به سموم با کیفیت بهره برداران، سموم مورد نیاز خود را صرفا از فروشگاه‌های مورد تأیید و مجاز خریداری کنند.

او ضمن توصیه به مصرف کنندگان سموم از آنان خواست هنگام خرید به نوع بسته بندی و تاریخ تولید و انقضا دقت کنند و تنها سمومی را خریداری کنند که دارای برچسب تائیدیه از سازمان حفظ نباتات باشد.

برداشت یونجه از بیش از هزار و ۲۰۰ هکتار مزارع ارسنجان

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارسنجان گفت: برداشت یونجه از هزار و ۲۵۰ هکتار مزارع ارسنجان از فروردین ماه شروع شده و تا مهر ماه ادامه دارد.

سیدناصر حسینی خرمی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارسنجان اظهار کرد: برداشت یونجه از هزار و ۲۵۰ هکتار مزارع ارسنجان از اوایل فروردین ماه شروع شده و تا اواخر مهر ماه ادامه دارد.

او افزود: به طور متوسط سالیانه ۶ چین از این محصول انجام می‌شود و میانگین عملکرد آن ۱۲ تن در هکتار است.

حسینی خرمی تصریح کرد: بمی، رنجر آمریکایی و همدانی از مهم‌ترین ارقام یونجه کشت شده در مزارع است و محصول برداشت شده به عنوان خوراک دام در شهرستان و استان‌های همجوار مصرف می‌شود.

انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
306 کلیک ها  یکشنبه, 06 تیر 1400 13:19
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا