تلاش سخت آتش نشانان در اطفای حریق یک پاساژ

تلاش سخت آتش نشانان در اطفای حریق یک پاساژ
   
تلاش سخت آتش نشانان در اطفای حریق یک پاساژ |||| ||||

رییس سازمان آتش‌نشانی شیراز گفت: با تلاش ۲۰ آتش نشان، آتش سوزی در طبقه اول یک پاساژ در خیابان توحید مهار و از گسترش آن جلوگیری شد.

به گزارش راستین انلاین محمد هادی قانع رئیس سازمان آتش نشانی شیراز اظهار داشت: به دنبال تماس مکرر شهروندان با سامانه ۱۲۵ و اعلام آتش سوزی در یک پاساژ، ستاد فرماندهی بی درنگ زنگ ایستگاه‌های یک، ۱۱، ۱۲، و ۱۹ را به صدا درآورد و آتش نشانان بلافاصله به سمت خیابان توحید، پاساژ دشتی حرکت کردند.

او ادامه داد: با رسیدن تیم‌های اطفایی بعد از دو دقیقه به محل حادثه یک ساختمان تجاری سه طبقه (شامل یک طبقه هم کف، سه طبقه بالای همکف و یک طبقه زیرزمین با کاربری پارکینگ) مشاهده می‌شد که در یک مغازه تولیدی پوشاک در طبقه اول از قسمت انبار پارچه در تراس به علت نامعلوم آتش سوزی رخ داده و شعله‌های آتش از قسمت تراس در حال سرایت به طبقه دوم ساختمان بود.

قانع ادامه داد: آتش نشانان بلافاصله به چند گروه تقسیم شدند، گروه اول پس از قطع برق و گاز ساختمان، مشغول مهار آتش شدند و گروه دوم همزمان با تهویه دود محل با تجهیز خود به دستگاه تنفسی به جستجو در داخل پاساژ پرداختند و تعداد زیادی از شهروندان را سالم خارج و به محل ایمن منتقل کردند.

رییس سازمان آتش‌نشانی شیراز تاکید کرد: خوشبختانه با عکس العمل به موقع آتش نشانان آتش سوزی به سرعت و قبل از سرایت به مغازه‌های مجاور و طبقه دوم مهار شد و از بروز خسارات جبران ناپذیر جلوگیری به عمل آمد.

قانع تصریح کرد: در این پاساژ بیش از ۲۰۰ مغازه و تولیدی با انواع کاربری وجود دارد که با توجه به قدیمی بودن بنای ساختمان و سرعت انتقال حریق در این پاساژ در صورت گسترش حریق احتمال وقوع حادثه‌ای خطرناک و غیر قابل جبران وجود داشت.

علت آتش سوزی توسط کارشناسان سازمان آتش نشانی در حال بررسی است.

انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
386 کلیک ها  پنج شنبه, 27 خرداد 1400 19:54
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا