• مدیرکل تأمین اجتماعی فارس:

برخورداری کارفرمایان و اصناف از طرح بخشودگی جرایم سازمان تامین اجتماعی

برخورداری کارفرمایان و اصناف از طرح بخشودگی جرایم سازمان تامین اجتماعی
   
برخورداری کارفرمایان و اصناف از طرح بخشودگی جرایم سازمان تامین اجتماعی |||| ||||

مدیرکل سازمان تأمین اجتماعی استان فارس گفت: کارفرمایان واحدهای تولیدی، صنعتی، معدنی ، خدماتی و اصناف که نیروی انسانی کارگاه خود را در طول یکساله گذشته حفظ کرده اند، از بخشودگی جرایم مربوط به بیمه تامین اجتماعی برخوردار می شوند.

به گزارش راستین آنلاین ، ابراهیم کشاورز  اعلام کرد: سازمان تامین اجتماعی با عنایت به نامگذاری سال1400 با عنوان سال تولید، پشتیبانی‌ها، مانع زدایی‌ها از سوی مقام معظم رهبری و در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، مقابله با تحریم‌های ظالمانه، مشکلات ناشی از شیوع ویروس کرونا ، اولین اقدام خود را با عنوان طرح بخشودگی جرایم کارفرمایان واحدهای تولیدی، صنعتی، معدنی وخدماتی و اصناف آغاز کرد.
 
او با تاکید بر شرط خوش حسابی کارفرمایان تصریح کرد: کارفرمایان مذکور که حداقل به مدت یکسال از زمان تقسیط نسبت به حفظ یا افزایش اشتغال نیروی انسانی کارگاه خود بر مبنای لیست بهمن ماه سال ۱۳۹۸ اقدام نموده اند و فهرست حق بیمه جاری کارکنان شاغل را در طول دوره تقسیط ارسال و پرداخت می‌نمایند، می‌توانند از تاریخ لازم الاجراء شدن این قانون و حداکثر تا پایان تیرماه1400 ، درخواست تعیین تکلیف بدهی‌هایی که لغایت اسفند ماه 1399 به مرحله قطعیت رسیده اند را در سامانه غیر حضوری سازمان تامین اجتماعی به آدرس es.tamin.ir ثبت و از طرح بخشودگی جرائم برخوردار شوند.
 
کشاورزبا بیان اینکه این طرح در راستای تحقق شعار سال 1400 اجرا خواهد شد گفت: در مواردی که کارفرمایان کارگاه‌های مذکور تا تاریخ لازم‌ الاجرا شدن این قانون بر مبنای فهرست بهمن ماه ۱۳۹۸ نسبت به تعدیل بیمه شدگان کارگاه اقدام نموده باشند، پس از بازگشت نیروی کار تعدیل شده یا جایگزینی آنها و رعایت حفظ اشتغال حداقل به مدت یکسال از زمان تقسیط و بر مبنای فهرست بهمن ماه ۱۳۹۸، از بخشودگی جرائم به شرح فوق برخوردار می‌شوند.
 
مدیرکل تأمین اجتماعی استان فارس تاکید کرد: در این راستا چنانچه کارفرما هریک از قسط های بدهی خود را در مهلت مشخص شده پرداخت نکند و یا در مدت یکسال پس از تقسیط یا در طول دوران تقسیط(در مواردی که تقسیط بیشتر از یک سال است) نسبت به کاهش سطح اشتغال تعیین شده کارگاه ، اقدام نماید، بدهی تبدیل به حال شده و مطالبه می شود و مجدداً نیز قابل تقسیط نخواهد بود.
 
کشاورز در پایان بیان کرد: کارگاه‌های ورشکسته، درحال‌تصفیه، منحله و فاقد فعالیت، رانندگان، کارگران ساختمانی (سهم بیمه شده و کارفرما) و همچنین کارگاه‌هایی که بدهی آنان صرفاً شامل جریمه می‌باشد، مشمول این بخشنامه نخواهند بود.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
462 کلیک ها  شنبه, 04 ارديبهشت 1400 12:24
این مورد را ارزیابی کنید
(2 رای‌ها)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا