حوادث مرتبط با چهارشنبه سوری در فارس ۶۰ مصدوم برجای گذاشت

حوادث مرتبط با چهارشنبه سوری در فارس ۶۰ مصدوم برجای گذاشت
   
حوادث مرتبط با چهارشنبه سوری در فارس ۶۰ مصدوم برجای گذاشت |||| ||||

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی فارس گفت: حوادث مرتبط با چهارشنبه آخر سال ۶۰ مصدوم در استان فارس برجای گذاشت.

محمدجواد مرادیان  با ارائه گزارش آخرین آمار حوادث مرتبط با چهارشنبه آخر سال، کل آسیب دیدگان را ۶۰ نفر اعلام کرد و گفت: ۵۶ نفر به دلیل بازی با ترقه مصدوم شدند که ۲۴ نفر از ناحیه چشم آسیب، ۱۳ نفر عابر پیاده، ۲ نفر سوختگی با آتش و دو نفر دیگر نیز به دلیل سوختگی با بنزین دچار جراحت شدید شدند.

او افزود: نیرو‌های مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی اورژانس ۱۱۵ از دو روز گذشته در حال آماده باش بودند.

محمد هادی قانع رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز نیز تعداد تماس‌های مردمی در خصوص حوادث چهارشنبه آخر سال را  ۱۰۰۲ تماس اعلام کرد و گفت:  متاسفانه یک جوان ۱۸ ساله حین ساخت و تهیه مواد محترقه در منزل مسکونی، واقع در شهرک زیباشهر دچار مجروحیت شدید از ناحیه پا شد.

گفتنی است شهروندان در صورت مواجهه با فردی که دچار سوختگی شده، ضمن حفظ خونسردی خود، محل سوختگی را با آب سرد شستشو داده و مصدوم را هرچه سریعتر به مرکز درمانی منتقل کنند و یا با شماره تلفن ۱۱۵ تماس بگیرند یا در صورت بروز هرگونه حریق و حادثه خونسردی خود را حفظ کرده و سریعا با تلفن ۱۲۵ آتش‌نشانی تماس بگیرند.

ارائه خدمات اورژانس پیش بیمارستانی در سوانح عمدی و غیر عمدی، حوادث غیر مترقبه و فوریت‌های پزشکی در هنگام بروز بیماری‌های نوپدید، جدید و بلایای طبیعی و انسان ساخت برای آحاد مردم از وظایف و مأموریت‌های اصلی سازمان اورژانس است.

انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
1299 کلیک ها  چهارشنبه, 27 اسفند 1399 09:25
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا