• با تلاش بهزیستی فارس انجام شد :

راه اندازی مراکز توانبخشی و صندوق خرد محلی در شهرستان آباده

راه اندازی مراکز توانبخشی و صندوق خرد محلی در شهرستان آباده
   
راه اندازی مراکز توانبخشی و صندوق خرد محلی در شهرستان آباده |||| ||||

بهزیستی فارس از راه اندازی مرکز توانبخشی چند معلولیتی افتتاح صندوق خرد محلی در ایزدخواست آباده خبر داد.

 
به گزارش راستین آنلاین مرکز آموزشی توانبخشی چند معلولیتی زیر ۱۴ سال با عنوان حضرت عباس و صندوق خرد محلی در ایزدخواست شهرستان آباده راه اندازی شد.
 
مدیر روابط عمومی اداره کل بهزیستی فارس با اشاره به اینکه این مرکز با مساحتی بالغ بر هزار و ۳۰۰ متر و در دو طبقه مجزا افتتاح شده افزود :این پروژه با هزینه ای بالغ بر هفت میلیارد تومان توسط خیرین موسسه محبین حضرت عباس در ایام دهه فجر افتتاح شد. 
 
عبدالرحمن سلیم حقیقی همچنین از ظرفیت ۱۵۰ نفری این مرکز خبر داد و گفت: مرکز آموزشی چند معلولیتی زیر ۱۴ سال حضرت عباس، در حال خدمت رسانی به جامعه هدف در زمینه‌های مختلف توانبخشی سازمان بهزیستی و همچنین ارائه فعالیت های آموزشی نوین با رویکردهای تازه است.
 
او همچنین از افتتاح صندوق خرد محلی در ایزدخواست خبر داد و گفت :به نیابت از ۱۱ صندوق خرد استان، از این طرح رونمایی شد.
 
در پنجمین روز از دهه شکوهمند فجر انقلاب اسلامی، صندوق خرد محلی منطقه ایزدخواست شهرستان آباده، به نیابت از ۱۱ صندوق خرد محلی استان فارس توسط مدیرکل سازمان بهزیستی استان فارس به همراه معاون امور توانبخشی و مدیر روابط عمومی اداره کل بهزیستی فارس و جمعی از مسئولین شهرستان آباده افتتاح شد.
 
عبدالرحمن سلیم حقیقی با بیان اینکه ۱۵ نفر از افراد دارای معلولیت در این صندوق عضو هستندافزود :شرایط ایجاد کارگاه نخ ریسی و اشتغال برای این افراد را از طریق اعتبارات صندوق خرد محلی برنامه توانبخشی مبتنی بر جامعه فراهم آورده است .
 
مدیر روابط عمومی اداره کل بهزیستی با بیان اینکه در فارس با همکاری دفتر توانمندسازی معلولین بهزیستی کشور، خاصه گروه توانبخشی مبتنی بر جامعه و همچنین همکاری انجمن ها و تسهیلگران و نظارت کارشناسان تخصصیcbr در استان، تاکنون تعداد ۴۰ صندوق خرد محلی با تعداد ۶۱۸ عضو در ۱۸ شهرستان راه اندازی شده است، تصریح کرد : از این تعداد ۱۱ صندوق با تعداد ۱۶۷ نفر عضو، مشوقها و تسهیلات خود را به طور کامل از سازمان بهزیستی و صندوق کارآفرینی امید استان دریافت کرده اند.
 
 عبدالرحمن سلیم حقیقی عنوان کرد : تاکنون در قالب این صندوقها ۱۳ طرح گروهی برای ۶۱۶ نفر از اعضا و ۱۰۶ طرح انفرادی نیز در زمینه های مختلف از جمله نخ ریسی، تولید و فروش عرقیجات، لبنیات و محصولات دامی، ترشیجات، خشکبار، خیاطی، پوشاک، گیاهان دارویی، پرورش بوقلمون، زنبورداری و سوپرمارکت برای افراد اشتغالزایی شده است. 
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
451 کلیک ها  پنج شنبه, 16 بهمن 1399 15:48
این مورد را ارزیابی کنید
(3 رای‌ها)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا