افتتاح و بهره‌برداری ۲۰ هزار میلیارد تومان پروژه شهری طی دهه فجر در شیراز

  شهردار شیراز در تشریح برنامه‌های آتی این نهاد از افتتاح و بهره‌برداری ۲۰ هزار میلیارد تومان پروژه شهری طی دهه فجر در این کلان‌شهر خبر داد.

به گزارش راستین آنلاین ، محمدحسن اسدی امروز، ۲۸ مهرماه در جلسه شورای اداری شهرداری شیراز به پیش‌بینی افتتاح و بهره‌برداری از ۲۰ هزار میلیارد تومان پروژه در دهه فجر انقلاب اسلامی امسال اشاره و اظهار کرد: پروژه‌های متعددی را طی دهه فجر همزمان با سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی به مردم تقدیم خواهیم کرد.

وی، پروژه‌های در حال فعالیت و اتمام شده در یک‌ سال گذشته اعم از بزرگ، متوسط و کوچک مقیاس را برشمرد و بر حل تمامی مسائل آن‌ها اعم از تملک، رفع معارض و تامین مالی در اتمام به‌موقع و حتی زودتر از موعد تأکید و تصریح کرد: امروز علاوه بر پروژه‌های متعددی که در این یک سال به افتتاح و بهره‌برداری رسانیده‌ایم، صدها پروژه فعال دیگر در دست داریم.

شهردار شیراز گفت: تمامی تلاش خود را برای افتتاح، بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های متعدد خواهیم‌ کرد تا چهره‌ای متفاوت‌تر از کلان‌شهر شیراز؛ سومین حرم اهل‌بیت(ع) را در آبادانی و پیشرفت ترسیم کنیم.

اسدی به حضور خود در چهار بازدید نظارتی در چهار منطقه شهرداری با حضور رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر، معاونین و مدیران شهرداری، اشاره و بیان کرد: بازدیدهای نظارتی مدیریت شهری از مناطق یازده‌گانه و دیگر سازمان‌ها و دوایر این کلان‌شهر به‌منظور بررسی خدمات‌رسانی بهتر و ایجاد امید در سومین سال شورای اسلامی شهر شیراز کلید خورده و ادامه دارد.

وی از استقبال شهروندان اعم از ساکنین و کسبه هر منطقه در میز خدمت‌هایی که در این بازدیدها انجام می‌شود، اشاره و تصریح کرد: رضایت مردمی خط قرمز ما است و خدمت به مردم و حل مسائل آن‌ها در دیدار مستقیم و بدون واسطه اولویت مدیریت شهری است و مدیران شهرداری مکلف به برگزاری دیدارهای چهره به چهره و سرکشی مستمر از حوزه کاری وجغرافیای شهری تحت مدیریت خود هستند.

شهردار شیراز به برگزاری بیش از ۲۲۰۰ جلسه طی یکسال گذشته منهای دیدارهایی که داشته است، اشاره و بیان کرد: تمامی تلاش خود را در زمان سکانداری شهرداری انجام می‌دهم تا ریل سازندگی شهر با سرعت و شتاب جلو رود.

وی با اشاره به اجرای طرح پیوند که در راستای تکریم و پاسخگویی به شهروندان در مناطق، محلات و مساجد انجام می‌شود، گفت: همه ما مدیران نظام جمهوری اسلامی هستیم ‌و ضمن احترام به همه شهروندان، مدیران قشر مستضعف هستیم و دست مردم مستضعف و خانواده شهدا را می‌بوسیم، پس دیدار با مردم در مساجد و تکریم خانواده معظم شهدا از اهمیت بسزایی برخوردار است.

اسدی به ارائه دستاوردها و گزارش یک‌ساله شهرداری شیراز در صحن علنی شورای اسلامی شهر تحت عنوان «مهر تا مهر» نیز اشاره و از بازخوردهای مثبت آن خبر داد.

نایب‌رئیس کمیسیون شهرسازی، معماری و هوشمندسازی شورای اسلامی شهر شیراز نیز در جلسه شورای اداری شهرداری این کلان‌شهر اظهار کرد: امیدآفرینی و تبیین دومولفه‌ای است که رهبر معظم انقلاب بر آن تأکید می‌کنند.

محمود صفایی اجرای پروژه‌های مختلف از جمله جهش آسفالت در مناطق محروم، احداث پل‌ها و ...را مصداق امیدآفرینی در جامعه توصیف کرد و افزود: حضور وزیر کشور در برنامه بهره‌برداری از پروژه‌های شهرداری شیراز در حاشیه سفر ریاست جمهوری، نشانه تغییرات شهرداری این کلان‌شهر است.

وی با بیان اینکه مدیریت فعلی شهری شیراز بر پایه عقلانیت اداره می‌شود، گفت: تعامل و همراهی با شهرداری شیراز در مدیریت فعلی مثال‌زدنی است و امید است این رویه تداوم یابد.

نایب‌رئیس کمیسیون شهرسازی، معماری و هوشمندسازی شورای اسلامی شهر شیراز اضافه کرد: در عین حال اگرچه اقدامات خوبی انجام شده اما باید کاستی‌ها را جبران کنیم.

صفایی گفت: در بحث‌ ساخت‌وسازهای غیرمجاز به ویژه در حوزه باغات، اقدامات خوبی نسبت به سال‌های قبل انجام شده است که باید به صورت مستمر به مردم اطلاع رسانی شود.

آمادگی شهرداری شیراز برای پاییز پربارش

قائم‌مقام شهردار شیراز نیز با اشاره به حضور وزیر کشور در آیین افتتاح، بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی ۶۲ پروژه شهرداری هم‌زمان با سفر رئیس‌جمهور و  هیئت دولت به فارس بیان کرد: در سفر ریاست جمهوری از شهرداری شیراز و نحوه اداره شهر تقدیر شد.

آرش فرج‌زاده با اشاره به اقدامات خوب و شاخص انجام شده، در برخی از حوزه‌ها نیاز به توجه و تمرکز بیشتر داریم، تصریح کرد: شهرداری در حوزه درآمدی به یک تحرک به ویژه با دو مرحله‌ای شدن پروانه‌ها نیاز دارد. بیش از ۲۰۰۰ پروژه داریم که باید توجه بیشتری به وضعیت تحقق بودجه‌ای آنها ایجاد شود.

قائم‌مقام شهردار شیراز همچنین بر آمادگی برای پاییز پربارش و رفع مشکلات احتمالی مناطقی که نقاط آسیب پذیر دارند و جدیت برخورد با تخلفات و سدمعبر تأکید کرد.

معاون مالی و اقتصادی شهرداری شیراز هم در این نشست اظهار کرد: سال گذشته ۷۹۰۰ میلیارد تومان از بدهی شهرداری شیراز پرداخت شد.

حمیدرضا اسماعیلی با بیان اینکه در زمستان ۱۴۰۱ رکورد بسیار خوبی در بحث درآمد شهرداری ایجاد شد، یادآور شد: بودجه ۱۵ هزار میلیارد تومانی سال گذشته شهرداری شیراز در متمم بودجه به ١٨ هزار میلیارد تومان افزایش یافت که ۱۰۲ درصد تحقق پیدا کرد.

وی با اشاره به تحقق بودجه ۱۵ هزار میلیارد تومانی سرمایه‌گذاری شهرداری این کلان‌شهر در سال گذشته، گفت: امسال بودجه حدود ۲۴ هزار میلیارد تومانی داریم که در راستای تحقق آن، برای نخستین‌بار سه روز در هفته کمیسیون معاملات برای انجام‌ قراردادها، برگزار می‌شود.

معاون مالی و اقتصادی شهرداری شیراز با بیان اینکه در بحث پرداخت مطالبات پیمانکار به روز هستیم، گفت: تا پایان شهریورماه مطالبات بهره‌برداران اتوبوس و میی‌بوس و پیمانکاران فضای سبز پرداخت شده است.

اسماعیلی همچنین خرید نردبان آتش‌نشانی به مبلغ ۲.۵ میلیون یورو را نیز دیگر اقدامات این معاونت برشمرد و با اشاره به ارائه گزارش‌های نادرست مبنی بر اداره شهر با تسهیلات‌ گفت: این گزارش‌ها اشتباه است و ما برای اداره شهر از تسهیلات استفاده نمی‌کنیم.

وی اضافه کرد: ما تا پایان بهار ۱۴۰۲ هیچ تسهیلات نگرفتیم و در تابستان امسال ۴۵۰ میلیارد تومان تسهیلات گرفتیم که خرج خرید اوراق مشارکت شده، در حالی که طبق بودجه ما اجازه دریافت ۱۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات را داریم.

معاون مالی و اقتصادی شهرداری شیراز تصریح کرد: ما با استفاده از منابع داخلی شهرداری، مناطق و سازمان‌ها کار را پیش می‌بریم.

معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز نیز در این جلسه اظهار کرد: در سفر ریاست جمهوری به فارس، مجموعه معاونت فنی و عمرانی با همکاری دیگر سازمان‌ها، پروژه‌های مختلفی را به بهره‌برداری رساند که افتتاح زودتر از موعد مقرر، ویژگی مهم آنها بود.

محمد امین گفت: اجرای پروژه تعریض و مقاوم‌سازی پل سلمان فارسی، بهره‌برداری بازار پروتئین، بهره‌برداری از پردیس سینمایی استاد امین تارخ، پروژه لوله‌گذاری دروازه قرآن و ... از مهمترین فعالیت‌های این معاونت فنی و عمرانی شهرداری شیراز در یک سال گذشته بود.

وی بیان کرد: در خصوص جهش آسفالت نیز  اتفاق بزرگی رقم خورده است، چرا که به یکی از نیازهای اصلی شهروندان پاسخ داده شد.

دایرة‌المعارف و سمفونی شیراز در مرحله عقد قرارداد قرار دارند

معاون فرهنگی شهرداری شیراز با ارائه گزارشی کوتاه از فعالیت‌های انجام شده در سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی گفت: باغ کودکان‌ ٧٠ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا دیماه تکمیل می‌شود.

محمدعلی چوبینی بیان اینکه اتوبوس‌های گردشگری شهرداری شیراز بهسازی شده است، افزود: بهسازی فرهنگسراها و سالن‌های ورزشی متعلق به شهرداری نیز در دست اقدام است. همچنین دائره‌المعارف و سمفونی شیراز در مرحله عقد قرارداد قرار است.

معاون فرهنگی شهرداری شیرازگفت: با کلنگ زنی ۱۱ سالن ورزشی غیر توپی در سفر هیات دولت به شیراز با فضای مجزا استفاده بانوان وآقایان به صورت جداگانه در مناطق یازده گانه ۱۷هزار و ۸۰۰ متر مربع به سرانه ورزشی کلانشهر شیراز اضافه می‌شود.

وی به برگزاری همایش فرهنگ شهروندی برای نخستین‌بار نیز اشاره و بیان کرد: ریل گذاری خوبی برای توسعه فعالیت‌های حوزه فرهنگ شهروندی در بخش های مختلف صورت گرفت وباید دراین بخش سرمایه گذاری کرد.

چوبینی افزود: به زودی عملیات اجرایی ساخت فرهنگسرای تعزیه آغاز خواهد شد و با مشخص شدن پیمانکار مربوطه پس از طی شدن مراحل قانونی احداث ساختمان کافه کتاب و بوستان ویژه بیماران اوتیسم نیز ظرف یک‌ماه کلید می‌خورد.

وی با بیان اینکه احداث ۲۰ زمین چمن مصنوعی و مرمت مرکز شیرازشناسی نیز در دست اجرا قرار دارد، تصریح کرد: باید زیرساخت‌های فرهنگی و هنری کلان‌شهر شیراز تقویت شوند.

آبنمای موزیکال بوستان آزادی به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسد

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری شیراز نیز در این نشست اظهار کرد: طی یک سال گذشته برای نخستین‌بار عملیات اجرایی تصفیه‌خانه لوکال شیراز به ارزش ۲۳۵ میلیارد تومان در دستور کار قرار گرفت که ١٠٠ لیتر بر ثانیه خروجی دارد و با بهره‌برداری از آن، مشکل آبیاری باغ‌های قصردشت مرتفع می‌شود.

غلامرضا غلامی ادامه داد: در زیباشهر نیز با همکاری یک شرکت دانش‌بنیان به یک شیوه جدید، یک تصفیه‌خانه در دست احداث است که با خروجی ٣٠٠ لیتر بر ثانیه وارد مدار بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

وی همچنین از بهره‌برداری آبنمای هوشمند(موزیکال)این کلان‌شهر در بوستان آزادی به ارزش بیش از ۳۵ میلیارد تومان در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: در دور دوم سفر ریاست‌جمهوری و هیئت‌دولت به استان فارس نیز از سلول‌های عفونی، معمولی و دفع شیرابه پسماند به ارزش ۷۰ میلیارد تومان در سایت برمشور توسط وزیر کشور بهره‌برداری شد.

تصویب طرح اطفای جامع حریق، تصویب طرح جامع فضای سبز، خرید ماشین آلات سبک و سنگین مورد نیاز در شهرداری پس از ٧ سال، نوسازی تجهیزات مدیریت بحران پس از ١٠ سال و خریداری تجهیزات مورد نیاز، افتتاح سه ایستگاه آتش‌نشانی از جمله ایستگاه آتش‌شانی گویم که آزادراه شیراز-اصفهان را پوشش می‌دهد، از مهمترین اقدامات انجام شده در معاونت محیط زیست و خدمات شهری شهرداری شیراز طی یک سال گذشته بود که این مقام مدیریت شهری در این حوزه به آن اشاره کرد.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری شیراز همچنین با ارائه گزارشی از اقدامات شهرداری این کلان‌شهر در ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی ۱۴۰۲ و اربعین حسینی امسال، تصریح کرد: شهرداری شیرازاقدامات موثری در این زمینه انجام داد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری شیراز نیز در این نشست با اشاره به اقدامات انجام شده در بحث رفاهی، درمانی و معیشتی کارکنان شهرداری اظهار کرد: رایزنی با۴۲ درمانگاه برای مراجعه کارکنان به صورت انلاین با کد پرسنلی، به‌روز شدن نظام پرداخت خدمات درمانی، توزیع سبد کالا، عقد قرارداد با ١٢٨مراکز رفاهی وخدماتی از جمله این اقدامات است.

محمدعلی راضی یکی از دغدغه‌های کارکنان شهرداری شیراز را موضوع استخدام و تبدیل وضعیت آنها ذکر کرد و در این خصوص گفت: یک‌هزار و ۱۷۱ نفر از کارکنان ما از شرکتی به رسمی و قرارداد مدت معین تبدیل وضعیت شدند و  پرونده ۶۵۱ نفر از کارکنان نیز با ارتقاء جایگاه به خبره تبدیل شده است.

وی همچنین از تدوین سند ارتقای محلات خبر داد و گفت: ارزیابی عملکرد سازمانی برای نخستین‌بار در شهرداری این کلان‌شهر در دستور کار قرار گرفته است.

۷۵ دستگاه میدل باس آذرماه به ناوگان عمومی حمل‌ونقل شهری اضافه می‌شود

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری شیراز نیز با ارائه گزارشی از اقدامات یک‌سال گذشته معاونت متبوع بیان کرد: برای نخستین‌بار در کشور مطالعات آموزش فرهنگ ترافیک در شیراز اجرایی شد.

هادی شه‌دوست شیرازی ادامه داد: همچنین برای نخستین بار در کشور یک‌هزار فقره تسهیلات ٢٥٠ میلیون تومانی با همکاری بانک عامل، به رانندگان تاکسی برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی اعطا شد که صد میلیون تومان آن را شهرداری بلاعوض داده است.

وی تصریح کرد: در عرصه حمل‌ونقل، قرارداد ۲۰۰۰ موتور برقی برای نخستین‌بار منعقد شده که از آذرماه شهروندان با تسهیلات کم‌بهره می‌توانند به‌صورت اقساطی خریداری کنند.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری شیراز همچنین از انعقاد قرارداد خرید خدمت اتوبوس و ناوگان درون شهری برای نخستین‌بار به‌صورت پایلوت در کشور خبر داد و گفت: آذرماه امسال و همزمان با هفته حمل‌ونقل، ۷۵ دستگاه میدل باس به ناوگان عمومی حمل‌ونقل شهرداری شیراز اضافه می‌شود.

شه‌دوست شیرازی اظهار کرد: همچنین برای اولین بار مطالعات تفضیلی ضابطه ٧٧٧ حمل و نقل همگانی و ریلی در حال انجام است.

وی در ادامه سخنان خود از اجرای طرح مطالعات نقاط ترافیکی مناطق یازده‌گانه شهرداری شیراز برای نخستین‌بار و تصویب و ابلاغ طرح جامع حمل‌ونقل و ترافیک شیراز پس از ٩ سال، رشد ۱۵۰ درصدی خرید اتوبوس و ١٠٠ درصدی خرید ون، هوشمندسازی اتوبوس‌ها در سامانه بی‌ام‌اس برای نخستین بار، هوشمندسازی سه پارکینگ طبقاتی هدایت، طالقانی و نشاط، راه‌اندازی و نصب ۵ سامانه هوشمند ثبت تخلف خودرویی خبر داد.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری شیراز گفت: راه‌اندازی ۵۳ سامانه هوشمند ثبت تخلف خودکار، راه‌اندازی ٢٢ تابلو متغیر خبری شهری، راه‌اندازی ٣٠ سامانه هوشمند ثبت تخلف سرعت، آغاز عملیات اجرایی فاز ۲ خط دوم قطار شهری و بهره‌برداری از مسیر میدان قهرمانان تا میدان امام حسین(ع)، آغاز عملیات اجرایی ایستگاه شهید بهشتی و میلاد خط سه قطار شهری، شروع عملیات اجرایی ایستگاه‌های خط ۳ مترو، خرید ۱۲۳ دستگاه اتوبوس درون شهری، ۴۵ دستگاه ون و ...را از مهمترین اقدامات شاخص انجام شده توسط معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری شیراز طی یکسال اخیر عنوان کرد.

سرپرست معاونت شهرسازی و معماری شهرداری شیراز نیز در این جلسه بیان کرد: سال گذشته موضوع افزایش تراکم به میزان یک طبقه به صورت گسترده در دستور کار قرار گرفت.

مهدی قلندری افزود: در این راستا حدود ۲۲۴۰ هکتار افزایش طبقات در مناطق شهرداری داشتیم که عمدتا در سطح شهرداری منطقه ۹ بود.

وی بیان کرد: یک‌هزار هکتاراز ارضی حریم شهر برای ایجاد سایت کاربری‌های مرتبط با مشاغل مزاحم جهت انتقال این مشاغل داشتیم و حدود ۳۰۰ هکتار اراضی حریم نیز برای نهضت ملی مسکن پیش بینی شده است.

قلندری گفت: در بافت فرسوده در راستای مصوبات شورای عالی شهر سازی برای اولین بار شهر شیراز به عنوان نخستین شهر ضوابط مرتبط را تصویب کرد.

سرپرست معاونت شهرسازی و معماری شهرداری شیراز ازخودکارسازی پاسخ استعلام به مناطق از ماه آینده از منطقه یک خبر داد و گفت: در این اقدام شاهد کاهش زمان صدور مجوزها برای شهروندان خواهیم بود.

وی با بیان اینکه طرح جامع شهر نیز در حال بازنگری است که با افق سال ۱۴۱۵ در حال تهیه و تصویب است، گفت: در راستای کمک و شفاف سازی قوانین و مقررات شهر سازی  برخی از فصول طرح تفصیلی اصلاح شد که فرآیند تصویب در حال طی شدن است.

سرپرست معاونت شهرسازی و معماری شهرداری شیراز با بیان اینکه ساماندهی ورودی‌های شهر در برنامه کاری قرار داده شده است، افزود: برای سال آینده هم برنامه جامع هوشمندسازی، بازآفرینی شهری و همچنین طرح کیفیت زیست شهری  در دستور کار این معاونت قرار دارد.

قلندری گفت: طی سال گذشته در راستای اجرای مصوبات شورای اسلامی شهر شیراز کلیه کمیسیون‌های بررسی و تصویب طرح‌های سازه و تاسیسات تجمیع شد.

انتهای پیام /  108
103 کلیک ها  شنبه, 29 مهر 1402 07:52
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا