توانمندسازی و اشتغال بهبودیافتگان از اعتیاد نقش مؤثری در کاهش و مصرف مواد مخدر دارد

توانمندسازی و اشتغال بهبودیافتگان از اعتیاد نقش مؤثری در کاهش و مصرف مواد مخدر دارد
   
توانمندسازی و اشتغال بهبودیافتگان از اعتیاد نقش مؤثری در کاهش و مصرف مواد مخدر دارد |||| ||||

درمان بیماران اعتیاد و حمایت از آنان زمینه‌ساز جامعه عاری از اعتیاد خواهد بود. 

 
 
به گزارش راستین آنلاین دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس گفت: درمان، توانمندسازی و اشتغال بهبودیافتگان از اعتیاد نقش مؤثری در کاهش و کنترل مواد مخدر خواهد داشت.
 
سلیمان کرمی در حاشیه مراسم افتتاح مرکز جامع درمان و باز توانی معتادان مهر آئین در شیراز بیان داشت: اعتیاد به مواد مخدر به‌عنوان بزرگ‌ترین مُشکل و مُعضل در حوزه اجتماعی و سلامت قلمداد می‌شود که آسیب‌های ناشی از آن گسترده و خطرناک است.
 
 
وی افزود: مسئله اعتیاد مانند دیگر بیماری‌ها نیست که فقط خود فرد را درگیر کند بلکه هم‌توان فرد را می‌گیرد هم نیروی فعال جامعه را از چرخه خارج می‌کند و هم‌خانواده او را درگیر می‌کند.
 
 
دبیر شورا؛ درمان بیماران اعتیاد را مهم برشمرد و گفت: درمان افراد معتاد و حمایت از بهبودیافتگان زمینه ی جامعه سالم و عاری از اعتیاد را فراهم می‌کند.
 
 
کرمی گفت: ایجاد و توسعه مراکز جامع درمان و باز توانی معتادان در کنار سایر مراکز درمانی می‌تواند بخش عمده‌ای از مشکلات ناشی از اعتیاد را مرتفع و دسترسی به خدمات درمانی را برای تمامی آسیب دیدگان آسان کند.
 
 
وی بر اشتغال بعد از درمان تأکید کرد و اظهار داشت: اشتغال انگیزه و عاملی مهم در عدم بازگشت فرد به اعتیاد است که باید مورد توجه همگی قرار گیرد.
 
 
دبیر شورا همچنین نقش خیرین را در عرصه‌های مختلف مهم دانست و عنوان کرد: راه‌اندازی و ایجاد مراکزی برای نگهداری معتادان، توجه به توانمندسازی و اشتغال مددجویان از جمله مواردی است که می‌توان با کمک خیرین انجام داد و به نتایج مطلوبی در سطح جامعه دست‌یافت.
 
 
کرمی گفت: باید دستگاه‌های ذی‌ربط برای افرادی که در مسیر اصلاح و ترک واقعی قرار می‌گیرند مشوق‌های از جمله ارائه تسهیلات کم‌بهره به‌منظور ایجاد اشتغال و کارآفرینی با هدف رسیدن به زندگی بهتر در نظر بگیرند.
 
 
گفتنی است؛ مرکز جامع درمان و باز توانی معتادان مهر آئین با 36 هزار مترمربع مساحت و 100 متر زیربنا با ظرفیت پذیرش و نگهداری از 100 بیمار با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در شیراز افتتاح شد.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
440 کلیک ها  دوشنبه, 13 بهمن 1399 22:33
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا