مشکلات تالاب بختگان بررسی و دستورات لازم صادر شد

مشکلات تالاب بختگان بررسی و دستورات لازم صادر شد
   
مشکلات تالاب بختگان بررسی و دستورات لازم صادر شد |||| ||||

با تشکیل کمیته محلی تالاب بختگان طی جلسه ای آخرین وضعیت، مسائل و مشکلات تالاب بختگان با حضور کاظمی فرماندار بختگان و ادارات شهرستان بررسی و دستورات لازم صادر شد. 

 
به گزارش راستین آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست فارس: در تاریخ سی ام دی ماه سال جاری جلسه کمیته محلی تالاب بختگان پیرامون بررسی آخرین وضعیت، مسائل و مشکلات تالاب‌های طشک و بختگان با حضور فرماندار شهرستان بختگان و ادارات مرتبط با این موضوع در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد. 
  در این جلسه فرماندار ضمن تاکید بر اهمیت حفظ محیط زیست در زندگی انسان و نیاز به توجه ویژه به محیط زیست و تالاب‌ها بیان کرد: در حال حاضر انسان بیش از پیش به محیط زیست نیازمند شده است.
 
 سپس طباطبایی رئیس اداره محیط زیست شهرستان بختگان به بیان مسائل این تالاب‌ها در زمینه‌های مختلف از جمله: برداشت بی رویه آب از منابع آب زیرزمینی و افت شدید سفره ها، مدیریت بهینه و هدایت رواناب ها به سمت تالاب، ایجاد کمربند سبز به منظور پیشگیری از انتشار ذرات گرد و غبار در حاشیه تالاب، لزوم پیگیری رهاسازی مجدد حقابه در سال جاری و بررسی وضعیت اقتصادی، اجتماعی و بهداشتی حاشیه نشینان پس از خشکیدگی این تالاب ها پرداخت. 
 
طباطبایی همچنین با اشاره به جامعیت و پویایی چرخه طبیعت، بر لزوم مدیریت جامع و یکپارچه از بالادست حوضه آبخیز این تالاب ها یادآور شد. 
 
 
در پایان جلسه نیز پس از بحث و تبادل‌نظر با اعضای حاضر کاظمی دستورات لازم به منظور مواردی چون امکان سنجی کنترل آب برداشتی از چاه های کشاورزی مجاز از طریق قطع برق و ایجاد محدودیت، بررسی کاهش برداشت آب از تالاب، مدیریت رواناب های سطحی و محاسبه نصب کنتورهای آب حجمی توسط اداره منابع آب، بررسی راهکارهای کاهش مصرف آب در حوزه کشاورزی و پیگیری حقابه مجدد تالاب با توجه به حجم سد و بارندگی‌های مجدد را صادر کرده که به منظور رفع مسائل و مشکلات تالاب ها این موارد مصوب شد.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
726 کلیک ها  جمعه, 03 بهمن 1399 22:10
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا