تدوین برنامه ی جامع مدیریتی زیستگاه های گوزن زرد استان فارس

برنامه جامع مدیریت زیستگاه های گوزن زرد استان با حضور مدیران اداره کل و اساتید دانشگاه و متخصصین کشوری در قالب سه برنامه مدون زمانی، ارائه شد.

 
به گزارش راستین آنلاین رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش گفت: صبح روز ۱۶دیماه ۹۹ جلسه ای به منظور بازنگری در مدیریت سایت های تکثیر و احیای گوزن زرد ایرانی در استان فارس (میانکتل و ارسنجان) برگزار شد.
 
​ این جلسه که با حضور مدیر کل حفاظت محیط زیست فارس، معاون فنی اداره کل، کارشناسان نظارت بر امور حیات وحش، اساتید دانشگاه شیراز ، برخی متخصصین حیات وحش کشور و روسای اداره حفاظت محیط زیست کازرون و ارسنجان برگزار شد، در خصوص چالش های سایت های احیای گوزن زرد ، چشم انداز مورد انتظار و راهکارهای بهبود عملکرد آنها، بحث و تبادل نظر شد.
 
​ ​ حمید ظهرابی، مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس نیز با جمع بندی نظرات و پیشنهادات کارشناسان و اساتید دانشگاه راهکارها و برنامه های مدیریتی جمعیت گوزن زرد ایرانی در دو سایت ارسنجان و میانکتل را در قالب سه برنامه زمانبندی کوتاه مدت با اولویت رساندن جمعیت به ظرفیت برد زیستگاه در سایت ها، میان مدت با ایجاد شرایط تکثیر در اسارت در محدوده های کوچکتر و رهاسازی گوزن های مازاد در محدوده بزرگتر سایت ها به صورت نیمه طبیعی و با حداقل دخالت انسانی ، توسعه مرحله ای این زیستگاههای نیمه طبیعی و همچنین برنامه ی بلند مدت، با معرفی گوزن زرد به زیستگاه طبیعی پس از ارزیابی زیستگاه های مستعد استان و رفع تهدیدهای گونه تعیین کرد.
 
 همچنین مقرر شد برنامه ای برای تقویت ژنتيكي جمعیت های گوزن در سراسر کشور با رویکرد جابجایی هدفمند و علمی افراد ما بین جمعیت های موجود در کشور تهیه و پیگیری لازم برای تامین اعتبار آن صورت پذیرد.
 
 
 
انتهای پیام /  منصوره
407 کلیک ها  شنبه, 20 دی 1399 11:30
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا