کلاهبرداری از طریق اپلیکیشن رسید ساز جعلی

رئیس پلیس فتا استان از دستگیری فردي که از طریق اپلیکیشن رسید ساز جعلی اقدام به 500 ميليون ريال کلاهبرداری كرده بود خبر داد.

 
به گزارش راستین آنلاین سرهنگ حشمت سلیمانی اظهار داشت: شخصی به پلیس فتا مراجعه و مدعی شد پس از درج آگهی فروش یک دستگاه موبایل در یکی از سایت‌های واسطه گر، فردی با برقراری تماس خواهان دستگاه شد و به درب منزل مراجعه و با ارائه یک رسید بانکی در موبایلش نشان داد كه پول به حساب من واریز كرده است و کالای مورد نظر را دریافت و پس از گذشت چند ساعت متوجه شدم که پولی به حسابم واریز نشده است.
 
وی ادامه داد: برابر اظهارات شاکی و برررسی‌های فنی به عمل آمده توسط كارشناسان، مشخص شد متهم از طریق اپلیکیشن رسید ساز جعلی اقدام به کلاهبرداری 500 ميليون ريال از چند نفر دیگر نيز کرده است.
 
رئیس پلیس فتا استان تصريح كرد: كارشناسان با اقدامات فنی و شگرد‌های خاص پلیسی موفق شدند متهم را شناسايي و وي را در مخفيگاهش در يكي از محله‌هاي شيراز دستگير كنند.
 
سرهنگ "سليماني" با بيان اينكه فرد دستگير شده در برابر ادله و مستندات پليس به كلاهبرداري 500 ميليون ريال از طريق رسيدساز جعلي از 8 شهروند اقرار كرد، گفت: متهم پس از سير مراحل قانوني روانه زندان شد.
 
او بیان داشت: شهروندان می‌بایست سامانه پیامکی حساب‌های بانکی خود را همواره فعال کنند تا با واریز یا برداشت از حساب آنان، با دریافت پیامک از طرف بانک مربوطه از انجام عملیات بانکی اطمینان حاصل کنند.
 
سرهنگ "سليماني" از عموم مردم خواست تا هشدار های پلیس فتا را جدی گرفته و در صورت مواجهه با موارد مشکوک موضوع را سریعاً از طریق وب‌سایت به آدرس www.cyberpolice.ir (بخش ارتباطات مردمی) یا با شماره تلفن ۰۷۱۲۱۸۲۷۸۰5 گزارش کنند.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
594 کلیک ها  سه شنبه, 09 دی 1399 14:11
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا