ایجاد یادمان دفاع مقدس در ارتفاعات باباکوهی شیراز

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس با بیان اینکه یادمان دفاع مقدس در ارتفاعات باباکوهی شیراز احداث می‌شود، خواستار همکاری بیشتر دستگاه‌های اجرایی در این زمینه شد.

 
به گزارش راستین آنلاین سرهنگ پاسدار سعید کوشکی جهرمی عصر شنبه ۲۹ آذر در نشست شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس با اشاره به وجود ۱۱۴ یادمان شهدای گمنام در فارس، خواستار تکمیل و تسریع روند احداث ۴۰ یادمان با اعتبار ۳۰ میلیارد تومان در سطح شهرستان‌های استان شد و اظهار کرد: ۲۷ دی‌ماه امسال برنامه تدفین تعداد ۱۳ شهید گمنام دفاع مقدس در فارس برنامه‌ریزی شده است.
 
او افزود: نقاط محل تشییع این شهداء در شهرستان‌هایی از جمله شیراز، دانشگاه جهرم، دانشگاه آزاد فیروزاباد، خفر، فسا (بخش ششده و قره‌بلاغ) و آرامستان احمدی شناسایی شده است.
 
کوشکی ادامه داد: از سال گذشته مبحث یادمان مقاومت فارس مطرح شده که در ارتفاعات بابا کوهی شیراز موقعیت آن را شناسایی کردیم و مشکل تامین زمین برای ساخت آن داریم، اما با این وجود ما طرحی را آماده کردیم و ادامه آن نیازمند همکاری دستگاه‌های اجرایی و هنرمندان است.
 
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس همچنین با اشاره به عدم همکاری شهرداری شیراز با این مجموعه، خواستار همکاری دیگر دستگاه‌های اجرایی برای تسریع در تکمیل یادمان‌های شهدای گمنام و تجهیز موزه در سطح استان شد.
 
کوشکی گفت: در سال ۹۹ با پیگیری‌های مستمر برای تجهیز و موزه آرایی فارس ۱۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده شد که از دستگاه‌های اجرایی میخواهیم بودجه ۱۴۰۰ این اداره را تعیین تکلیف کنند.
 
او عنوان کرد: ۲۲۰ جلد کتاب در سطح کشور در حوزه شهداء و دفاع مقدس به چاپ رسیده که تعداد ۷۰ جلد از این کتاب‌ها مربوط به فارس است.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
255 کلیک ها  یکشنبه, 30 آذر 1399 13:52
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا