برگزاری مراسم تحلیف وکلای مرکز قوه قضائیه فارس و کارشناسان رسمی در شیراز

برگزاری مراسم تحلیف وکلای مرکز قوه قضائیه فارس و کارشناسان رسمی در شیراز
   
برگزاری مراسم تحلیف وکلای مرکز قوه قضائیه فارس و کارشناسان رسمی در شیراز |||| ||||

مراسم تحلیف وکلای سال 1399 مرکز وکلای قوه قضائیه استان فارس و تعدادی از کارشناسان رسمی این مرکز امروز (جمعه 7 آبان) در سالن شهید قدوسی قوه قضائیه در شیراز با حضور مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه، معاون قضایی دادگستری فارس وذقاضی محاکم انتظامی وکلا و کارشناسان قوه قضائیه، رئیس مرکز وکلای قوه قضاییه استان فارس، رئیس اداره معاضدت مرکز وکلای قوه قضائیه، نائب رئیس مرکز وکلای استان گیلان، رئیس مرکز کارشناسان رسمی دادگستری و نایب رئیس مرکز کارشناسان رسمی دادگستری و ... مراسم برگزار شد.

وکیل امانتدار مردم است

به گزارش راستین آنلاین حسن عبدلیان پور در این مراسم گفت: وکالت شغل دولتی یا خصوصی نیست بلکه خدمت عمومی است و وکیل امانت دار مردم است.

رئیس مرکز وکلای قوه قضائیه استان فارس افزود: در نظام ما تمامی نظام اخلاقی مبتنی بر آموزه های بلند دینی و معنوی است و نگاه به وکالت نیز در همین راستا تعریف می شود.

وی اضافه کرد: کارآموزان وکالت در واقع از هم اکنون وکیل هستند و باید خود را برای این حرفه حساس و مهم با پشتوانه علمی و مطالعه و استفاده از اساتید مبرز آماده کنند تا در این حرفه موفق باشند.

لزوم توجه کارشناسان وکالت به امانت داری و رازداری

مهرداد کرمی نیز گفت: مشکل کمبود نیروی انسانی مرکز با برگزاری آزمون اخیر رفع شد و تعداد قابل توجهی به بدنه کارشناسان افزوده خواهد شد.

رئیس مرکز کارشناسان رسمی دادگستری فارس افزود: امانت داری و راز داری، شایستگی و رفتاری و علمی و صداقت همواره باید مد نظر کارشناسان وکالت باشد و کامل ترین روش برای ارزشیابی کارشناسان را روش ارزیابی متوازن است که در ابعاد  مالی، رضایت ارباب رجوع، فرایند درون سازمانی و نو آوری و یادگیری قابل اندازه گیری است.

وکلا یاوران مظلومان باشند

کوروش زارعی، نیز در این مراسم گفت: وکلا باید دشمن ظالم و یاور مظلوم باشند و بدون غرض از حق جانبداری کنند و وکیل و کارشناس می تواند به قضاوت، رنگ و بوی عدالت ببخشد و به قاضی در قضاوت کمک کند.

معاون قضائی دادگستری فارس ادامه داد: داشتن اخلاق وکالت مبتنی بر آموزه های اسلامی بسیار مهم استو  وکیل باید در اصلاح ذات البین تلاش کند و تنها نگران حق الوکاله خود نباشد و وکیل باید پاسخگوی سوگندهایی که در چنین مراسمی خورده می شود در روز قیامت باشد.

خاطر نشان می شود در ادامه این آئین، کارگاه آموزشی کارآموزان مرکز وکلای قوه قضائیه استان فارس با تدریس «رامتین قانع»، معاون مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده استان فارس برگزار شد.

انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
826 کلیک ها  جمعه, 07 آبان 1400 22:21
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا