• استاندار فارس خبر داد:

موافقت با احداث خط لوله فرآورده‌های نفتی

موافقت با احداث خط لوله فرآورده‌های نفتی
   
موافقت با احداث خط لوله فرآورده‌های نفتی |||| ||||

استاندار فارس از موافقت وزیر نفت با احداث خط لوله انتقال فرآورده‌های نفتی از مبدا بندرعباس به شیراز خبر داد و تاکید کرد که این اقدام در ابعاد مختلف موجب کاهش هزینه‌های جابه‌جایی محموله‌های سوخت و پیشگیری از مخاطرات و مشکلات آن خواهد شد.

به گزارش راستین آنلاین عنایت‌الله رحیمی گفت: شرکت ملی فراورده‌های نفتی منطقه فارس با مصرف روزانه بیش از ۱۲ میلیون لیتر انواع فرآورده‌های نفتی بنزین نفت گاز نفت سفید نفت کوره و انواع سوخت هوایی ۷ درصد مصرف فراورده‌های کشور را به خود اختصاص داده و از بزرگترین توزیع کنندگان سوخت کشور است.

او با اشاره به عدم برخورداری استان از خطوط انتقال فرآورده‌های نفتی، عنوان کرد: ۴۰ درصد این نیازها از طریق پالایشگاه شیراز و مابقی از مبادی مختلفی همچون پالایشگاههای بندرعباس، اصفهان و انبارهای نفت ماهشهر، یزد، سیرجان و بوشهر از طریق ناوگان حمل و نقل نفتی تامین می‌شود.

استاندار فارس با بیان اینکه امنیت سوخت رسانی در سطح استان از سالیان گذشته مورد توجه قرار داشته است، اظهار کرد: این موضوع علاوه بر تحمیل هزینه‌هایی همچون تصادفات جاده‌ای و خطرات زیست محیطی ایجاد شده در اثر تردد نفتکش‌ها فرایند سوخت رسانی را با مشکلات عدیده‌ای همراه کرده است.

رحیمی گفت: تحقق این مهم یکی از دستاوردهای بزرگ در حوزه سوخت رسانی کشور و استان است که نقش موثر و راهبردی در تامین امنیت سوخت‌رسانی به فارس خواهد داشت.

ثبت ۹۲۳ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در فارس

او در بخش دیگری از سخنان خود به جمع ثبت سرمایه گذاری خارجی در این استان در سال ۹۹ اشاره و با بیان کرد: امسال ۹۲۳ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در استان در قالب ۵ طرح و ۲۱ پروژه به ثبت رسیده است.

استاندار فارس با بیان این که سرمایه گذاری خارجی در این استان نسبت به سال گذشته بیش از 5 برابر افزایش یافته است، اظهار کرد: طرح توسعه کارخانه کاغذ زاگرس آخرین طرحی است که موفق به اخذ مجوز هیات سرمایه گذاری خارجی کشور شده است و با ورود سرمایه از کشور کانادا اجرا خواهد شد.

رحیمی با اشاره به این که کارخانه کاغذ زاگرس هم جزء طرح‌های جهش تولید و هم جزء طرحپهای اقتصاد مقاومتی استان است، افزود: این طرح با حمایت‌های دولت، بیش از 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و به زودی به بهره‌برداری خواهد رسید.

او با اشاره به این که کارخانه کاغذ زاگرس قبلا با سرمایه گذاری 24 میلیون یورو ثبت شده بود، گفت: با توجه به حمایت‌های انجام شده، همزمان اجرای طرح توسعه این کارخانه نیز صورت گرفت و در نتیجه سرمایه گذاری این طرح به میزان 198 میلیون یورو دیگر افزایش یافت و مجموعا به 223 میلیون یورو رسید. 

رحیمی با بیان اینکه تولیدات این کارخانه شامل انواع کاغذ، کرافت و لاینر است، گفت: از آن جا کاغذ از جمله کالاهای استراتژیک است، تولید داخلی آن در شرایط تحریم از اهمیت مضاعف برخوردار است.

او خاطرنشان کرد: اهمیت دیگر کارخانه کاغذ زاگرس، تولید کاغذ از مواد بازیافتی است که از این حیث نیز صنعت سبز محسوب می‌شود.

انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
498 کلیک ها  جمعه, 01 اسفند 1399 10:52
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا