بهره‌ برداری بیش از یک هزار پروژه عمرانی ویژه دهه فجر در فارس /ایجاد 62 هزار شغل در استان

بهره‌ برداری بیش از  یک هزار پروژه عمرانی ویژه دهه فجر در فارس /ایجاد 62 هزار شغل در استان
   
بهره‌ برداری بیش از  یک هزار پروژه عمرانی ویژه دهه فجر در فارس /ایجاد 62 هزار شغل در استان |||| ||||

استاندار فارس از بهره برداری هزار و 146 پروژه عمرانی در ایام دهه فجر خبر داد و گفت :62 هزار شغل جدید در استان فارس ایجاد شده است. 

 
به گزارش راستین آنلاین عنایت الله رحیمی با بیان اینکه دهه فجر امسال یک هزار و ۱۴۶ پروژه عمرانی فارس با اعتبار بیش از ۲۳ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان به بهره برداری می رسد، گفت: همچنین یکصد پروژه جدید با اعتبار یک هزار میلیارد تومان هم در ایام دهه فجر کلنگ زنی می شود. 
 
 استاندار فارس در نشست خبری که به مناسبت دهه فجر با حضور اصحاب رسانه برگزار شد، گفت:یکی از اهداف اصلی انقلاب آوردن آزادی و رقم زدن سرنوشت مردم به دست خودشان است. 
 
عنایت الله رحیمی روز یکشنبه 12 بهمن ضمن تبریک به مناسبت چهل و سومین سالگرد انقلاب اسلامی افزود :استقلال آزادی جمهوری اسلامی شعاری بود که از دل مردم برخواسته و به عنوان یک آرمان ارزشمند در راهش خون های بسیاری ریخته شد و افراد بسیاری در این راه از جان، مال و ناموس خود مایه گذاشتند تا این شعار استقرار پیدا کند.
 
این مسیر شروع و با گذشت زمان در راه پیمودن مسیری طولانی برای تحقق این آرمان است.
 
او همچنین اضافه کرد :امروز در بُعد های نظامی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی کسی نمی‌تواند بر ما تکلیفی داشته باشد، چرا که توانسته ایم خودمان تصمیم گیری کنیم و بیگانه گان نتواند برای ما تعیین تکلیف بکنند.
 
او همچنین با بیان اینکه جمهوری اسلامی از ابتدا تا کنون تکیه اش بر مردم بوده و بر نظر مردم کشور است، افزود :نیازمند حضور همیشگی و مستمر تکیه گاه اصلی نظام اسلامی( مردم) خواهیم بود، که 
این آرمان به عنوان آرمانی بلند در دیدگاه امام ( ره) جایگاه بلندی دارد.
 
رحیمی با بیان اینکه علی رغم همه مشکلات، وجود تحریم های سخت و کمر شکن همچنان مقاومت جانانه مردم در برابر زیادی خواهی استکبار را داریم افزود: تشدید تحریم ها به گونه ای بود که صادرات نفت ما را در به صفر یا نزدیک به صفر رساند ولی باز هم در راستای توسعه استان کار های بسیاری انجام شد. 
 
استاندار فارس با اشاره به اینکه امسال یک هزار و 146 پروژه عمرانی ویژه دهه فجر در استان فارس به بهره برداری می رسد، تاکید کرد: طرح های توسعه ای نظیر آب آشامیدنی، راه و شهر سازی ، فضاهای آموزش و پرورش، پروژه های فرهنگی هنری و سازمان های فرهنگی، امور برق، نیروگاه ها، فعالیت های شهری و شهرداری، تولیدی در بخش کشاورزی در دهه فجر به بهره برداری می رسد.
 
رحیمی با تاکید بر اینکه در طول 2 سال گذشته سه هزار پروژه به بهره برداری رسیده است ادامه داد :به بهره برداری رسیدن این طرح ها نشان می دهد که دولت بدون سروصدا و ادعا کار عظیمی انجام داده است، اما عده ای منافع خود را در ندیدن دولت و فعالیت های آن می دانند.
 
او همچنین از کلنگ زنی یکصد پروژه جدید با اعتبار یک هزار میلیارد تومان در دهه فجر امسال خبر داد و افزود: 35 پروژه هم در 6 ماه اول سال 1400 به بهره برداری می رسد، که 10 هزار میلیارد تومان اعتبار برای اتمام آن نیاز است.
 
رحیمی با تاکید بر اینکه نرخ بیکاری در سال 92 به میزان 16 و نیم درصد بوده تصریح کرد : در سال 98 نرخ به هفت و 9 دهم درصد رسیده و از رتبه 25 به رتبه سه ارتقا پیدا کرده است. 
 
همچنین او اظهار کرد: نسبت اشتغال در سال 92، میزان 32 و نیم درصد و در سال 98 میزان 34 و 9 دهم درصد بوده و رتبه کسب کار استان ارتقا 19 پله ای را کسب کرده است.
 
استاندار فارس با تاکید بر اینکه بیش از یک هزار و 89 شرکت دانش بنیان در فارس فعال است، اضافه کرد: 62 هزار شغل جدید در استان فارس ایجاد شده است.
 
گفتنی است با اشاره به اینکه 815 طرح سرمایه گذاری با پیشرفت بالای 60 درصد را در استان داریم، این طرح ها می تواند تاثیر زیادی در فارس داشته باشد.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
1047 کلیک ها  یکشنبه, 12 بهمن 1399 12:47
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا