تصویب آزادراه لامرد - پارسیان در هیأت دولت

تصویب آزادراه لامرد - پارسیان در هیأت دولت
   
تصویب آزادراه لامرد - پارسیان در هیأت دولت |||| ||||

نماینده مردم لامرد و مهر در مجلس از تصویب پروژه ۲۵۰۰ میلیارد تومانی آزادراه لامرد-پارسیان در هیأت وزیران خبر داد.



به گزارش راستین آنلاین سیدموسی موسوی با بیان اینکه طی یکسال اخیر با برگزاری ده‌ها جلسه در وزارت راه، ایمیدرو و قرارگاه خاتم‌الانبیاء پیگیر این پروژه استراتژیک بودیم، اظهار داشت: در نتیجه‌ی تلاش‌ها ابتدا تفاهم‌نامه سه‌جانبه به امضای طرفین رسید و مقرر گشت این آزادراه با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و مشارکت ۴۵ درصدی ایمیدرو، ۲۵ درصدی قرارگاه و ۳۰ درصدی وزارت راه احداث شود.


عضو کمیسیون انرژی مجلس افزود: گام مهم بعدی تصویب پروژه در قانون بودجه بود و توانستیم این محور که کریدور جدید ارتباطی جنوب غرب به مرکز کشور به شمار می‌رود را در کمیسیون عمران، کمیسیون تلفیق و مجلس شورای اسلامی به تصویب رسانده و با اخذ کدردیف اختصاصی و چند میلیارد تومان اعتبار در قانون بودجه ۱۴۰۰ مصوب کنیم.


نماینده مردم لامرد و مهر در مجالس نهم و یازدهم با اشاره با آنکه این آزادراه محور اتصال مناطق ویژه اقتصادی جنوب کشور به شمار می‌رود، افزود: گام نهایی، تصویب این پروژه در هیأت وزیران بود که بحمدالله همزمان با عید بزرگ غدیر خم، این مهم نیز تحقق یافت و ان‌شاءالله با تشکیل شرکت جدید، تهیه نقشه‌ها و تجهیز کارگاه، ظرف ماه‌های آتی شاهد آغاز بکار مسیر فارس به دریا و احداث این مسیر ۴۷ کیلومتری ظرف مدت ۳ سال خواهیم بود.
رئیس سابق مجمع نمایندگان فارس در مجلس با انتقاد از تعلل چندساله در ساخت این پروژه خاطرنشان کرد: در دوره قبلی نمایندگی اینجانب احداث این محور استراتژیک آغاز شد و چندکیلومتر هم به پیش رفت، اما طی سالیان اخیر متأسفانه علیرغم اهمیت زایدالوصف این محور، شاهد تعطیلی آزادراه لامرد- پارسیان بودیم.
عضو کمیسیون انرژی مجلس افزود: در آن مقطع قرارداد آزادراه با ۳۶۰ میلیارد تومان امضا شده بود، اما به دلیل تأخیر در ساخت و تورم بی‌سابقه، امروز این پروژه با ۲۵۰۰ میلیارد تومان به تصویب رسیده که با نرخ تعدیل ممکن است تا ۴ هزار میلیارد تومان نیز افزایش یابد و پاسخگوی این اختلاف فاحش و اتلاف چندهزار میلیارد تومانی بیت‌المال مسئولانی هستند که در آن مقطع در انجام وظایف خود کوتاهی کرده و پروژه را به تعطیلی کشاندند.
وی نوید بازگشت منطقه به ریل توسعه را داد .

انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
748 کلیک ها  چهارشنبه, 06 مرداد 1400 22:31
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا