• نماینده ولی‌فقیه در فارس:

نگاه تنگ نظرانه موجب زمین ماندن پروژه‌های بزرگ شده است

نگاه تنگ نظرانه موجب زمین ماندن پروژه‌های بزرگ شده است
   
نگاه تنگ نظرانه موجب زمین ماندن پروژه‌های بزرگ شده است |||| ||||

نماینده ولی‌فقیه در فارس با بیان اینکه نمایندگان نیامده‌اند که در حوزه انتخابیه خود زورآزمایی کنند بلکه آمده‌اند تا شهر، استان و کشور را آباد کنند، گفت: نوع نگاه تنگ نظرانه و محدود موجب می‌شود تا گاهی پروژه‌های بزرگ بر زمین بماند و باید این نگاه‌ها را به مرور اصلاح کنیم.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام شنبه یکم خرداد در جلسه بررسی نقشه راه صنعت فارس در حوزه‌های نفت، گاز و پتروشیمی بیان کرد: برخی از مسائلی که در این جلسه مطرح شد جنبه ملی دارد. در استان فارس، گاهی نگاه به منافع ملی مقدم بر نگاه به منافع استانی شده است که البته پشیمان هم نیستیم از اینکه به کشور خدمت کرده‌ایم.

نماینده ولی‌فقیه در فارس ادامه داد: از یک دهه قبل که مقارن با ورود مرحوم آیت‌الله ایمانی به عرصه امور فرهنگی استان، طرح بحثی کردم مبنی بر اینکه وضعیت کشور به گونه‌ای است که اگر استان‌هایی حکم پشیران و مادر دارند، شروع به بازسازی وضعیت خود نکنند در آینده، کشور با چالش‌های سنگینی مواجه خواهد شد.

آیت‌الله دژکام با بیان اینکه از توانمندی شیراز برای توسعه کشور هزینه شد، گفت: نقش محوری علمی، تکنولوژی و توانمندی‌های ویژه‌ از شیراز به دیگر نقاط کشور صادر شده است.

او ادامه داد: اکنون نقشه جامع علمی فارس در حال تنظیم است اما نمی‌دانیم کجا می‌خواهیم قرار بگیریم؟ آیا نقش دانشگاههای فارس را هم می‌خواهیم واگذار کنیم؟

امام جمعه شیراز با طرح سئوالی مبنی بر اینکه در آمایش علمی که انجام و مصوب شده، فارس در سطح ملی کجا قرار خواهد گرفت؟ عنوان کرد: اگر فارس نتواند نقش خود را به درستی ایفا کند، پیرامون این شهر هم شکست را تجربه خواهند کرد.

آیت‌الله دژکام با بیان اینکه چندین سال است که بچه‌های ما به دانشگاه کرمان می‌روند، افزود: این در حالی‌است که نقش شیراز در جنوب به گونه‌ای بوده که کرمان زیر مجموعه شیراز بوده است.

او با تاکید بر اینکه گم شدن نگاه عمیق برنامه ریزی و آمایش موجب می‌شود که کشور زمین بخورد، گفت: اگر مجموعه علمی مانند دانشگاه شیراز که حاصل چندین سال تلاش است، تضییع شود دیگر به سادگی شکل نخواهد گرفت.

نماینده ولی‌فقیه در فارس گفت: یکسری ظرفیت‌های موجود قانونی داشته و داریم که متاسفانه به دلیل ضعف و عدم همراهی مدیران باعث شده که زمین بماند، مانند پروژه پتروشیمی‌ها در فارس که ١٤ سال است بلاتکلیف مانده است.

آیت‌الله دژکام اظهار کرد: ۱۸ نماینده فارس زورشان یا به خودشان نمی‌رسد یا به دولت؛ چرا چندین سال است یک درد مطرح می‌شود اما درمانی برای آن وجود ندارد؟

امام جمعه شیراز همچنین این جلسه تاکید کرد که نگاه به توسعه فارس در تمام ابعاد در برنامه هفتم توسعه کشور تبیین و تثبیت شود، چا که اگر این برنامه مصوب شد و خودمان را در این برنامه ندیدیم در بودجه سالانه هم نخواهیم دید.

انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
579 کلیک ها  شنبه, 01 خرداد 1400 13:32
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا