بررسی شکایت‌ها و اعتراضات دواطلبان انتخابات با وسواس و دقت نظر بیشتر

عکس منیره خسروبیگ
عکس منیره خسروبیگ  
بررسی شکایت‌ها و اعتراضات دواطلبان انتخابات با وسواس و دقت نظر بیشتر عکس منیره خسروبیگ|||| ||||

رئیس هیئت عالی نظارت بر انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی فارس با بیان اینکه تمام مراحل بررسی شکایت‌ها و اعتراضات با وسواس و دقت نظر انجام خواهد شد، گفت: بر خود حرام می‌دانیم که در موضوع بررسی صلاحیت‌ها با نگاه غیر حرفه‌ای و انگیزه‌های غیرنظارتی ورود کنیم.

روح‌الله نجابت پنج‌شنبه ٩ اردیبهشت در یک کنفرانس خبری با بیان اینکه در بحث بررسی صلاحیت‌ها و رد صلاحیت‌های انجام شده، دلایل بسیار واضح و روشن است، گفت: این دلایل در قالب چهار ماده ٣٠ تا ٣٣ اعمال می شود و به هیچ عنوان در موضوع تایید یا رد صلاحیت بحث عدم احراز صلاحیت وجود ندارد.

او اضافه کرد: روند بررسی صلاحیت‌ها بدون نگاه به دسته، گروه و عقبه سیاسی افراد مورد بررسی قرار گرفتند و هیچ داوطلبی به دلیل گرایش سیاسی رد یا تایید صلاحیت نشده است.

رئیس هیئت عالی نظارت بر انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی فارس با تقدیر از هیات‌های اجرایی و حساسیت آنها در بررسی صلاحیت‌ها، گفت: با رویکرد  فرمانداران و دقت نظر آنها به سلامت روند برگزاری انتخابات بسیار امیدوار هستیم و مطمئنا با این جهت گیری شاهد برگزاری بهترین و سالمترین انتخابات خواهیم بود.

نجابت با اشاره به اعلام نتایج بررسی صلاحیت‌ها، گفت: کسانی که صلاحیت آنها مورد تایید قرار نگرفته تا ١٢ اردیبهشت ماه فرصت دارند تا اعتراض و شکایت خود را ثبت کنند و هیات نظارت استان با دقت و وسواس ویژه این شکایات را بررسی خواهد کرد.

او در خصوص اینکه گفته می‌شود در روند انتخاب اعضای هیات‌های اجرایی بیش از ١٥٠ نفر معتمد معرفی شده و هیات نظارت آنها را رد می‌کرده است، گفت: هیات نظارت به هیچ عنوان اجازه معرفی اعضای هیات اجرایی را ندارد و هیچ کدام از معتمدین هیات اجرایی بدون نامه و امضای فرماندار معرفی نشدند و هشت نفر معتمد هیات اجرایی با انتخاب ٣٠ نفر معتمد معرفی شده از سوی فرمانداری انجام شده است.

رئیس هیئت عالی نظارت بر انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی فارس تاکید کرد: مبنای کار در هیات نظارت و هیات اجرایی قانون بوده و کلام و حرفی در مورد تایید یا عدم تایید اعضای هیات اجرایی به زبان آورده نشده و هیات‌های اجرایی نیز در بررسی صلاحیت‌ها همین نگاه را دنبال کرده‌اند.

نجابت در پاسخ به این سئوال که آیا روند اعمال فشار بر فرماندار شیراز و علت آن را از جایگاه نظارتی خود دنبال کرده است؟ گفت: الحق و انصاف فرماندار شهرستان شیراز قانونمدارانه و با حساسیت مباحث انتخابات را دنبال می‌کند و اگر وی صحبتی در خصوص فشارها یا شکستن سکوت خود گفته، ممکن است به مطالبات غیرحق از جانب برخی گروهها باشد لذا بهتر است دلایل را از خود ایشان بپرسید، چرا که چیزی جز تعامل و همکاری در چارچوب قانون بین ما وجود ندارد.

او در ادامه با بیان اینکه در مجموع ١٨٥١ نفر در استان فارس تایید صلاحیت شده‌اند، گفت: در این دوره از انتخابات شاهد انتخاباتی رقابتی خواهیم بود.

رئیس هیئت عالی نظارت بر انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی فارس با بیان اینکه از زمان انتخاب بنده به عنوان مسئول این هیئت برای جلوگیری از هرگونه شائبه، سوءگیری و جهت گیری با تقاضای دیدار هیچ داوطلب انتخاباتی موافقت نکرده‌ام، گفت: تلاش دارم تمام قضاوت‌ها و بررسی‌ها براساس صحبت‌های دقیق و با دقت باشد. اگرچه تلاش شده در هیات‌های نظارت و اجرایی با اغماض پرونده‌ها مورد بررسی قرار گیرد اما کسی چک سفید امضا نداده که اگر شخصی در دوره‌ای تایید صلاحیت شده امروز و در دوره‌ای دیگر تایید شود.

انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
688 کلیک ها  پنج شنبه, 09 ارديبهشت 1400 15:19
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا