رسانه و خبرنگار نباید بلندگوی مسئولان شود

رسانه و خبرنگار نباید بلندگوی مسئولان شود
   
رسانه و خبرنگار نباید بلندگوی مسئولان شود |||| ||||

نماینده مردم شیراز و زرقان در شیراز گفت : رسانه و خبرنگار نباید بلندگوی مسئولان شود، البته ایجاد فرصت برای ارائه عملکرد انقلاب ضروری است. 

 ابراهیم عزیزی، امروز (پنج شنبه 20 مرداد) در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه یکی از رسالت های سنگین مطبوعات، انتقال فرهنگ ناب عاشورایی است، گفت: امیدوارم همه اصحاب رسانه مشمول توجهات و عنایات حضرت سیدالشهدا (ع) و حضرت زینب (س) باشند.
نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه کار رسانه عایدات مادی زیادی ندارد، اضافه کرد: نگاه اصحاب رسانه به این عرصه نگاه معنوی بوده است و بر این اساس متحمل بسیاری از بی مهری ها، کم توجهی ها و بی احترامی شدید و بسیاری از وقت ها هزینه مادی و هزینه شخصیتی برای یک خبر تحمل کردید.
نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه حوزه ارتباطات و رسانه نباید بلندگوی مسئولین و مدیران بشود، تاکید کرد: انعکاس عملکرد نظام اسلامی یک بحث کاملا درست است ولی رسانه ها حاضر نشدند، بلندگوی مدیران باشند و این یک ویژگی رسانه های فارس است.
عزیزی با اشاره به اینکه اطلاع رسانی صریح، سریع به موقع و شفاف توسط رسانه های ما مورد توجه بوده است، اضافه کرد: اگر بتوانیم اراده ای بر مخاطب حاکم کنیم، این یک قدرت است و رسانه بهترین قدرت برای ارکان نظام اسلامی است و با اصول حرفه ای می تواند اراده های فرهنگی، اجتماعی و دینی نظام اسلامی را به مردم معرفی کند.
نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی گفت: 72 قانون مجلس یازدهم مصوب و به دولت ابلاغ کرده است.
وی با اشاره به اینکه استان فارس به جایگاه اصلی خودش هنوز نرسیده است و به عنوان یک خلاء در مورد اقدامات بزرگ و محرک در فارس دیده می شود، اظهار کرد: یکی از مسائل مهم زیربنایی موضوع آب است.
عزیزی با اشاره به اینکه شیراز قرار بوده چهارراه ریلی کشور باشد، افزود: چرا در این حالت دنبال کارهای بدون اثر باشیم و کارهای اصلی را کنار بگذاریم و 75 درصد انواع مواد سوختی فارس از سایر استان ها می آید، فارس نه آزادراه، نه ترمینال خروجی، نه خطوط انتقال سوخت، نه آب و نه راه داریم چطور می خواهیم بگوییم ما استانی برخوردار هستیم تا سرمایه گذار جذب کنیم و ما در مجلس یازدهم دنبال بنیان نهادن یک کار بزرگ هستیم و به شایستگی مردم فارس باید در مراجع دولتی و حکومتی وارد شویم.
وی با تاکید بر اینکه در کنار مسائل بزرگ باید به مسائل روزمره مردم هم توجه کنیم، اظهار کرد: با بسته شدن فضای نقد در استان مخالفم و باید همه مدیران و مسئولین فضای نقد را باز نگهدارند و روابط عمومی های ادارات حق ندارند و در این جایگاه نیستند برای اصحاب رسانه تعیین تکلیف کند و جلوی اطلاع رسانی صحیح اصحاب رسانه را بگیرند.
عزیزی با اشاره به عقب ماندگی های شیراز به خاطر تعلل دیگران است، افزود: مهمترین مسئله ترافیک، نداشتن کمربندی های پیرامونی است، ترافیک شیراز با شعار، صحبت و سخنرانی حل شدنی نیست، برای یک کمربندی شیراز 70 درصد تامین اعتبار شد و شهرداری شیراز 30 درصد خود را تامین نمی کند.
نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: گروهی از مدیران نه توان، نه تجربه و فاقد همکاری هستند که بارها به وزرای مربوطه اعلام کردم و این حوزه مدیریت استان هست و دولت و وزارت خانه ها در حال ارزیابی مدیران استانی هستند و با ارزیابی تکلیف مدیران ضعیف هم روشن می شود.
وی با اشاره به اینکه تمام تلاش در مجلس یازدهم این بوده است که نهایت هماهنگی را داشته باشیم، افزود: جنس نمایندگی با جنس مدیریت اجرایی متفاوت است.
عزیزی با تاکید بر اینکه برخورد سلبی و چکشی با سرمایه گذار برخورد نشود، افزود: برخی مدیران که با سرمایه گذار بد برخورد می کنند، دنبال پیشرفت فارس نیستند.
وی با اشاره به اینکه حاشیه نشینی در شیراز محصول یک تصمیم غلط در گذشته است و اعتقاد دارم الحاق و اصلاح طرح هادی 40 روستای اطراف شهر شیراز مهمترین راه برای جلوگیری از حاشیه نشینی است و باید جلوگیری از مهاجرت و مهاجرپذیری شود.
نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: سختی شغل خبرنگاران قانون دارد و اجرا نشده است و از طریق هیئت نظارت اجرای آن را دنبال می کنم.
وی با اشاره به طرح توسعه حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع)، هم گفت: باید تلاش کنیم بافت فرسوده و بافت تاریخی هم باید در نظر گرفته شود.

نمایندگی را با چیزی عوض نمی‌کنم

 

او همچنین در پاسخ به سئوال دیگری مبنی بر اینکه گفته می‌شود احتمالا شما استاندار بعدی فارس باشید هم عنوان کرد: افتخار بنده نمایندگی مردم شیراز است و آن را با چیز دیگری عوض نمی‌کنم.

 

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی در خصوص بودجه فارس هم بیان کرد: بودجه این استان در سال ٩٩، بیش از سه هزار میلیارد تومان بوده که در سال ١٤٠٠ به هشت هزار میلیارد تومان رسیده و امسال هم به ٩ هزار میلیارد تومان افزایش یافته است.

 

عزیزی با بیان اینکه باید از ظرفیت‌های دولت برای اجرای پروژه‌های بزرگ استفاده کرد، گفت: باید در راستای توسعه استان، تمام تلاشمان را برای فراهم شدن زمینه سرمایه گذاری داخلی و خارجی فراهم کنیم که البته در بخش‌های مختلف هم سرمایه گذاری‌هایی انجام شده است.

 

او از نوع برخورد با سرمایه گذاران در فارس انتقاد کرد و گفت سرمایه گذاران باید مورد احترام و عنایت باشند و از برخوردهای چکشی و سلبی با آنها پرهیز کرد و نباید اجازه داد به راحتی سرمایه گذار از دست برود.

رسانه و خبرنگار نباید بلندگوی مسئولان شود

 

او تاکید کرد: رسانه و خبرنگار نباید بلندگوی مسئولان شود، البته ایجاد فرصت برای ارائه عملکرد انقلاب ضروری است. 

 

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی گفت: اطلاع رسانی شفاف، صریح و به موقع از اصول حرفه‌ای رسانه‌هاست که خوشبختانه استان فارس از وجود چنین رسانه‌هایی بهره‌مند است.

 

عزیزی تاکید کرد: رسانه بهترین قدرت برای ارکان نظام اسلامی است، چرا که می‌تواند با اصول حرفه‌ای، اراده‌های سیاسی، الهی، اعتقادی، فرهنگی و ...انقلاب اسلامی را در مخاطب خود تفهیم کند.

 

او خاطرنشان کرد: در عرصه رسانه با پدیده‌های نوظهور هم مواجه هستیم که باید آن را به عنوان یک فرصت تلقی کرد.

 

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در کنار قانونگذاری و نظارت بر حسن اجرای قانون، مردم از نمایندگان انتظارات به حق دیگری هم دارند، گفت: خود را ملکف کرده‌ایم با مبنای فکری و اندیشه‌ای در مجلس یازدهم، پروژه‌های بزرگ، محرک و زیربنایی استان را دنبال کنیم.

 

عزیزی خاطرنشان کرد: معتقدم فارس به جایگاه شایسته خود هنوز نرسیده و راه نرفته زیادی به ویژه در امور زیربنایی به عنوان یک خلاء دارد.

 

او همچنین با اشاره به موضوع آب به عنوان یک حوزه زیربنایی، افزود: انتقال آب از خلیج فارس از سالهای ٩١ پیگیری کردیم.

 

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: وقتی قرار بوده شیراز چهارراه ریلی کشور باشد، چرا باید به دنبال اقدامات کوچک باشیم و اقدام مهمتر را از دستور کار خارج کنیم؟ مگر می‌شود کسی بیاید در استانی سرمایه گذاری کند اما آن استان؛ راه، آزادراه، ریل، بزرگراه، ترمینال خارجی، خطوط انتقال فرآورده و ...نداشته باشد؟

انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
247 کلیک ها  پنج شنبه, 20 مرداد 1401 18:10
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا