اشتغالزایی در صدر برنامه‌های دولتمردان است

اشتغالزایی در صدر برنامه‌های دولتمردان است
   
اشتغالزایی در صدر برنامه‌های دولتمردان است |||| ||||

معاون روابط کار وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی به برنامه‌های اصلی این وزارتخانه اشاره کرد و گفت: دغدغه رفع بیکاری و ایجاد اشتغال اصلی‌ترین مطالبه مردم است که از این رو اشتغالزایی در صدر برنامه‌های دولتمردان قرار دارد. 

 
به گزارش راستین آنلاین علی‌حسین رعیتی‌فرد در آیین تکریم و معارفه سرپرست اداره‌کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان فارس در شیراز ضمن تبریک چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، مسئولیت در نظام جمهوری اسلامی را زحمت و نعمت دانست و افزود: کسی که دغدغه مردم را داشته باشد قطعا اگر در منصبی قرار گیرد شبانه روز مشغول تلاش و مدیریت است.
رعیتی‌فرد با بیان اینکه نعمت خدمت به قشر محروم جامعه باعث رضای مردم و خداوند خواهد بود،اظهار داشت: در استان فارس بیش از 780 هزار بیمه شده تامین اجتماعی وجود دارد که با احتساب خانواده این بیمه شدگان جامعه هدف این اداره‌کل بیش از 2 میلیون و 200 هزار نفر از اهالی استان فارس را تشکیل می دهد که ارایه خدمات مطلوب به این جامعه موجب ارتقاء جایگاه سرمایه اجتماعی انقلاب اسلامی و نظام خواهد بود.
وی یکی از آرمان‌های اصلی انقلاب و معمار کبیر انقلاب اسلامی را خدمت به محرومین عنوان کرد و گفت: باوجود مشکلات اقتصادی و معیشتی در سطح جامعه تلاش در راستای هم افزایی و خدمت به جامعه هدف و محرومین، رضایتمندی را در سطح کشور بالا خواهد برد.
معاون روابط کار وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب همواره شعارها و اهدافی را ترسیم کرده‌اند که برای نظام سلطه خوشایند نبوده است.
وی با اشاره به تلاش صدام و مستکبرین دنیا برای تهاجم به ایران در ابتدای شکوفایی انقلاب گفت: دفاع مقدس تنها جنگ تحمیلی به ایران در طول 250 سال گذشته بوده که حتی یک وجب از خاک ایران به یغما نرفته است.
رعیتی فرد پشتوانه عقیدتی، مردمی و وجود رهبری توانمند و فرزانه را دلایل بروز انقلاب و حفظ آن دانست و تصریح کرد: تهاجم فرهنگی را دشمنان طی دهه های گذشته و جنگ اقتصادی را نیز امروزه علیه مردم ایران به راه انداخته اند تا معیشت مردم را با مشکل مواجه و نظام اسلامی را دچار چالش کنند.
وی با بیان اینکه دشمنان هم متوجه شده اند که با تحریم‌ نمی توانند مردم ایران را از پای درآورد،گفت: ظرفیت‌های عظیم و توان داخلی بی نظیری در ایران وجود دارد که دشمنان نمی توانند از آن چشم پوشی کنند.
معاون روابط کار وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در بخش دیگر سخنان خود بیان کرد: اغلب جامعه و مردم مخاطب وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی هستند.
وی مردم ایران و استان پهناور فارس را مردمی قدرشناس دانست و گفت: جامعه اگر تلاش مدیران و مسئولان را نظاره‌گر باشند حتی در صورتیکه امکان رفع مشکلی نباشد اما راضی خواهند بود.
رعیتی‌فرد ارتباط گسترده و رابطه نزدیک و صمیمی و بدون واسطه با مردم را امری مهم عنوان کرد و افزود: مدیران فعلی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی این دغدغه را دارند که در لبه اصلی ارتباط دولت با مردم قرار دارند و از این رو باید مشکلات مردم را کاهش داد تا اعتماد عمومی به دولت نیز افزایش پیدا کند.
وی ادامه داد: بیش از 10 میلیون و 700 هزار نفر جامعه کارگری کشور و 3 میلیون و 600 هزار نفر بازنشسته تامین اجتماعی و 1 میلیون و 600 هزار نفر صندوق بازنشستگی کشوری را تشکیل می دهند که با احتساب خانواده این افراد بیش از نیمی از مردم ایران جزء جامعه هدف این وزارتخانه هستند.
معاون روابط کار وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: بیش از 70 درصد کار ادارات کل استانی زیرمجموعه این وزارتخانه در بخش روابط کار است که ضروری است در این حوزه با اقدامات برنامه‌ریزی شده و مفید مشکلات جامعه کارگری و کارفرمایی حل شود.
وی به برنامه‌های اصلی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی اشاره کرد و گفت: دغدغه رفع بیکاری و ایجاد اشتغال اصلی ترین مطالبه مردم از دولتمردان است و بار اصلی این مساله نیز در استان‌ها بر دوش ادارات کل تعاون کار و رفاه اجتماعی است.
رعیتی فرد عنوان کرد: زیست بوم اشتغال در این وزارتخانه طراحی شده که براساس آمایش سرزمینی اشتغالزایی گسترده‌ای در سطح کشور ایجاد کرد.
وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال 87 و در سفر به فارس این استان را بر قله دانستند و افزود: این ظرفیت در فارس وجود دارد که با مدیریتی کارآمد و با کمک کارکنان دستگاه‌های اجرایی در همه بخش‌ها در جایگاه نخست کشور قرار داشته باشد.
معاون روابط کار وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی همراهی و هم افزایی اعضای شورای هماهنگی دستگاه های زیرمجموعه این وزارتخانه در استان فارس را خواستار شد و عنوان کرد: سرپرست جدید اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان فارس یکی از جوانان تحصیل کرده و متخصص این استان است که در پی بررسی ظرفیت ها و کارآمدی برای تصدی این پست انتخاب شده و انتظار می رود که همه مدیران دستگاه های اجرایی استان و کارکنان این اداره‌کل با وی همکاری مناسبی داشته باشند.
وی با بیان اینکه کار کردن و خدمت به مردم باید اولویت اصلی همه مدیران دستگاه‌های اجرایی زیرمجموعه این وزارتخانه در فارس باشد،اظهار داشت: در بخش‌های تخصصی این اداره کل نیازمند اخذ تصمیمات کارشناسی و تخصصی هستیم که مستلزم دقت نظر است.
رعیتی فرد با تقدیر از سرپرست قبلی اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان فارس به وجود 13 هزار تعاونی در سطح استان فارس اشاره کرد و گفت: حل مشکلات و مطالبات جامعه کار ،تلاش ،تعاونگران و کارفرمایان این استان مستلزم دقت،ظرافت و مرم داری است که باید بکارگرفته شود.
در این مراسم از تلاش‌های مصطفی هاشمی سرپرست اداره‌کل تعاون کار و رفاه اجتماعی تقدیر و وحید خداپرست در این سمت معارفه شد.
طی حکمی از سوی حجت الله عبدالملکی؛ وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی ، وحید خداپرست به عنوان سرپرست جدید اداره‌کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان فارس منصوب شد.
خداپرست با تحصیلات دانشجوی دکتری مدیریت گرایش منابع انسانی(مرحله دفاع از رساله) و کارشناسی ارشد مدیریت مالی و بودجه ، در حوزه های مختلف اداره کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی از سطوح کارشناسی تا مدیریتی مشغول به خدمت بوده است که در آخرین سمت ، مدیریت مجموعه‌های فرهنگی ورزشی کارگران استان فارس را عهده‌دار بوده است.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
382 کلیک ها  شنبه, 23 بهمن 1400 14:06
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا