تشکیل ۴۰۰۰ تعاونی در دولت سیزدهم

تشکیل ۴۰۰۰ تعاونی در دولت سیزدهم
   
تشکیل ۴۰۰۰ تعاونی در دولت سیزدهم |||| ||||

 معاون وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: از ابتدای کار دولت سیزدهم تاکنون ۴ هزار تعاونی در سطح کشور تشکیل شده است.


منصوره خسروبیگ / راستین آنلاین: مهدی مسکنی یکشنبه ۴ دی ماه در شورای عالی توسعه تعاون فارس، پیچیدگی‌های مختلف بخش تعاون کشور را به دلیل انجام نشدن اقدامات لازم و قانونی در گذشته دانست و گفت: ۱۰۱ هزار تعاونی در کشور وجود دارد که ۴ هزار تعاونی از این تعداد در دولت سیزدهم تشکیل شده است.


او ادامه داد: از ابتدای کار دولت فعلی تاکنون افزایش ۳ و نیم درصدی ثبت تعاونی‌ها و رشد ۲.۵ درصدی شاغلین در بخش تعاون کشور را شاهد هستیم.


معاون تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی عنوان کرد: در حال حاضر ۶۸۰ اتحادیه تعاونی و ۶۰ اتحادیه نیز در سطح ملی فعال است.
مسکنی در ادامه اعلام کرد: اینگونه که از شواهد مشخص است، توسعه تعاون در سیاست‌های دولت‌های گذشته جایی نداشته اما دولت سیزدهم و شخص رئیس جمهور از ابتدای فعالیت پای کار بخش تعاون کشور ایستاده است.


او با بیان اینکه فارس نخستین استان کشور است که ۲۵ درصد اعتبارات ماده ۱۶ قانون بودجه امسال را به بخش تعاون اختصاص داده که بعد از فارس سایر استان‌ها نیز این اقدام را انجام داده، گفت: اکنون با تایید هیات دولت، ۲۵ درصد منابع ناشی از تبصره ماده ۱۸ به تعاون فارس اختصاص یافت.


معاون وزیر تعاون در ادامه به سند توسعه تعاون کشور و مزایای آن اشاره کرد و افزود: در این سند برای ۲۷ دستگاه اجرایی دولتی تکلیف قانونی تعیین شده که این سند ۲۶ دیماه ۹۳ ابلاغ شد و تا ۱۳ شهریور امسال تنها ۲۱ درصد پیشرفت داشته که شخص ریاست جمهور اکنون پیگیر عدم اجرای درست این سند است.


مسکنی خاطرنشان کرد: با دستور رئیس جمهور مقرر شده که ظرف حدود ۳ ماه این سند مجددا به مجلس ارجاع شود و دولت با قدرت برای اجرای آن وارد میدان خواهد شد.


او همچنین عنوان کرد: اراده دولت و مجلس کنونی بر این است که سند توسعه تعاون کشور به نتیجه مطلوبی منجر شود.


مسکنی؛ تنها راه نجات اقتصاد کشور مبتنی بر اقتصاد درون زا را در شرایط فعلی بخش تعاون دانست و افزود: امروز ملت به دلیل عملکرد دولت قبل باوری به بازار سرمایه ندارند اما به خودشان اعتماد دارند و می‌توانند با تشکیل تعاونی وارد عرصه اقتصادی شوند.
معاون وزیر تعاون با اشاره به فعالیت بیشترین تعداد تعاونی کشور در فارس، گفت: این استان در بخش تعاون همواره پیشرو کشور بوده است.

انتهای پیام /  108
198 کلیک ها  دوشنبه, 05 دی 1401 12:03
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا