تقسیم کار جهانی باید تغییر یابد

تقسیم کار جهانی باید تغییر یابد
   
تقسیم کار جهانی باید تغییر یابد |||| ||||

نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز با تاکید بر لزوم تغییر در تقسیم کار جهانی، گفت: آمریکا در تقسیم کاری جهانی پیش از انقلاب اسلامی ،ایران و کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس را صادرکننده انرژی لقب داده و این مساله را نهادینه کرده بود به نحویکه مردم این مناطق احساس می کردند که سرمایه دار هستند و به همین دلیل نیازی به کار کردن ندارند.

به گزارش راستین آنلاین آیت الله لطف الله دژکام در دیدار با سرپرست اداره‌کل تعاون کار و رفاه اجتماعی فارس و اعضای شورای هماهنگی دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در این استان و همچنین نمایندگان جامعه کارگری، کارفرمایی و تعاونگران فارس که به مناسبت آغاز چهل و سومین بهار انقلاب اسلامی برگزار شد ضمن تاکید بر لزوم بررسی دقیق رویدادهای قبل و بعد از انقلاب، افزود: دولت پیش از انقلاب رانت خوار نفت بوده است.

امام جمعه شیراز ادامه داد: یکی از مهمترین ریشه‌های نارضایتی مردم در دوران ستم شاهی مساله نفت بود که درآمد سرشاری از این محل به جیب حکومت دیکتاتوری آن زمان سرازیر می‌کرد.

وی اضافه کرد: آمریکا در تقسیم کاری جهانی پیش از انقلاب اسلامی ،ایران و کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس را صادرکننده انرژی لقب داده و این مساله را نهادینه کرده بود به نحویکه مردم این منطقه احساس می کردند که سرمایه دار هستند و به همین دلیل نیازی به کار کردن ندارند.

آیت الله دژکام شکستن این تفکر را کار دشورای دانست و گفت: در تقسیم کار جهانی نقش‌هایی را برای مردم کشورهای مختلف ترسیم کرده‌اند که باید این موضوع بصورت ریشه‌ای بررسی شود و تا این کار صورت نگیرد مشکل اساسی که در این زمینه وجود دارد حل نخواهد شد.

نماینده ولی فقیه در استان فارس افزود: استکبار جهانی نقش فروشنده نفت را برای ملت ایران تعریف کرده و از طرفی دیگر با اعمال تحریم‌های نفتی به مردم کشور ما فشار می آورند.

وی تصریح کرد: ضروری است که این فضاسازی و معادله ای که ترسیم شده تغییر یابد و نقش دولت نیز در این راستا باید تغییر یابد و بگونه‌ای مدیریت شود که قادر به درآمدزایی باشیم.

امام جمعه شیراز با تاکید بر این مطلب که ضروری است در تقسیم کار جهانی تغییر ایجاد کرد،گفت: در عرصه تولید ظرفیت های بی نظیری در کشور و استان فارس وجود دارد که باید بخشی از بازار جهانی را در این عرصه جذب کرد.

وی با بیان اینکه باید به فکر بخش تولید بود،افزود: بخش صنعت و بخش بیمه‌ای کشور ازجمله تامین اجتماعی باید درآمدزا باشد.

آیت الله دژکام با اشاره به اینکه مساله تحول در رخداد انقلاب اسلامی مدنظر بوده است،اظهار داشت: نباید همان مسیری که در دهه 40 و 50 توسط آمریکا برای ملت ایران ترسیم شده تداوم یابد.

وی با تاکید بر ضرورت تولید ثروت گفت: به زبان عامیانه، کارفرمایان باید روی سر همه جا داشته باشند و نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای حل مشکلات نباید نگاهشان تنها به جیب دولت باشد.

نماینده ولی فقیه در استان فارس افزود: تولید ثروت موضوعی است که باید در اولویت تصمیم گیری ها قرار داشته باشد تا بتوان اقتصاد کشور را به پیش برد.

وی به لزوم بازنگری نقش دولت در اقتصاد پرداخت و گفت: کارفرمایان باید خود را همکار دولت بدانند و باید در این زمینه بررسی و تجدیدنظر ژرف و عمیقی صورت گیرد.

امام جمعه شیراز بیان کرد: روابط کارگر با دولت و کارفرما نیز باید به نحوی تنظیم شود که منصفانه باشد و این مساله می تواند به رشد اقتصادی کشور کمک کند.

 

شورای هماهنگی دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت تعاون کار و رفاه فارس ظرفیت اجتماعی و اقتصادی عظیمی است

 

سرپرست اداره‌کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان فارس نیز در ادامه این دیدار گفت: شورای هماهنگی دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در استان فارس ظرفیت اجتماعی و اقتصادی عظیمی است که 11 دستگاه‌اجرایی دولتی و 11 مجموعه اقتصادی شامل شرکت‌های زیرمجموعه شستا و صندوق های بازنشستگی و ... را شامل می شود.

مصطفی هاشمی با بیان اینکه بیش از 780 هزار بیمه شده تامین اجتماعی در سطح این استان وجود دارد،افزود: شش هزار تعاونی در فارس تاکنون به ثبت رسیده که بخش عمده‌ای از بار اقتصادی و توسعه استان را به دوش می کشد.

رئیس شورای هماهنگی دستگاه های زیرمجموعه وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در استان فارس اظهار داشت: جامعه کارگری و کارفرمایی استان فارس با مشکلاتی مواجه است که باید با مدیریت صحیح و درایت اقدامات لازم در راستای رفع این موانع انجام شود.
مدیران کل بهزیستی ،تامین اجتماعی،آموزش فنی و حرفه‌ای، درمان تامین اجتماعی، صندوق بازنشستگی، بانک رفاه، بانک توسعه تعاون، صندوق بیمه اجتماعی روستائیان کشاورزان و عشایر، صندوق کارآفرینی امید ، شیر پگاه، بازار گسترش شیر پگاه منطقه 3 ، هتل هما، شرکت لعابیران، هواپیمائی آسمان، شرکت پشم شیشه، شرکت دخانیات، سیمانهای فارس و خوزستان، فارس نو استان فارس و روسای اتاق تعاون، کانون کارآفرینی ، کفش ملی،کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار، بیمه تعاون، شرکت سرمایه گذاری ایران گردی و جهانگردی، خبرگزاری ایلنا، روزنامه کار و کارگر،شرکت شیرین دارو، سیمان سفید نی ریز و شرکت گچ ماشینی استان فارس عضو شورای هماهنگی دستگاه های زیرمجموعه وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در استان فارس هستند.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
233 کلیک ها  دوشنبه, 11 بهمن 1400 13:30
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا