• معاون بنیاد مسکن فارس عنوان کرد:

مقاومت روستا های فارس در برابر زلزله های بیش از 5ریشتر

مقاومت روستا های فارس در برابر زلزله های بیش از 5ریشتر
   
مقاومت روستا های فارس در برابر زلزله های بیش از 5ریشتر |||| ||||

معاون بازسازی بنیاد مسکن فارس مدعی شد که امروزه اکثر واحدهای مسکونی موجود در روستاهای این استان در برابر زمین‌لرزه‌های با قدرت 5 ریشتر و بیشتر هم مقاوم است.

 
به گزارش راستین آنلاین فرج‌الله نصیری یکشنبه ۲۱ آذر در در بازدید از شهرستان جهرم بیان کرد: داشتن مسکن روستایی مقاوم یک حق اجتماعی برای روستاییان است و بنیاد مسکن با همه توان این مطالبه روستاییان را پیگیری می‌کند.
 
او در خصوص پیشرفت فیزیکی مسکن محرومین و بررسی روند معرفی متقاضیان تسهیلات مقاوم سازی، افزود: در سال‌هایی نه چندان دور بسیاری از واحدهای مسکونی روستایی در برابر کمترین زمین لرزه هم آسیب پذیر بود در حالی‌که با اجرای طرح‌های مقاوم سازی اکنون روستاهای ما در برابر زمین لرزه‌های بالای ۵ ریشتر هم مقاوم است.
 
نصیری اضافه کرد: در این سال‌ها در هیچکدام از طرح‌های مقاوم سازی شده شاهد بروز آسیب مالی و جانی نبوده‌ایم.بنیاد مسکن اجرای این طرح‌ها را در بسیاری از روستاهای استان فارس کلید زد و اکنون شاخص مقاوم سازی روستاها در استان فارس قراتر از متوسط کشوری است.
 
او با ارائه آمارهایی در این حوزه عنوان کرد: از ابتدای اجرای طرح مقاوم سازی مسکن روستایی در فارس تاکنون ۲۳۵هزار و ۲۶۸ واحد مسکن روستایی مقاوم سازی، نوسازی و بازسازی شده که ۵۶.۸ درصد خانوار روستایی از آن بهره‌مند شده‌اند.
 
نصیری ادامه داد: از ابتدای طرح صدور اسناد مالکیت در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت نیز تاکنون ۳۱هزار و ۳۲۷ جلد سند شهری صادر شده که ۱۷.۵ درصد خانوار شهری از آن بهره مند شده‌اند.
 
معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن فارس اضافه کرد: همچنین از ابتدای اجرای این طرح در روستاها تا کنون ۲۷۷هزار و ۲۶۸ جلد سند روستایی صادر شده که ۶۸.۳ درصد از خانوارهای روستایی ازآن بهره مند شده‌اند.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
654 کلیک ها  یکشنبه, 21 آذر 1400 13:18
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا